Podłączenie kabla telefonicznego do Splittera Vdsl

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 19
  • 0

Jestem już po wizycie technika. Okazało się, że w ogóle do mnie puszczony jest sygnał tylko białą żyłą. Najwyraźniej ktoś kiedyś również początkowo musiał tego nie wiedzieć i dlatego ze splittera wystawały urwane dwie żyły a podłączona była tylko ta jedna. Technik przy okazji wywalił splitter tak jak sugerował @agat13 i użył gniazda RJ11.

Dzięki za pomoc 😉

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 3039
  • 11386
  • 67

@Ernikazik białą żyłę miałeś podłączoną to nie bardzo rozumiem. Poza tym zawsze muszą być dwie podłączone. 

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15732
  • 64953
  • 831

@marder historia zna takie przypadki, że jedna żyła tylko była aktywna, a przerwa na drugiej była uszkodzona w takim  miejscu, że modem się zapinał przez jej pojemność wsteczną, czyli w kierunku centrali. 

Tu jednak synchronizacja była na tyle duża że że nie sugerowałem tego typu problemu 

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 70
  • 1

A ten kabelek instalacyjny nie jest przypadkiem rozparowany? Bo tak trochę dziwnie ta skrętka wygląda. 🙂

• 3039
  • 11386
  • 67

@agat13 jak obwód się nie zamknie to prąd nie popłynie. A nawet jak ta przerwa będzie na żyle ujemnej z silnym doziemnieniem to będziesz miał takie błędy że nic Ci się nie zepnie. Rozmowę będziesz mógł jeszcze prowadzić z dużymi zakłóceniami ale dla transmisji danych to będzie już za dużo. 

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15732
  • 64953
  • 831

@marder  gdybym nie widział, to bym nie pisał. Kilka razy w życiu na ADSL naocznie widziałem takie cuda 

• 3039
  • 11386
  • 67

Mogłeś widzieć przy sytuacji którą opisałem. W przypadku przerwy na żyle plusowej nic by nie działało. Błędy jednak są na tyle duże że modem będzie zrywał transmisję a net się przycinał i zawieszał. 

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 20
  • 70
  • 1