Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Aktualizacja Funbox 3


Poziom 27, Specjalista
  • 1745
  • 3812
  • 47

Aktualizacja Funbox 3

Zauważyłem że mój FB3 pierwszego lipca 2021 roku około drugiej w nocy zainstalował sobie nową wersję firmware.

Wcześniej była wersja SG30.sip-pl-03.17.08.17

teraz jest wersja SG30.sip-pl-03.17.12.17

Nie zauważyłem żeby cokolwiek się zmieniło ale mam pytanie czy inni posiadacze tego modemu mogą potwierdzić że też się im wersja zmieniła i ewentualnie czy jakieś zmiany poza numerem zaobserwowali?

 

18 ODPOW. 18

Poziom 36, Guru *
  • 3911
  • 10348
  • 165

Aktualizacja Funbox 3

@j131  coś posiadacze FB 3.0 się nie odzywają, albo nie zauważyli aktualizacji, albo się tym nie interesują, albo faktycznie nic/niewiele wniosła (zmiany "kosmetyczne") i nie ma sensu drążyć 🤔...


Poziom 27, Specjalista
  • 1745
  • 3812
  • 47

Aktualizacja Funbox 3

@slav72: no cóż, przychodzi tylko żałować że operator nie ma w zwyczaju jakiegokolwiek logu zmian udostępniać, czy choćby tylko poinformować że była jakaś aktualizacja. Tuszę sobie że jestem dość dociekliwy a nie zauważyłem ani cienia zmiany, ani kosmetycznej ani funkcjonalnej. Jedynie ten numer wersji się zmienił.🙁


Poziom 36, Guru *
  • 3911
  • 10348
  • 165

Aktualizacja Funbox 3

@j131  no właśnie szkoda że brak jakiegokolwiek info o aktualizacjach i co wnoszą. Swoją drogą na AMA FB 6 zostałem wyróżniony przez ekspertów za pomysł aby przy numerze aktualizacji na stronie konfiguracyjnej routerów była informacja co owa zmiana wnosi, ale... to było w lutym, tymczasem zaczyna się druga połowa roku a innowacji "ani widu, ani słychu". Założony przeze mnie  temat w dziale "Pomysły" też przeszedł bez większego echa...


Poziom 27, Specjalista
  • 1745
  • 3812
  • 47

Aktualizacja Funbox 3

@slav72no właśnie, pamiętam i jestem pewnien że pomysł poparłem. Dziwne że nie jest to działanie rutynowe, w końcu nie wierzę żeby wewnętrznie nie potrzebowali takiej dokumentacji. Co by szkodziło ją opublikować?


Poziom 21, Pasjonat
  • 99
  • 251
  • 7

Aktualizacja Funbox 3

@j131  Ta aktualizacja weszła u mnie trzy dni temu. Nie zauważyłem zmian. Nawet cert pozostał stary. Jedno co trzeba przyznać temu urządzeniu to, że stabilnie trzyma połączenie i nie zawiesza się. Dobre i to.


Poziom 18, Komentator
  • 88
  • 157
  • 0

Aktualizacja Funbox 3

@j131 Potwierdzam zmianę na SG30.sip-pl-03.17.12.17. Zmian nie zauważyłem.

 

Zapytałem na czacie konsultanta co wnosi aktualizacja SG30.sip-pl-03.17.12.17.

W paru słowach nie jest to aktualizacja brandingu Orange a firmware Sagecom'a.

________________
* Scalenie wpisów + edycja – moderator Kinga

 


Poziom 27, Specjalista
  • 1745
  • 3812
  • 47

Aktualizacja Funbox 3


@Dawid_Parisnapisał(-a)
..

"...i ma poprawić funkcjonowanie i bezpieczeństwo Funboxa."


No to niewiele się wyjaśniło (jakoś nie jestem zaskoczony). Czyli znaczy się że ten Funbox wymagał poprawienia bezpieczeństwa... I kto by się spodziewał... No to szkoda że nie wiedziałem o tym, może jakoś bym się dodatkowo zabezpieczył...😲

Ale najważniejsze że już jest to bezpieczeństwo poprawione 😅, to pewnie nie mam się o co martwić. 🤔

________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga


Poziom 18, Komentator
  • 88
  • 157
  • 0

Aktualizacja Funbox 3

@j131 Wypowiedź zabarwiona lekkim sarkazmem z elementami ambiwalencji 😏.

 

Natomiast w kontekście odpowiedzi konsultanta Orange to jestem zdania, że tak schematyczna wypowiedź może zabrzmieć ze strony producenta/dystrybutora/oferenta jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego.  


Poziom 7, Poszukiwacz
  • 4
  • 2
  • 0

Aktualizacja Funbox 3

Ja po tej aktualizacji mam notoryczny problem z WiFi w moim Smart TV (Samsung UE50MU6172).

Po ponownym włączeniu TV, nie jest on w stanie wpiąć się do WiFi, wydaje się jakby był połączony, ale FunBox nie przyznaje mu IP i przez to nie ma Internetu (żadnych komunikatów o złym haśle). Tylko reset sieci w TV i podanie na nowo hasła pomaga lub parowanie po WPS.

Czy to wina tej aktualizacji? Nie wiem, ale to w tym czasie pojawiły mi się te problemy. Muszę jeszcze postawić jakieś inne, niezależne WiFi na innym urządzeniu i zobaczyć jak TV będzie się w nim spisywać.