Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 19, Pasjonat
  • 149
  • 183
  • 1

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

[ Edytowane ]

► Wątek został wyodrębniony z tematu Re: Telia - problemy z pingiem - Moderator Wiktor ◄

 

Wiem że tamat ciut przeleżały ale do rzeczywistych pomiarów prędkości łącza proponuję skorzystać z :

 

https://pro.speedtest.pl/user

Moim zdaniem najbardziej rzetelny test łącza internetowego - aplikacja sprawdza czy pomiar może być certyfikowany (wymusza konieczność odłączenia nawet drukarki bezprzewodowej od routera) a uzyskany raport jest dość szczegółowy.

Do szybkiego, zgrubnego pomiaru proponuję wykorzystać aplikację speedtest.net (do bezpłatnego pobrania ze sklepu Windows) - ale tutaj chyba przyjaźnią się z Orange Emotikon: Szczęśliwy ponieważ upload mam na kosmicznym poziomie Emotikon: Szczęśliwy.

 

 


Zobacz więcej tematów oznaczonych etykietą:

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 23272
  • 11777
  • 1100

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

[ Edytowane ]

Ta certyfikacja to dość dziwnie w Polsce będzie wyglądać.

Pomiar będzie certyfikowany, jeśli spełni wszystkie poniższe warunki:
wykorzystany w pomiarze interfejs sieciowy: Ethernet 1000Base-T, Full duplex (dopuszczalny 100Base-T dla przepływności usługi < 80 Mb/s ustalonej na podstawie prędkości maksymalnej pobierania danych dla usługi podanej przez użytkownika),
obciążenie CPU przed rozpoczęciem testu < 20 %, rozumiane, jako suma obciążeń na wszystkich rdzeniach CPU podzielona przez ilość rdzeni,
obciążenie CPU w trakcie testu < 85 %, rozumiane, jako suma obciążeń na wszystkich rdzeniach CPU podzielona przez ilość rdzeni,
natężenie ruchu generowanego (L3) < 1 Mb/s w każdym kierunku bezpośrednio przed rozpoczęciem testu,
brak aktywnych połączeń VPN,
brak aktywnego udostępniania Internetu na urządzeniu końcowym użytkownika,
brak wpisów w tablicy ARP poza właściwymi dla urządzenia użytkownika i bramy domyślnej,
pomiar wykonany na łączu operatora stacjonarnego na podstawie publicznego adresu IPv4 lub adresu NAT,
pomiar wykonany do serwerów PST albo DST, które zostały zatwierdzone przez Prezesa UKE.

Czy klienci w Polsce się z tym zgodzą? Nie. Nie o takie "narzekanie" wszyscy walczą Emotikon: Język

.
Poziom 30, Ekspert
  • 1608
  • 1503
  • 90

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

[ Edytowane ]

Moim zdaniem te testy nie są nic warte. Pokazują tylko prędkość połączenia z tym konkretnym serwerem. Jeżeli operator będzie miał dobry bezpośredni styk z certyfikowanym serwerem, to „poleci jak po sieci lokalnej”. Nie można tego nazwać testem prędkości internetu? Co prawda serwer będzie w internecie dla użytkownika, ale dla operatora? Całkiem możliwe, że nie.

Jeżeli moja odpowiedź była dla Ciebie pomocna, oznacz post jako rozwiązanie lub daj lajka Emotikon: Szczęśliwy

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 19, Pasjonat
  • 149
  • 183
  • 1

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

[ Edytowane ]

Hej!

 

Każdy test prędkości obarczony jest jakimś błędem, z tym, że ten certyfikowany wydaje mi się najbardziej wiarygodny (test robiony jest pod obciążeniem 18 wątków "pobierania równoległego" -

Liczba połączeń - pobieranie 18). 

Podczas testu aplikacja łączyła się z 3 niezaleznymi serwerami referencyjnymi. (

Serwery referencyjne 547883773   547883771   547883774  )

 

Dla chętnych - Netflix udostępnia także swój test prędkości łącza do swoich serwerów - test robiony jest na 9 strumieniach video. W tym wypadku na wynik prędkości testu ma wpływ także prędkość zapisu na HDD/SSD.


Swoją drogą zastanawia mnie jedna rzecz - Orange stosuje PPPoE jako metodę łączności, dla której rozmiar MTU - "(...) requires a specific MTU value — numbers like 1492 (the maximum PPPoE supports) or 1480 are common. (...)". Tymczasem Windows domyślnie ma ta wartość ustawioną na 1500 (i taka też pojawia się m.in w wynikach testu certyfikowanego).  Pomijając fakt, że "Many but not all DSL internet providers use PPPoE. Cable and fiber internet providers do not use it." ;-) zastanawia mnie czy nie powinniśmy, jako użytkownicy tej usługi, zmienić tę wartość na 1492.

edit : copy-paste w języku angielskim ze strony lifewire


Poziom 20, Pasjonat
  • 215
  • 71
  • 4

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

[ Edytowane ]

@MorciakTak speedtest.net jest bardzo dokładny ale przeważnie preferuje server orange a tam leci jak po localu więc duże prędkości można osiągnąć. A ze tylko większe firmy mają server na speedtest.net to orange peeruje się z nimi ( bardziej to oni z orange ). Ostatnio coś testowaliśmy 1 osoba z orange FFTH 300/30 ( traktowana jako server ) oraz druga osoba pobierająca 600/100 Inea (wymiana FTP plik 10 GB spakowany) i teraz zdziwienie prędkość pobierania wynosiła 42mbps gdzie w umowie to 30 mbps analizowaliśmy dlaczego tak dużo no bo 12 mbps więcej podczas całego uploadowania 10GB. Ponieważ Inea ma wykupioną prywatna wymianę ruchu do orange. Ale żeby było ciekawiej postanowiliśmy przesłać ten plik w drugą stronę więc nie Orange --- > Inea a Inea ---- >  Orange i tu zdziwienie było największe zamiast upload osiągnąć 100 osiągnął 150 mps. Inea dała aż 50 mbps więcej. Wykonywaliśmy ten test o 23:20 w piątek. Oraz skonsultowaliśmy się z działem technicznym inea odpowiedź:


" Wymianą ruchu w naszej firmie zarządza zautomatyzowany system który w odpowiedni sposób zarządza łączem dla klientów aby dbać o jakość usług. W chwili przesyłania pliku obciążenie wymiany do Orange wynosiło mniej niż 30 % całkowitego pasma więc system przypisał większą wartość. W przypadku gdyby obciążenie łącza do Orange wynosiło więcej niż 80 % całkowitego pasma system obniżył by pasmo do tego jakie jest w umowie gwarantowane czyli 250/50 "

Czyi wynika z tego że jak są małe obciążenia internet działa szybciej Emotikon: Szczęśliwy Czyli operator stosuje widełki np neostrada do 80 min 22 (max 100 w budynku obok centrali udało mi się wyciągnąć 89 mbps fakt że dzieliła mnie tylko ściana od urządzeń orange Emotikon: Szczęśliwy ) .

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 19, Pasjonat
  • 149
  • 183
  • 1

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

Zwykły speedtest.net jest bardzo ... życzliwy dla Orange Emotikon: Szczęśliwy nie mniej jednak uruchomiłem jednocześnie jego aplikację (tę pobraną z Windows Store) na dwóch komputerach podpiętych kablami do FunBox'a i wynik sumaryczny wyszedł mi o ok 10% wyższy niż na umowie.


Swoją droga u mnie, w 120 mieszkaniowym bloku, tylko 7 osób ma podłączony światłowód Orange. Reszta mieszkańców korzysta, póki co, z UPC, które do bloku również podłączyło światłowód i oferuje swoje 1 Gbps.


Poziom 30, Ekspert
  • 1608
  • 1503
  • 90

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

@WabolMonster na usługach xDSL  nigdy nie będzie tyle ile myślisz, ponieważ prędkość synchronizacji modemu z portem VDSL to  85,6Mbit/s. Więcej nie ma szans przepchnąć. Nie mogłeś mieć 89Mbit/s, to błąd oprogramowania.

Jeżeli moja odpowiedź była dla Ciebie pomocna, oznacz post jako rozwiązanie lub daj lajka Emotikon: Szczęśliwy

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 20, Pasjonat
  • 215
  • 71
  • 4

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

@BORAX  Bo u mnie w mieście w jednym budynku jest poczta i centrala Orange i na poczcie jest darmowe wi-fi ( było bo już go niema ) robiłem wtedy aplikacją od speedtest.pl i 89/8 a raczej nie ma tam FFTH a wiem że Netia potrafi rozpędzić do 100  https://my.netia.pl/aktualnosci-i-opinie/213535/rozp%C4%99dzili%C5%9Bmy_vdsl_do_prawie_100

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 24, Specjalista
  • 1042
  • 532
  • 20

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

Na vdslu2 nawet i 100Mb/s by poszło przy odpowiedniej odległości od centrali, natomiast Orange daje jak @BORAX wspomniał max 85.6Mb/s synchronizacji, więc nie ma możliwości by Ci więcej poszło. Jakiś błąd pomiaru miałeś... Analogiczna sytuacja, linia zepnie ci się na 20Mb/s a ty zaciągasz po ftp 25Mb/s, jak to możliwe, jak Ci na więcej linia nie pozwala?

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 20, Pasjonat
  • 130
  • 85
  • 3

Rzeczywiste pomiary prędkości łącza

Dla mnie najlepszy sposób sprawdzenia prędkości łącza to ściąganie dużych plików.
Ostatnio kupiłem Battlefielda 1 na Originie i jak pobierał mi się z prędkością 37-38 MB/s to wiem, że wszystko działa ok (Mam 300 Mbit/s).

0 Lubię to
Odpowiedz