Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy internetu stacjonarnego


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 3
  • 0

Problemy internetu stacjonarnego

Witam, chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem z usługami Orange. Jestem posiadaczem kilku usług (internet +tv), telefon stacjonarny oraz 4 abonamenty komórkowe. Niestety poziom usług internetu oraz TV pozostawia wiele do życzenia. Z internetem są straszne problemy z samoczynnym resetem urządzenia (kilkanaście razy w ciągu jednej doby), oraz prędkością internetu, która wynosi ok 7mb/s przy planie 20mb/s. Zgłaszanie usterek nie przynosi żadnego rezultatu, konsultanci twierdzą, że na ich lini jest wszystko w porządku. Dodam, że urządzenie FunBox 2.0 wymieniałem już ok 7 razy i za każdym razem występują te same problemy. Ucieszyłem się z informacji, że dla mojej miejscowości powstała infrastuktura intetnetu świadłowodowego, natomiast czar szybko prysł, gdyż okazało się, że dla mojego adresu nie ma możliwości podłączenia internetu tej technologi, ale sąsiad mieszkający obok już taką możliwość ma. Mój adres jest tak usytuowany, że mam bezpośrednie połączenie z centralą Orange, która jest oddalona ok.30 metrów od mojej posesji. Czy jest możliwość, aby tematem zainteresowały się osoby, które będą w stanie pomóc w rozwiązaniu moich problemów? #orange #pomoc #internet #światłowód #problem

3 ODPOW. 3

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Problemy internetu stacjonarnego

@trojan2303 , może jakbyś pokazał z adresu routera 192.168.1.1 wynik z zakładki Wsparcie>Informacje systemowe>DSL Twoje wyniki, to ktoś ze Społeczności pomoże. Z mojego amatorskiego doświadczenia podpowiem, że aplikacja FunBox pozwala na test i zgłoszenie awarii. Ja musiałem po wizycie technika na takie zgłoszenie, wrócić z 20mb/s na 10, bo zrywało przy tv. Zrezygnowałem potem z tej tv, bo o światełku ani słychu.192.168.1.1.JPG


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5500
  • 22193
  • 182

Problemy internetu stacjonarnego


@trojan2303napisał(-a)

...

 Jestem posiadaczem kilku usług (internet +tv), telefon stacjonarny oraz 4 abonamenty komórkowe.

...

Czy jest możliwość, aby tematem zainteresowały się osoby, które będą w stanie pomóc w rozwiązaniu moich problemów?


Na linii o której piszesz nie da się korzystać swobodnie z TV i internetu jednocześnie, linia ma za słabą przepustowość co jest zapewne wynikiem zarówno ograniczeń technologicznych jak i stanu linii. Wsparcie dla linii miedzianych powoli jest wygaszane więc na poprawę sytuacji w tym zakresie nie masz co liczyć. Tu, na forum NO, udzielają się klienci operatora, być może któryś udzieli Ci jakiejś rady ale na pewno nie naprawi padającej linii.

Rekomendowanym "rozwiązaniem" jest przejście na technologie alternatywne. Najlepszym wyjściem byłby światłowód, ale skoro piszesz że "się nie da" (czy aby na pewno?), to pozostają technologie radiowe: czy to w wydaniu komórkowym czy satelitarnym.

 

Na Twoim miejscu jedną rzecz którą na pewno bym zrobił to zrezygnowałbym z TV i zastąpił ją TV SAT lub po prostu naziemną. Jeśli sytuacja lokalna pozwala, to internet wziąłbym mobilny a jedynie telefon stacjonarny pozostawił na miedzi.

 

Naturalnie, gdybyś był zainteresowany drążeniem problemu to trzeba by podać trochę informacji technicznych - być może stan łącza można nieco poprawić we własnym zakresie - takich jak np. zdjęcia gniazdek telefonicznych i okablowania do nich podłączonego tudzież opis samego przyłącza.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13072
  • 53643
  • 625

Problemy internetu stacjonarnego

@trojan2303 Masz usługę "do" 20Mb/sek, więc i owo 7Mb "niby" jest prawidłowe. 

Usługa ADSL, którą to technologię połączenia masz u Siebie niestety współdzieli transmisję TV (jeśli to IPTV) z internetem. Tu TV zajmuje około 8Mb/sek (co sądząc po Twoim info jest więcej niż dostaje modem, czyli nie ma prawa działać). Wymiana modemu nic nie wniesie, gdyż tak po prostu działa ta usługa i tyle. Transmisja TV ma priorytet, dlatego przy aktywnym dekoderze nic  nie zostaje na net...

Koniecznie trzeba zweryfikować realną prędkość połączenia modemu z centralą i to potraktować jako punkt wyjściowy do dalszych rozważań. To poradzili i pokazali gdzie uczynić moi poprzednicy.

Zastanawia Twój opis faktu, ze Centrala jest o 30m od Twojego domu, co raczej niezbyt odpowiada parametrom osiąganym przez usługę. Jakbyś doprecyzował ten fakt i poparł go fotką owej centrali, może byśmy podpowiedzieli co to rzeczywiście jest i co dalej robić.

Kolejnym elementem analizy jest weryfikacja sieci wewnętrznej w domu. Ile masz gniazdek, jakim kablem wykonana jest instalacja i czy przyłącze jest ziemne, czy napowietrzne?

Więcej danych pomoże nam ocenić problem

P.S. Podaj adres sąsiada, a powiemy dlaczego on ma, a Ty nie...