- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
Odnośnie " konflikt pomiędzy urządzeniami sieci". Teoretycznie jeden komputer jest stary, ma 3 karty sieciowe a glówna karta podczas polączenia PC <=> funbox wydaje maksymalnie 15 mb. Można to sprawdzić. Nie będę wlaczal stary komputer przez dzień. Zostawie
1 nowy laptop <=> Asus <=> funbox.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
Cześć @Ievgen
przesyłam linki do tematów, które są na forum Nasz Orange dotyczące Podlaczenie do FunBox 3.0 routera ASUS DSL-AC55u https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Podlaczenie-do-FunBox-3-0-routera-ASUS-DSL-AC55u/td-p/201... i kolejny link Konfiguracja Funbox ↔ Asus – brak internetu na Asusie https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Konfiguracja-Funbox-Asus-brak-internetu-na-Asusie/m-p/102...
Linki te dotyczą braku internetu. Zerknij do tych linków mogą Ci się przydać.
Może coś pomogą.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
Podtrzymuję to co napisałem od razu: coś się zepsuło. Skoro wymieniłeś oba rutery, to one raczej są poza podejrzeniami. Na Twoim miejscu zacząłbym od odłączenia wszystkiego i stopniowo przywracał. Winowajca sam się objawi. Wiem że to żmudne i czasochłonne, ale nie za bardzo jest jak zgadnąć co się zepsuło, zwłaszcza bez dostępu.
Stawiałbym na jakiś problem z WiFi (może coś zakłóca) - jeśli masz LAN oparty na WiFi to jest to prawdopodobne. W takim wypadku ograniczyłbym liczbę AP do jednego i przyjrzał się otoczeniu WiFi Analyserem. Oraz położył więcej kabli.
Jeśli felerne połączenie jest po kablu to przyjrzałbym się temu kablowi jak również gniazdkom/wtykom. W zasadniczej większości takich przypadków winny jest właśnie kabelek.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
@Ievgen zobacz czy nie masz zapętlenia na sieci. Coś pobiera 2 adresy i powoduje konflikt np LAN - wi-fi
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
@Ievgennapisał(-a)
Dzialalo stabilnie przez 2 łata, wnaglę rozsypalo się
musisz dokładnie odtworzyć, co zmieniłeś w swoich urządzeniach i ich ustawieniach w okolicy tego "wnaglę", bo z całą pewnością to ta zmiana jest przyczyną Twojego kłopotu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
@Ievgen Ustawienia Wi-Fi są kulawe. Kanał 9? Używa się 1, 6 lub 11 dla 2,4GHz. I ta opcja rozłączania klientów poniżej progu RSSI… Nie grzebałeś w tym za mocno?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
@Ievgen te screeny o wifi,...to ustawienia tego AP? Jeśli tak, masz konflikt SSID
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
Zresetowałem router do domyślnych ustawień. Zmieniłem SSID na AsusRouter. Ustawiłem kanal 2.4G na 4 dla tego że według WiFi Analyzer on jest wolny. Wyłączylem opcję odlączania klientów ze slabym zasięgiem. Teraz będę czekał wieczora i wtedy przeprowadzę główne badanie. Odlącze wszystkie urządzenia od sieci i zostawie 1 laptop z wlączonym wideo a rano sprawdzę czy internet znikał czy nie.
___
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
@Ievgen Wybierz kanał 6. Nie nachodzi na inne (dlatego używa się 1, 6 lub 11) i ma największą różnicę poziomu sygnału w stosunku do innych sieci.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu
Przeprowadziłem badanie przez noc zostawiając w sieti 1 laptop i 2 routery z nowym kablem. Łot wydał się normalny i speed test pokazał 300 mb jak powinno być. Podlączyłem stary kabel, bo on ma 20m i nie mam czym go zastąpić. I błąd powtórzył się. Zmieniłem kabel kilka razy i za każdym stary kabel dziwne zachowywał się a nowy stabilne. Ale to nie wyjasnia czemy po restarcie funbox 3.0 stary kabel też wydaję 300 mb? Nawet teraz. Może mój eksperyment jest to bani. W poniedziałek kupie nowy kabel i sprawdze czy on pomoże.