Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

ROZWIĄZANE

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Wpis wydzielony jako nowy temat + dodano etykiety + edycja tematu - moderator Bartłomiej

 

Podpisałem lojalkę aby mieć 300 Mb/s ulpoadu i grzecznie czekałem. 

 

Wczoraj wybił dzień obowiązywania umowy a upload dalej na poziomie 100 Mb/s.

 

Telefon do pomocy technicznej - opcja niby aktywna, ale jak widać nie działa. Usterka zgłoszona, zobaczymy co dalej...

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Reset Funboxa do ustawień fabrycznych nic nie dał.

 

W ciągu dnia zadzwonił technik żeby umówić się na wizytę. Opisałem mu że chyba dużo nie pomoże bo z łączem jest raczej wszystko ok. Mimo wszystko umówiliśmy się na jutro (na dzisiaj nie było terminów po 17:00).

 

Po rozmowie sprawdziłem upload - dalej 100 Mb/s.

 

A teraz wróciłem do domu i magia - jest 300 Mb/s.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

14 ODPOW. 14

Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 20
  • 21
  • 0

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

mialem  to samo, dwa razy zglaszalem na infolinii (w ich systemie byla aktywna juz nowa umowa wlasnie z uploadem 300mbps i sie dziwili czemu nie dziala) i dwa razy przysylali ekipe technikow chociaz mowilem ze nie ma zadnego uszkodzenia fizycznego. Dzwon bezposrednio na infolinie techniczna i pros o restart/reset portu. Po krotkiej chwili wskoczyl mi upload na 300 🙂

 

 

 

 

 

 


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Niestety.

 

Właśnie dzwoniłem ponownie i opisałem sytuację, zostałem poproszony o wyłączenie Funboxa i podobno konsultant wykonał restart portu.

 

Nie pomogło Emotikon: Smutny


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

@lacasadepapel: masz światłowód bezpośrednio na łączach Orange czy innej firmy?

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Być może odpowiedź na to pytanie nie jest tak prosta.

 

Według mojej wiedzy tak - mam podpisaną umowę z Orange.

 

Mieszkam jednak w miarę nowym budynku w którym była już instalacja światłowodowa.

 

W każdym razie nigdy nie miałem problemów np. z prędkością pobierania - ta praktycznie ciągle oscyluje ponad 900 Mb/s.

 

A prędkość pobierania od zawsze praktycznie od razu po starcie speedtestu wskakuje na poziom 98-100 Mb/s i mam wrażenie że jest dławiona.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

To być może jest to instalacja innego operatora. Więc przeklikanie w systemach Orange nic nie zmieni. Orange musi wysłać zlecenie do partnera technicznego firmy do której należy światłowód.

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

A jako szary użytkownik mogę sprawdzić czyj jest światłowód?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Może być trudno skoro na BOK Ci nie przekazali info (choć też nie każdy doradca ma dostęp do takiej informacji). A w piwnicy nie masz jakiejś skrzynki z logo jakiejś firmy?

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 11
  • 1

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

Chyba nie tędy trop.


IMG_20190727_145535.jpg

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1785
  • 2350
  • 103

Przedłużenie umowy i upgrade prędkości

@lacasadepapel  W tej skrzynce po lewej  może być głowica miedziana. Przełącznica światłowodowa jest większa. 

Jest kilka wariantów. Tak jak napisał Piotrek, sieć budynkowa może być jakiegoś operatora i dopiero on musi zmienić opcję u siebie. Tu nasuwa mi się pytanie, czy masz oprócz Funboxa, drugie urządzenie ONT ?

Drugi wariant jest taki, że jest wspólna przełącznica dla wszystkich operatorów własności wspólnoty mieszkaniowej i Orange "krosuje" twój port optyczny z swoim spliterem. Wtedy prędkość powinna być podniesiona systemowo, infrastruktura nie ma nic do rzeczy.

Poczekaj do poniedziałku i składaj reklamację jeżeli infolinia nic nie może.