Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem ze światłowodem 300 MB/s

Highlighted

Poziom 14, Recenzent
  • 54
  • 27
  • 0

Problem ze światłowodem 300 MB/s

Dzień dobry.

Od 15 października mam światłowód 300 MB/s na modemie TP-Link C1200. Wcześniej miałem 100 MB/s.  Niestety osiągana prędkość to max 140 MB/s w pobieraniu a w wysyłaniu działa zgodnie z umową 50 MB/s. Kartę sieciową mam gigabitową i pracuje w tym trybie (sprawdzałem we właściwościach). Resetowałem ONT oraz modem i nic to nie zmieniło. Strony testujące to speedtest.pl i speedtest.orange.pl. Co mogę jeszcze zrobić i gdzie może tkwić problem?

4 ODPOW. 4
Highlighted

Poziom 14, Recenzent
  • 54
  • 27
  • 0

Problem ze światłowodem 300 MB/s

Włączyłem opcję NAT Boost i teraz działa. Jest 310 MB/s.

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 166
  • 209
  • 1

Problem ze światłowodem 300 MB/s

Rozumiem, że mierzysz prędkość na połączeniu kablowym?
Sprawdź najpierw jaką masz prędkość połączenia pomiędzy PC a routerem? (Win10 : połączenia sieciowe -> wyświetl właściwości sieci i pozycja szybkość łącza - jeśli masz pełen Gigabit i oba urządzenia to obsługują to powinno tam być : 1000/1000 (Mbps).

Edit: ok widzę, że znalazłeś sam sobie rozwiązanie 🙂

Highlighted

Poziom 14, Recenzent
  • 54
  • 27
  • 0

Problem ze światłowodem 300 MB/s

No i tak jest. Myślę, że ten NAT Boost pomógł. Straciłem funkcję QoS ale i tak z niej nie korzystałem. Takie są uroki TP-Linków.


Poziom 31, Ekspert
  • 1739
  • 1846
  • 101

Problem ze światłowodem 300 MB/s

@Radi  NAT Boost to inaczej obsługa NATa przez przeznaczony do tego chip, bez tej opcji wszystkim zajmował się CPU.