Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 19
  • 9
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Mam internet w technologii ADSL2+ w opcji do 10Mbit. Przez kilka lat mialem rowniez telewizje IPTV z internetem. Przez poprzednia cala umowe 2 lata i do teraz - czyli do prawie konca 2 letniej umowy internet dzialal stabilnie z szybkoscia do 10 Mbit. Tydzien temu w ciagu jednego dnia mialem wylaczenia pradu bardzo czeste z winy dostawcy pradu PGE. Od tego dnia synchronizacja spadla mi do okolo 7mbit download i okolo 800kbit upload - czyli realna szybkosc spadla mi do 6 Mbit. Co ciekawe w jeden dzien nawet w statystykach predkosc teoretyczna maksymalna zmniejszyla sie z okolo 18Mbit download i 1300kbit upload do ok. 9Mbit download i 860 kbit upload. Czyzby w jeden dzien kable sie zniszczyly i/lub ustawienia synchronizacji w centrali ? 

Zadzwonielem na infolinie. Bardzo mila Pani z braku innych mozliwosci na odleglosc chociaz zresetowala mi porty na centrali ale nic to nie pomoglo oczywiscie i stwiedzila duze nieprawidlowosci na linii. Zgloszenie zostalo przyjete - czyli malej synchronizacji i zlecone technikom. Dostalem sma  nastepnego dnia, ze z powodu powazniejszych prac usterka bedzie zrealizowana za kilka dni. Po kilku dniach usterka nie byla usunieta, nie zauwazylem zadnego wylaczenia w celu naprawy internetu oraz nikt sie ze mna nie kontaktowal z monterow. Podejrzewam, ze problem dotyczy uszkodzenia linii i brak checi ze strony Orange w naprawie owej linii. 

Bledow mam bardzo duzo w statystykach polaczenia na routerze. Predkosc z 10 Mbit download/ 1 Mbit upload zrobila sie 6 Mbit/ 0,5 Mbit.

 

Technologia sie rozwija na calym swiecie, a Orange w Polsce zamiast zwiekszac szybkosci spowalnia je wracajac do starych czasow. Reklamuja ciagle w duzych miastach swiatlowody dp 1 Gbit, a w wiekszosci kraju linie telefoniczne sypia sie i nic z tym nie robi. Dobrze, ze konczy mi sie umowa, a konkurencja oferuja swiatlowod do 300 Mbit. Chyba nie bede mial wyboru.

 

Pozdrawiam wieloletni abonent internetu Orange. (zadowolony do niedawna). 

16 ODPOW. 16
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15832
  • 1159

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Orange stosuje mechanizm zwany DLM w celu optymalizacji parametrów linii. Jeśli masz dużo błędów, sugerowałbym ponowne zgłoszenie uszkodzenia.
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 19
  • 9
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Oprocz bledow Ping wzrosl mi do ponad 44, czyli dwukrotnie.


BLEDY_POLACZENIA.jpg
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 26019
  • 15832
  • 1159

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Ping nie jest gwarantowany, ale duża ilość błędów jest warta zgłoszenia.
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 19
  • 9
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Chetnie bym zglosil ponownie - ale nie mam juz nadziei na dobre checi Orange. Stracilem ja po ostatniej zgloszonej awarii.  Pomijajac przebicie sie przez nowy wynalazek Orange - konsultant BOT przez co zalatwienie sprawy trwa o wiele dluzej az w koncu polacza z zywym konsultantem :-D 

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 19
  • 9
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Dzisiaj juz nie wytrzymalem i zadzwonilem na infolinie. Rozlaczanie sie synchronizacji i straszne falowanie o 2 Mbity w jedna i druga strone downloadu synchronizacji. Co ciekawe statystyki byly duzo mniejsze jak rzeczywiste zapiecie sie - jednak niedlugo po tym rozlaczenie. Najlepszy SNR MARGIN -2 :cathappy:

Bledy HEX juz ponad 1,1 miliona w ciagu kilku godzin.

 

Wedlug mnie ewidentnie slabe polaczenie kabla na jakims slupie. Co Wy o tym sadzicie ?


Internet_bledy1.jpg
Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 77
  • 11
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Ja walczyłem z Orange o naprawę linii od września ubiegłego roku do maja tego roku i wreszcie jeden miły Pan który wtedy przyjechał naprawił jak się należy i działa bez zarzutu do tej pory więc z Orange trzeba próbować aż do skutku.

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 135
  • 113
  • 1

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Ja bym jeszcze spróbował inny router dla testów podłączyć. Może jemu coś zaszkodziło.

 

Może też tak być że centrala nawaliła. To nie koniecznie musi być wina kabla.


Poziom 11, Recenzent
  • 19
  • 9
  • 0

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

Testowalem na innym routerze - to samo.

  Na druga reklamacje przyjechali w koncu technicy. Podlaczyli swoj potezny "miernik" - zobaczyli parametry to od razu pojechali sprawdzac slupy, Nie minela godzinka jak internet zaczal dzialac normalnie i stabilnie. Z czasem pokazalo sie 460 bledow HEX, ale to juz nie ponad milion jak wczesniej. Jednak tak sobie obrzydzilem jakosc i szybkosc internetu od Orange w XXI wieku, ze za dwa dni podlaczylem swiatelko od malej ale zaradnej firmy i za ta sama cene mam 100/10 mbit - czyli 10 RAZY SZYBCIEJ - z mozliwoscia zwiekszenia predkosci do 300/30 i normalna umowe - nie ma kruczkow z minimalnymi predkosciami :cathappy:

Teraz zbieram sie na rozwiazanie mowy - tylko brak czasu, zeby tego dokonac. Mysle, ze nie doczekam sie tutaj nigdy swiatelka od Orange. 

 

Pozdrawiam Forumowiczow i dziekuje za poswiecony mi czas :-)

Highlighted

Poziom 25, Specjalista
  • 1333
  • 1055
  • 28

Olewanie abonenta przez dzial techniczny Orange

@Wojtek1000 oczywiście, że masz kruczki. Żadna firma nie da Ci gwarantowanego łącza za cenę zwykłego internetu dla Kowalskich.

 

Dziwne, że męczyłeś się na ADSLu będąc w zasięgu światłowodu i to jeszcze lokalnej firmy. Takie są najlepsze.. :catwink: