Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 626
  • 1221
  • 5

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

Przypadek z dziś. W Funboxie samoczynnie znika wifi, ustawienia funboxa mówią co innego o stanie interfejsu wifi niż diody - na kablu usługa działa.

Zgłoszenie na infolinii - OK proszę wymienić funboxa.

W tym momencie znika usługa również na kablu i funbox sie restartuje - NIEDOPUSZCZALNE.

Konsultant nie wie co się dzieje i zapewnia że wszystko powinno być ok - NIEDOPUSZCZALNE.

Po rozmowie przychodzi sms z informacją o patoautonaprawie - KTÓRA ZMIENIA USTAWIENIA ADRESACJI NA DOMYŚLNE (jednocześnie zachowując inne ustawienia np. wifi!!!). - SKANDAL

Efekt? Cała sieć położona bo zmieniła się adresacja, trzeba albo przeadresować wszystkie urządzenia albo od nowa klepać całą listę dzierżaw DHCP (bo ta przecież nie podlega zachowaniu!!!).

 

W związku z tym proponuję

1. Przeszkolić konsultantów zanim zepsują usługę klientowi

2. Dać możliwość restartu bez utraty KRYTYCZNEJ części konfiguracji

3. Dać konsultantom kontakt do zgłaszania takich patologii - niestety nikt nic nie wie jak to zrobić i betonujemy błędny i szkodliwy stan procesów.

 

 

To jest natychmiast do wyłączenia do czasu poprawy, gwarantuje awarie jeśli klient miał podsieć inną niż domyślna. Każdy zaawansowany user tego potrzebuje bo 192.168.1.0/24 jest zbyt popularne i generuje konflikty podsieci przy uzywaniu np vpnow.

 

7 ODPOW. 7

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2788
  • 14755
  • 75

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

@gk2a6  przykre doświadczenie 😎

Ale gro pewnie tego nie zarejestruje, bo nie korzysta z zaawansowanych ustawień.

FB ma jeden minus, nie da się kopi ustawień zrobić, trzeba wklepać wszystko od nowa.

Dobrze że mam własny router i nic mi się zdalnie nie resetuje, czy aktualizuje 😎


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 6
  • 0

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

Przecież można sobie zapisać konfigurację routera w zakładce Wsparcie. Nie zapisze tego co tam ustawiałeś?

Dla 99,9% klientów to co zrobił pracownik zapewne będzie bez znaczenia. Orange idzie przecież w stroną upraszania, to nie będą dla 0.01% zmieniać swoich funkcji.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7271
  • 29715
  • 234

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

@gk2a6 

Na idiotów nie ma rady. Doskonale Cię rozumiem, bo miałem niemal identyczną sytuację w czasach zamierzchłych. Zgłosiłem problem z internetem na linii miedzianej. Pech chciał, że technik przyszedł kiedy mnie akurat nie było. Zignorował wyraźną prośbę mojej małżonki, żeby NIE resetować modemu do ustawień fabrycznych. Ależ byłem wkurzony, kiedy wróciłem do domu. Nie dość że nic nie naprawił, to jeszcze kupę roboty miałem z odtwarzaniem konfiguracji (dość wtedy egzotycznej).

Ale, wracając do czasów współczesnych: czy mógłbyś potwierdzić co ewentualnie się zachowuje a co nie w ustawieniach dających się "zapisać" z poziomu menu FB? Rozumiem, że ich użyteczność i tak jest ograniczona, skoro zapisać je można lokalnie na PC (a przywrócenie połączenia FB - PC samo w sobie może być problemem po resecie), ale czy np. konfiguracja DHCP się zapisuje czy nie?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 626
  • 1221
  • 5

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

patonaprawa.jpeg
Z mojej dotychczasowej analizy wynika iż zachowały się:

ustawienia SSID wifi w zakresie:

oddzielne ustawienia dla obu pasm wifi (ale nie stan ich włączenia)

hasło do ssid

stan włączenia WPS (co za patologia że tak dziurawą technologią  2023 w ogóle można włączyć!)

 

z ważnych rzeczy które zauwazyłem które się nie zachowały i nie przetrwały procesu "autonaprawy" a raczej autopsucia:

login i hasło do funboxa (wrócił do domyślnych)

adresacja sieci lan (wróciła do domyślnych)

bindy na dhcp

reguły NAT przekierowania portów

 

Co do backupu konfiguracji nie wiadomo co on zawiera (otwórzcie sobie pobrany plik z funboxa). Dopiero wczoraj po migracji na usługę 2Gbps odebrałem Funboxa i nie zdążyłem ukończyć całej konfiguracji, nie sądziłem że problemy się zaczną już po kilkunastu godzinach (wcześniej gruntownie przetestowałem konfigurację po jej wstępnej fazie).

 

Brak słów. Każdy najmniejszy problem to gwarancja jego pogorszenia przez niekompetentnego konsultanta i straty czasu. Czuję się gorzej niż zobrazowano w tym filmiku. O ile oczywiście przebijecie się przez tego Trolla Maxa który za wszelką cenę utrudnia dobicie się do żywego człowieka który ma większą niż Max szansę zrozumienia problemu.

@IreneuszCD   właśnie dlatego że nie ufam geniuszom z orange na lanie mam wpięty AP który robi to samo ssid w drugim paśmie jako mitygacja ryzyka geniuszy z Orange. Niestety tym razem zmienili adresację podsieci i nawet to nic nie dało... A nie dają przecież ONT do usługi 2Gbps bo nie potrafią wdrożyć modelu z portem 2.5Gbps...

Nie jest nagorszym to że firmie zdarzają się wpadki. Najgorsze jest to że brak procesów które umożliwiają wyciąganie wniosków i ich polepszanie - betonują tragiczny stan.

 

 

 


patonaprawa.jpeg

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 6
  • 0

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

Zarzucasz niekompetencje konsultantom, a sam nie zabezpieczyłeś sobie pliku z konfiguracją. Do tego masz pretensje, że potraktowany zostałeś jak normalny klient, a nie powiedziałeś nic o tym, że wiesz coś więcej i masz tam coś ustawione. Jak Ci nie powiedział konsultant, że takie coś zostanie zrobione, to ok jego wina. Jednak pewnie nie jest tak z każdym i nie ma co do bruku wszystkich sprowadzać.

Jak masz problemy, to zgłoś sam przez Mój Orange lub Mój Funbox. Tam często sprawę załatwisz sam. Bez tych rzeczy, na które tak narzekasz.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 626
  • 1221
  • 5

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

@cogiteg  przestań trollować jeśli jesteś pracownikiem.

Sprawa zgłoszona i źle to dla mnie się skończyło. Do dziś nie wiadomo co jest w tych ustawieniach bo są szyfrowane lub jakoś kodowane jak popoatrzysz w plik. Nie zadałeś sobie trudu zrozumienia tematu zanim odpisałeś - tak samo jak konsultanci orange.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14880
  • 61108
  • 756

Poprawa błędnego procesu "autonaprawy" funboxa

@gk2a6  co ja o tym sądzę? Uważam, że sam pomysł procesu dla większości problemów zwykłego Kowalskiego jest ok. Strata czasu na wymianę modemu i przekonywanie  obslugi, że jest coś nie tak zawsze można poprzedzić resetem do fabryki czy takim pseudo resetem z zachowaniem części ustawień.

Wątpliwa jest jednak obsługa, która ślepo naciska coś dostępnego na ekranie...nie pytając o to, co klient ma ustawione. Sam robiłem sporo resetów nie swoich sprzętów i podstawą jest zgoda klienta na takie działanie. Nigdy na ślepo...bo w kilku przypadkach skończyło się to konfiguracją urządzeń peryferyjnych, gdy klient o nich " zapomniał"..…

Działanie na czuja i w ciemno nie powinno mieć miejsca. Powinna być wyraźna zgoda na podjęcie tego typu działania nagrana w rozmowie czy na czacie. 

Z drugiej strony backup przy takich ustawieniach jest konieczny...i z tego co pamiętam możliwy do przeniesienia na nowy wymieniony sprzęt. ( FB6 nie próbowałem backupować, może się ktoś z posiadaczy skusi na testy) 

Uważam, że zawinił konsultant nawet nie prosząc o zgodę na takie zdalne działanie