Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

the requested url was rejected. please consult with your administrator


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

the requested url was rejected. please consult with your administrator

Cześć!

 

Próbowałem dokonać zakupu przez internet w popularnej sieci marketów elektro.

Podczas płatności za pośrednictwem payu, po wpisaniu danych karty i próbie przejścia dalej, dostaję komunikat, jak w temacie.

 

Pomyślałem - standard, ciastka.

Ciastka i dane przeglądarki wyczyszczone, kolejna próba i to samo. Powtórzyłem to na Firefox i Chrome - za każdym razem ten sam błąd.

 

Inny komputer w tej samej sieci - to samo.

Po odłączeniu się od sieci mającej Internet z orange światłowód i udostępnieniu Internetu z telefonu na komputer wszystko działa jak należy.

 

Ktoś rozumie o co chodzi?

9 ODPOW. 9

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@Grzegorz_W  widzisz jakiego "psikusa" potrafi sprawić światłowód, tu masz następny przykład "psikusa" na światłowodzie:

slav72_0-1639865251856.png

 


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1820
  • 7926
  • 65

the requested url was rejected. please consult with your administrator

W sieci można znaleźć info że czyszczenie cookies powinno wystarczyć. I jest mnóstwo pytań odnośnie tego problemu w sieci. Zastanawiam się czy nie jest to jakiś ban ze strony serwera, problem występuje pierwszy raz? Czy po reconnecie (zmienione IP) problem dalej istnieje? 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

the requested url was rejected. please consult with your administrator

Tak, googlałem ten problem i oczywiście wyczyściłem ciastka. Ale jak pisałem nic to nie dało.

 

Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym problemem u siebie na Światłowodzie - dzisiaj pierwszy raz. Byłbym skłonny uwierzyć, że to może wina komputera lub przeglądarki, ale sprawdziłem to na dwóch komputerach i kilku przeglądarkach i wszędzie efekt był ten sam.

 

Oczywiście zgodnie z poradami w internecie zajrzałem do ustawień witryn zaufanych, etc...

 

W międzyczasie zalogowałem się na Funboxa i zrobiłem reset połączenia - efekt był taki, że nic się zmieniło i błąd nadal występował.

 

Natomiast po przełączeniu ze światłowodu na internet udostępniony z telefonu, zaczęło wszystko działać na dokładnie tym samym komputerze, na którym chwilę wcześniej nie działało.

 

Powyższe skłania mnie do konkluzji, że to nie komputer ani przeglądarka, ale ewidentnie coś ze światłowodem...

 

Dodam jeszcze, że nie działała płatność przez payu oraz tpay...


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14243
  • 58544
  • 709

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@Grzegorz_W  wyłączając usługę postaraj się wymusić zmianę adresu publicznego IP na taki z innej puli. Sprawdź jaki dostajesz teraz w menu modemu. Sprawdź płatności po zmianie IP... Może ta pula adresów jest wykluczona czy zablokowana? Może kontakt z CERT Orange coś wyjaśni? 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6378
  • 26089
  • 216

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@Grzegorz_W 

Faktycznie dziwaczne. Wujek Google dość niejasno w  temacie się wypowiada. Ale jedynym źródłem takiego błędu jest przeglądarka, więc to w niej trzeba szukać rozwiązania. Może nie tyle ciasteczka co bufor trzebaby wyczyścić. Dlaczego działa z innego połączenia internetowego? Pewnie dlatego, że nieco inny kontekst wymusza ominięcie zawartości buforu. Może coś "po drodze" było chwilowo niedostępne z sieci Orange... IMHO czysty przypadek.

Gdyby miało to być coś wymagającego interwencji, to CERT by Ci zwrócił uwagę - rozumiem że stronę

https://cert.orange.pl/cybertarcza

odwiedziłeś i nic niepokojącego na niej nie znalazłeś?


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

the requested url was rejected. please consult with your administrator

Będę inwestygował sprawę dalej przy następnej płatności - chwilowo nie mam nic do kupienia, a też nie chcę składać zamówień, płacić za nie, odwoływać, etc.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@j131 

 

https://cert.orange.pl/cybertarcza - Nie wykryto zagrożeń.

 

Jeśli następnym razem sytuacja się powtórzy, to zobaczę jeszcze czy połączenie do VPN (a tym samym inne IP) coś zmieni. Tym razem o tym nie pomyślałem i przeszedłem na inne połączenie (mobilne).


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 15
  • 0

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@agat13 

 

A w jaki sposób mogę wymusić zmianę adresu publicznego? Wyłączając i włączając do skutku czy jest jakiś bardziej skuteczny sposób?

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14243
  • 58544
  • 709

the requested url was rejected. please consult with your administrator

@Grzegorz_W  z poziomu użytkownika nie ma innego sposobu. Konsultant ma więcej możliwości... Monter na reklamacji najwięcej, bo ma kontakt z działem kreowania usług