Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jak wygląda naprawa uszkodzonego kabla światłowodu


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 14
  • 68
  • 0

Jak wygląda naprawa uszkodzonego kabla światłowodu

Pokaż szczegóły
@matt_cobosca napisał(-a)

Już jestem po instalacji technik był przed czasem nawet. Bez problemu wykonał połaczenie światłowodu i nie trzebabyło nic więcej skuwać. Maszynka która wykonywał spawanie światłowodu była wielkości litrowego kartonu mleka. Oczyścił kabel i go specjalnymi obcinakami pod kątem przyciął, może minutę mu to zajęło a samo spawanie trwało 2 sekundy. W tym czasie drugi technik był w piwnicy i podłączył kable do centrali.

Hej.

Pamietasz jak wyglądała ta naprawa. Czy spawane światłowody były w takich przeźroczystych rurkach potem? Czy jeszcze to było jakoś zaizolowane? Jak wyglądało ostatecznie miejsce łączenia uszkodzonego kabla(światłowodu). Czy to zostało wciągnięte w peszel? Czy obecnie nic się z tym nie dzieje? Masz zdjęcia z tej naprawy?

 

Pozdrawiam

________________
* Wydzielono z tematu uszkodzony kabel światłowodowy – moderator Kinga

37 ODPOW. 37

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13335
  • 54690
  • 645

Jak wygląda naprawa uszkodzonego kabla światłowodu

@jerzyk11  mimo tego, że sam kabel światłowodowy jest dość elastyczny i wytrzymały, to samo włókno jest wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne. Prawidłowo wszystkie połączenia realizuje się w puszkach z powodu tego, że sam apaw jest kruchy. Stąd te rurki w które jest wkładany odcinek zespawany. Mają one zabezpieczyć spaw przed właśnie zagieciami na tym wrażliwym odcinku przed I po złączu.  

Do większych robót ( kilkanaście o więcej włókien) są specjalne mufy.

W domu zaś  najlepiej wymienić cały odcinek uszkodzony, ze względu na brak info i pomiarów o prawdziwej skali uszkodzenia ( pęknięcia poprzeczne ale i podłużne)