- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem ze światłowodem 300 MB/s
Dzień dobry.
Od 15 października mam światłowód 300 MB/s na modemie TP-Link C1200. Wcześniej miałem 100 MB/s. Niestety osiągana prędkość to max 140 MB/s w pobieraniu a w wysyłaniu działa zgodnie z umową 50 MB/s. Kartę sieciową mam gigabitową i pracuje w tym trybie (sprawdzałem we właściwościach). Resetowałem ONT oraz modem i nic to nie zmieniło. Strony testujące to speedtest.pl i speedtest.orange.pl. Co mogę jeszcze zrobić i gdzie może tkwić problem?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem ze światłowodem 300 MB/s
Włączyłem opcję NAT Boost i teraz działa. Jest 310 MB/s.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem ze światłowodem 300 MB/s
Rozumiem, że mierzysz prędkość na połączeniu kablowym?
Sprawdź najpierw jaką masz prędkość połączenia pomiędzy PC a routerem? (Win10 : połączenia sieciowe -> wyświetl właściwości sieci i pozycja szybkość łącza - jeśli masz pełen Gigabit i oba urządzenia to obsługują to powinno tam być : 1000/1000 (Mbps).
Edit: ok widzę, że znalazłeś sam sobie rozwiązanie 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem ze światłowodem 300 MB/s
No i tak jest. Myślę, że ten NAT Boost pomógł. Straciłem funkcję QoS ale i tak z niej nie korzystałem. Takie są uroki TP-Linków.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem ze światłowodem 300 MB/s
@Radi NAT Boost to inaczej obsługa NATa przez przeznaczony do tego chip, bez tej opcji wszystkim zajmował się CPU.