- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@Samotnick
Możliwość konfiguracji VLAN i PPPoE jest, nie będzie problemu z działaniem mojego routera z ONT.
Ostanie pytanie na razie: czy ONT na sieci własnej Orange (przynajmniej jeszcze teraz, niedługo ma przejąć ją Światłowód Inwestycje, według ich mapki w grudniu) jest dostępny też do opcji 1Gb/s czy tylko do 600Mb/s ?
@agat13 - pozwolę sobie zawołać do powyższego, bo mam wrażenie, że będziesz coś wiedzieć w temacie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@zbynak1234 ONT na sieci własnej Orange jest możliwy do otrzymania TYLKO przy instalacji i to na wyraźne życzenie przy składaniu zamówienia. Prędkość powinna być dostępna do 1Gb/sek i to z ONT (dokładnie do 900Mb/sek)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@agat13Tak, o tych problemach z ONT to sobie już wyczytałem tutaj, dobrze wiem, żeby technika nie wpuszczać do domu bez tego wspaniałego urządzenia. 😉
Miałem tylko wątpliwość czy będzie ono dostępne dla opcji 1Gb/sek skoro nie będzie możliwości uzyskania pełnej szybkości łącza (dla mnie nie jest to problemem, ale operator może mieć swoje zdanie).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@agat13 Takiej oferty to w cennikach nie ma, więc tak czy inaczej będzie umowa na ten 1Gb, nie wiem czy pytanie o 900Mb nie wprawdzie tylko niepotrzebnego zamieszania?
Zobaczymy jak będzie, i tak najważniejsze co przyniesie ze sobą technik.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
Ja zauważyłem w funboxie 10 taką przypadłość, że sam się restartuje co jakieś 5 dni około 3 w nocy, jako że jestem nocnym markiem to drażni mnie to niesamowicie. Liczę na jakieś poprawki w przyszłości. W funboxie 3 i 6 nie było takich cyrków, te pozostawały włączone dopóki sam ich nie zrestartowałem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@s1mplenapisał(-a)Ja zauważyłem w funboxie 10 taką przypadłość, że sam się restartuje co jakieś 5 dni około 3 w nocy
czy jesteś pewien że to restarty urządzenia, a nie sesji ppp?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
Jestem pewien na 100% ponieważ czas pracy urządzenia pokrywa się z czasem trwania sesji a po drugie sam byłem tego świadkiem w nocy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
@s1mplenapisał(-a)...
W funboxie 3 i 6 nie było takich cyrków, te pozostawały włączone dopóki sam ich nie zrestartowałem.
Nie masz racji, przynajmniej co do FB3. On też się regularnie o 3 w nocy resetuje (co około 10 dni, IIRC). To nie jest proste odnowienie sesji, to pełny restart, z wyłączeniem wszystkich światełek i ponownym rozruchem. Zajmuje kilka minut. Jestem tego pewien, bo akurat o tej godzinie odkurzacz miał sprzątać, i notorycznie co te 10 dni się gubił (bez internetu to inteligentne inaczej urządzenie głupieje), ryzykując reset starannie dopasowanej mapy. Musiałem zmienić harmonogram sprzątania, żeby tą feralną 3 w nocy ominąć.
Tak jest od zawsze i to się raczej nie zmieni.
Jeśli przy umowach z FB10 restart modemu jest częstszy, to ciekawa informacja: masz na to bardziej solidne dowody niż subiektywne odczucia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 10 - kilka pytań
Nie są to subiektywne odczucia, ja to po prostu wiem, że co jakieś 5 może 6 dni (nie ma w sumie reguły) funbox 10 robi sobie sam pełny restart, z wyłączeniem wszystkich światełek i ponownym rozruchem. Wiem to ponieważ regularnie sprawdzam sytuację w panelu sterowania po kilka razy dziennie. Niestety do głowy mi nie przyszło, że ktoś mnie będzie prosił o "dowody", ale w porządku, skoro tak, to zgromadzę dowody w postaci screenshotów i widzimy się tutaj z powrotem za jakiś czas.
Dodam jeszcze, że już wspominałem o problemie restartów w tym wątku: https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Poprawa-firmware-Funbox-10-sam-w%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-tryb...
No cóż, jeżeli nie zmieni się nic w tej kwestii tak jak mówisz, to trzeba będzie wyjąć z szafy jakże użyteczne urządzenie (w czasach jeszcze 22 godzinnych sesji) a mianowicie programator czasowy, ustawić restart na co 24h i heja. Przynajmniej będę wiedział, że restart będzie zawsze o tej samej porze. Nie sądziłem, że kiedykolwiek przyjdzie mi jeszcze tego używać. No ale skoro największy operator w Polsce nie potrafi ogarnąć swoich routerów oraz nie pozwala używać swoich, to nie ma wyjścia.