Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 74
  • 0

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

Witam, 20 maja przestał mi działać zarówno telefon, jak i Internet stacjonarny (Neostrada do 80 Mb/s).
27 maja udało się przywrócić dostęp do Internetu i z uwagi na to, faktura, która przyszła w czerwcu, była niższa (zamiast około 75zł, było około 40zł).
Nadal, od 20 maja nie działa jednak telefon stacjonarny, ciągle są próby jego naprawy czy przełączenia na VoIP (co od 3 tygodni próbują zrobić w Orange). Mimo to faktura lipcowa przyszła na standardowe 75zł.

Da się coś z tym zrobić?

Mam jeszcze jedno pytanie. W sierpniu pod moim adresem dostępny będzie światłowód. Czy przejście na VoIP może temu jakoś przeszkodzić? Obecnie z tego co wiem mogę zerwać umowę na Neostradę z miesięcznym wypowiedzeniem, ale do VoIP z tego co wiem powinna przyjść nowa umowa.  

14 ODPOW. 14

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19627
  • 56841
  • 772

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

@izacie333 zgłoś reklamacje na wystawiona fakturę i niedziałająca usługę. Powinno wystawić korektę.

Żeby numer przenieść do VoIP musi być aktywny.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

@izacie333  faktury będą przychodzić, bo usluga dalej trwa według umowy. To, że jest nie dostarczana może być skorygowane na infolinii korektą, ale po wznowieniu działania usługi.

Przejście z miedzi na światłowód  jest płynne na zasadzie migracji. Na ftth jest tylko VoIP i większej różnicy w działaniu nie ma. Tyle, że telefon podłączony jest do modemu, a nie linii 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 74
  • 0

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

Reklamacja na niedziałający telefon była już zgłaszana kilkukrotnie. Było dwóch albo trzech techników. Każdy powiedział to samo. Linia zbyt uszkodzona, aby działał telefon w tradycyjny sposób, ale jako że Internet działa, włączymy VoIP. Pierwszy raz podobno było zgłoszone na początku czerwca (przez technika), potem ponownie (również przez technika). W tamtym tygodniu dzwoniłem, Pani powiedziała, że VoIP zacznie działać, gdy podpiszę nową umowę. Umowa podobno była wysłana we wtorek (po ponad miesiącu od pierwszego zgłoszenia zapotrzebowania na VoIP), ale coś chyba nie dotarła. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

@izacie333  szczerze? Dziwne dość, bo zawsze jest odwrotnie. Numer działa, a neo ma za słabe parametry i nie łapie synchronizacji..

Aż nieprawdopodobna sytuacja. Weź  VoIP i przy okazji pozytywnych warunków  na ftth przechodź  na światełko, bo na miedzi długo nie pociągniesz  skoro jest już tak źle z linią 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 74
  • 0

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

Linia została uszkodzona, gdy jakieś 50 metrów od mojego domu kładziono światłowód. Ta ma przebicie do ziemi, przez co centralka telefoniczna po chwili się wyłącza, bo z tego, co zrozumiałem, linia pobiera za dużo prądu (przez uszkodzenie). Podobno kabel uszkodzony jest gdzieś pod drogą i naprawa go jest niemożliwa.

Internet przez ten czas działa w miarę dobrze. Wcześniej router synchronizował się na około 81-84 Mb/s pobierania, 8.1 Mb/s wysyłania. Teraz to jest około 73-76Mb/s, wysyłanie bez zmian.

Na światłowód naturalnie chciałbym przejść, niestety nie na wszystko mam wpływ. W skrócie, gdy nie będzie się nic dało już zrobić na linii telefonicznej, przejdę na światłowód. Ten ma działać od sierpnia (od tego momentu będzie można zgłosić się o podpięcie go do domu), chociaż mam nieco obawy co do jakości jego montażu. Około dwa tygodnie temu zawiał mocniejszy wiatr, i już dwie skrzynki (od których to ma iść już światłowód do poszczególnych domów) leżą na ziemi (światłowód jest prowadzony nad ziemią, na liniach elektrycznych).


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

@izacie333 To sie kwalifikuje na uszkodzenie tzw trudnousuwalne. Jesli faktycznie numer analogowy powoduje zbyt duże obciążenie dla łącza bierz VoIP. Tylko w ramach procesu uszkodzeniowego negocjuj koszty usługi tak, aby nie naliczano kwoty za łącze podkładowe dla usługi neo już z VoIP-em. Dużej różnicy w jakości nie poczujesz, a telefon będzie działał z modemu (port RJ11 z tyłu obudowy)

Anonim

Nie dotyczy

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

@agat13 słuszna uwaga. W takim przypadku naliczanie opłaty za utrzymanie łączą jak telefon analogowy nie działa byłoby dziwne (a jak sama piszesz jak się nie zwróci uwagi opłata pewnie się pojawi). 

 

Nie chcę być złym prorokiem a tym światłowodem ale z moich obserwacji wynika, że z tym terminem nie raz są opóźnienia. Chodź mocno 3 mam kciuki, że w Twoim przypadku będzie inaczej. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 32
  • 74
  • 0

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę

Co do światłowodu to część osób z mojej okolicy już go ma. Na mojej ulicy są już puszczone linie, podłączone skrzynki, więc z grubsza i na pierwszy rzut oka wygląda to tak jakby zostało podłączyć użytkowników końcowych. Chodzą też już przedstawiciele różnych firm po domach i proponują swoje oferty. 

Inna kwestia to już sama cena światłowodu która jakaś super nie jest. Sam światłowód w mojej okolicy, 300Mb/s to koszt 84zł, nie mogę znaleźć ceny internetu+VoIPu, pojawia mi się możliwość internet+TV+VoIP i wtedy to już jesteśmy na poziomie 130zł. 

Początkowo chciałem zostawić telefon stacjonarny na lini analogowej, wtedy by on kosztował +/- 35zł i dokupić światłowód u innego operatora, u którego Internet 300Mb/s wyszedłby mnie 65zł. Niestety z powodu awarii już tego zrobić nie mogę. 

Więc tak jak pisałem wcześniej na światłowód pewnie przejdę dopiero wtedy gdy linia analogowa całkiem przestanie działać. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6364
  • 26012
  • 216

Usługa nadal nie działa, mimo to faktura przyszłą na pełną kwotę


@izacie333napisał(-a)

...

Więc tak jak pisałem wcześniej na światłowód pewnie przejdę dopiero wtedy gdy linia analogowa całkiem przestanie działać. 


Zakładając, że wtedy jeszcze ktoś Ci go zaoferuje, co nie jest wcale gwarantowane. Co do cen, to pakiet z internetem, TV, numerem stacjonarnym i numerem komórkowym pewnie mniej więcej tyle będzie kosztował. Ale można przecież negocjować. Raczej Ci się nie opłaci brać osobno usług od różnych operatorów.