Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Recenzent
  • 7
  • 1
  • 0

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Witam, 

Umowa zawarta w salonie na internet domowy. 

Jak ustosunkować się do tego punktu w regulaminie:

14.  Mogą państwo wypowiedzieć umowę:

 3) natychmiast jeżeli rozpoczęliśmy jeszcze świadczonia usługi.

Sprawa z technikami mającymi zamontować przyłącze jest w toku, trzeba czekać na zgodę współwłaścicieli budynku na którym będą przymocowywane kable.

Z tego co rozumiem w takiej sytuacji mam prawo rozwiązać umowę bez konsekwencji? 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15826
  • 1159

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

To masz prawo do rezygnacji bez opłat póki nie doszło do fizycznej instalacji.

Powołaj się na art 57 pkt6 Prawa Telekomunikacyjnego: https://www.lexlege.pl/prawo-telekomunikacyjne/art-57/
W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy przed rozpoczęciem świadczenia usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.

Ew. może jak w salonie nie chcą przyjąć pisma, to zrób skan lub zdjęcie i wyślij przez czat? Możesz też przez pocztę, adres do korespondencji Orange to:
Orange Polska S.A.
ul. Jagiellońska 34, 96-100 Skierniewice

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

16 ODPOW. 16
Highlighted

Poziom 28, Specjalista
  • 5278
  • 7269
  • 50

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

@Jagoda307 Tak możesz umowie zerwać bez konsekwencji  jeśli operator pod podany adresem nie może świadczyć usługi , lub przed  jej rozpoczęciem .

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15826
  • 1159

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Można ten punkt rozszerzyć inaczej.

Przykładowa interpretacja: umowę podpisujesz dziś, a instalację umawiasz za tydzień. Zanim nie dojdzie do instalacji - masz prawo zrezygnować z umowy.
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 7
  • 1
  • 0

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Jak zatem odnieść się do obsługi Oragne w salonie, która zapiera się i upiera, że nie ma technicznych możliwości wypowiedzenia teraz umowy? Odesłano mnie z kwitkiem dwa razy, twierdząc że nie mogę rozwiązać podpisanej umowy w salonie, choć przytaczałam w.w. punkt w regulaminie.

Czy mogę obejść salon i wysłać droga pisemną wypowiedzenie umowy gdzieś do centrali? 

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15826
  • 1159

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

A czy doszło do instalacji usługi? Czy oferta była z urządzeniem? Jeśli tak, to jakim?
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 7
  • 1
  • 0

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Nie doszło do instalacji, umowa była na internet "na kablu" który mieli założyć technicy. Jest teraz problem bo musi być zgoda wszystkich współwłaścicieli budynku. Trzeba będzie piąć 60metrow kabla by dojść do mojego mieszkania.

Nie chce by tak to się odbywało, gdybym wiedziała, że tak to będzie wyglądało nie zgodziłabym się na to.

Ale technicy nie zamknęli tego zamówienia tzn jest ono jakby nadal w montowaniu i chyba o to obsłudze Orange chodzi

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15826
  • 1159

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

A do była umowa na sam internet czy pakiet love? czy brałaś jakieś urządzenie do ofety typu telewizor czy smartfon?
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 7
  • 1
  • 0

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Oferta tylko na internet. 

Nie brałam nic, żadnych urządzeń. Jak zapytałam w salonie co z routerem-urządzeniem to powiedziała że technik podczas montowania wszytsko będzie miał.

Internet 59.99 zł/mies + jednorazowo za aktywację 49.99

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15826
  • 1159

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

To masz prawo do rezygnacji bez opłat póki nie doszło do fizycznej instalacji.

Powołaj się na art 57 pkt6 Prawa Telekomunikacyjnego: https://www.lexlege.pl/prawo-telekomunikacyjne/art-57/
W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy przed rozpoczęciem świadczenia usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.

Ew. może jak w salonie nie chcą przyjąć pisma, to zrób skan lub zdjęcie i wyślij przez czat? Możesz też przez pocztę, adres do korespondencji Orange to:
Orange Polska S.A.
ul. Jagiellońska 34, 96-100 Skierniewice

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 7
  • 1
  • 0

Rozwiązanie umowy przed świadczeniem usług

Dziękuję za informację.

Chciałabym aby odbyło się to jak najszybciej, jednak salon zdecydowanie odpada, nie chce ponownie użerać się z tamtejszą obsługą, która rzecz jasna powinna prawo jakie wymieniłeś znać i stosować...

Jaką w takim przypadku formę wypowiedzenia wybrać? Jaka forma złożenia wypowiedzenia jest najkorzystniejsza?