Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

ROZWIĄZANE

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 11
  • 18
  • 1

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

Odnośnie " konflikt pomiędzy urządzeniami sieci". Teoretycznie jeden komputer jest stary, ma 3 karty sieciowe a glówna karta podczas polączenia PC <=> funbox wydaje maksymalnie 15 mb. Można to sprawdzić. Nie będę wlaczal stary komputer przez dzień. Zostawie 

1 nowy laptop <=> Asus <=> funbox.

 


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2393
  • 9902
  • 85

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

Cześć @Ievgen 

przesyłam linki do tematów, które są na forum Nasz Orange dotyczące Podlaczenie do FunBox 3.0 routera ASUS DSL-AC55u https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Podlaczenie-do-FunBox-3-0-routera-ASUS-DSL-AC55u/td-p/201... i kolejny link Konfiguracja Funbox ↔ Asus – brak internetu na Asusie https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Konfiguracja-Funbox-Asus-brak-internetu-na-Asusie/m-p/102...

Linki te dotyczą braku internetu. Zerknij do tych linków mogą Ci się przydać.

Może coś pomogą.

Pozdrawiam 🙂 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 22116
  • 181

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

@Ievgen 

Podtrzymuję to co napisałem od razu: coś się zepsuło. Skoro wymieniłeś oba rutery, to one raczej są poza podejrzeniami. Na Twoim miejscu zacząłbym od odłączenia wszystkiego i stopniowo przywracał. Winowajca sam się objawi. Wiem że to żmudne i czasochłonne, ale nie za bardzo jest jak zgadnąć co się zepsuło, zwłaszcza bez dostępu.

Stawiałbym na jakiś problem z WiFi (może coś zakłóca) - jeśli masz LAN oparty na WiFi to jest to prawdopodobne. W takim wypadku ograniczyłbym liczbę AP do jednego i przyjrzał się otoczeniu WiFi Analyserem. Oraz położył więcej kabli.

Jeśli felerne połączenie jest po kablu to przyjrzałbym się temu kablowi jak również gniazdkom/wtykom. W zasadniczej większości takich przypadków winny jest właśnie kabelek.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12995
  • 53361
  • 620

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

@Ievgen  zobacz czy nie masz zapętlenia na sieci. Coś pobiera 2 adresy i powoduje konflikt np LAN - wi-fi 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2082
  • 7661
  • 31

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu


@Ievgennapisał(-a)

 

Dzialalo stabilnie przez 2 łata, wnaglę rozsypalo się


musisz dokładnie odtworzyć, co zmieniłeś w swoich urządzeniach i ich ustawieniach w okolicy tego "wnaglę", bo z całą pewnością to ta zmiana jest przyczyną Twojego kłopotu.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1643
  • 8157
  • 64

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

@Ievgen Ustawienia Wi-Fi są kulawe. Kanał 9? Używa się 1, 6 lub 11 dla 2,4GHz. I ta opcja rozłączania klientów poniżej progu RSSI… Nie grzebałeś w tym za mocno?


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12995
  • 53361
  • 620

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

@Ievgen  te screeny o wifi,...to ustawienia tego AP? Jeśli tak, masz konflikt SSID


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 11
  • 18
  • 1

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

Zresetowałem router do domyślnych ustawień. Zmieniłem SSID na AsusRouter. Ustawiłem kanal 2.4G na 4 dla tego że według WiFi Analyzer on jest wolny. Wyłączylem opcję odlączania klientów ze slabym zasięgiem. Teraz będę czekał wieczora i wtedy przeprowadzę główne badanie. Odlącze wszystkie urządzenia od sieci i zostawie 1 laptop z wlączonym wideo a rano sprawdzę czy internet znikał czy nie. 

 

2023-04-15_09h33_59.png

 

2023-04-15_09h34_25.png

2023-04-15_09h34_59.png

  

___

 

Screenshot_20230415-092902_WiFi Analyzer.jpg


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1643
  • 8157
  • 64

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

@Ievgen Wybierz kanał 6. Nie nachodzi na inne (dlatego używa się 1, 6 lub 11) i ma największą różnicę poziomu sygnału w stosunku do innych sieci.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 11
  • 18
  • 1

Funbox 3.0 <-> Asus RT-AX86U Brak internetu

Przeprowadziłem badanie przez noc zostawiając w sieti 1 laptop i 2 routery z nowym kablem. Łot wydał się normalny i speed test pokazał 300 mb jak powinno być. Podlączyłem stary kabel, bo on ma 20m i  nie mam czym go zastąpić. I błąd powtórzył się. Zmieniłem kabel kilka razy i za każdym stary kabel  dziwne zachowywał się a nowy stabilne. Ale to nie wyjasnia czemy po restarcie funbox 3.0 stary kabel też wydaję 300 mb? Nawet teraz. Może mój eksperyment jest to bani. W poniedziałek kupie nowy kabel i sprawdze czy on pomoże.