- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Proponuję nie bać się dokumentów, one mogą pomóc również w sprawach ściśle technicznych.
W załączniku do umowy pt. "Prędkości przesyłania danych dla Internetu domowego" mam podane dla opcji Światłowód 1Gb/s (pobieranie / wysyłanie):
- prędkość maksymalna: 1Gb/s / 300 Mb/s
- prędkość minimalna: 200 Mb/s / 20 Mb/s
- prędkość zwykle dostępna: 90% prędkości maksymalnej
a w umowie mam zapis:
- Prędkości zwykle dostępne mogą Państwo osiągnąć przez 70 % doby, a prędkości maksymalne przez 50 % doby.
Wartość 70% prędkości maksymalnej pojawia się jako prędkość zwykle dostępna dla Neostrady "miedzianej" (10, 20, 80 Mb/s).
Co z tym robić? Mierzyć pomiarem certyfikowanym, i jeśli wyniki wykażą "stałe lub regularnie powtarzające się istotne rozbieżności..." to żądać zmiany warunków umowy lub wypowiedzieć umowę w trybie określonym w jej par. 7 ust. 1 pkt 2.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Chyba nie doczekam się tego telefonu. Spróbuję po weekendzie znowu się z nimi skontaktować.😏
______________
* Usunięto pusty spoiler – moderator Kinga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Mam już informację co do możliwości podwyższenia prędkości do 1Gb/s .Otóż muszę poczekać do końca okresu rozliczeniowego(ponieważ nie minął jeszcze pełen okres rozliczeniowy od ostatniego zamówienia),czyli po 10.08 ,mam złożyć zamówienie na podniesienie prędkości i będę miał 48 godzin na akceptacje umowy. Prędkość zostanie podniesiona zaraz po złożeniu zamówienia i w razie złego działania usługi nie będę akceptował nowego zamówienia, wtedy po upływie 48 godzin powróci poprzednia prędkość do 600Mb/s i nie trzeba będzie składać rezygnacji z usługi do 1Gb/s.🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
@przemo3 Mamy więc chwilę czasu na testy. Informuj dokładnie o kolejnych krokach i Twoich i Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
@larmanapisał(-a)Proponuję nie bać się dokumentów, one mogą pomóc również w sprawach ściśle technicznych.
W załączniku do umowy pt. "Prędkości przesyłania danych dla Internetu domowego" mam podane dla opcji Światłowód 1Gb/s (pobieranie / wysyłanie):
- prędkość maksymalna: 1Gb/s / 300 Mb/s
- prędkość minimalna: 200 Mb/s / 20 Mb/s
- prędkość zwykle dostępna: 90% prędkości maksymalnej
a w umowie mam zapis:
- Prędkości zwykle dostępne mogą Państwo osiągnąć przez 70 % doby, a prędkości maksymalne przez 50 % doby.
Wartość 70% prędkości maksymalnej pojawia się jako prędkość zwykle dostępna dla Neostrady "miedzianej" (10, 20, 80 Mb/s).
Co z tym robić? Mierzyć pomiarem certyfikowanym, i jeśli wyniki wykażą "stałe lub regularnie powtarzające się istotne rozbieżności..." to żądać zmiany warunków umowy lub wypowiedzieć umowę w trybie określonym w jej par. 7 ust. 1 pkt 2.
Musisz sprawdzić regulamin świadczenia usług z dnia zawarcia ostatniego aneksu/umowy. Obecnie się zmieniło. W starych - przysługiwała bonifikata finansowania (bonifikata rozumiana jak zniżka na kolejny rachunek). W nowych - nie jest to jest jednoznaczne. Jest więcej warunków do spełnienia aby otrzymać bonifikatę. Wprost nie uprawnia to do wypowiedzenia umowy. Takich przepisów nie ma. To już dobra wola operatora.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Musisz sprawdzić regulamin świadczenia usług z dnia zawarcia ostatniego aneksu/umowy. Obecnie się zmieniło. W starych - przysługiwała bonifikata finansowania (bonifikata rozumiana jak zniżka na kolejny rachunek). W nowych - nie jest to jest jednoznaczne. Jest więcej warunków do spełnienia aby otrzymać bonifikatę. Wprost nie uprawnia to do wypowiedzenia umowy. Takich przepisów nie ma. To już dobra wola operatora.
@Piotrek Mam prośbę o konkrety.
Nie ma czegoś takiego jak "dobra wola operatora". Operator jest spółką która ma przynosić zyski swoim właścicielom i gdzie będzie mógł, to ściągnie pieniądze (zaniechanie takiego ściągnięcia może być wręcz uznane za działanie na szkodę spółki). Dlatego dobrze jest być świadomym co się podpisuje i w razie potrzeby korzystać z zapisów chroniących interes abonenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
@larma: dużo konkretów nie będzie bo co chwilę są nowe regulaminy. Orange w swoich archiwum przechowuje to co jest wydawane klientom i w razie sporu to jest wiążące (a nie inne pliki dostępne np. w internecie).
Omówię kilka sytuacji przykładowych:
1) osoby, które podpisały umowę na Internet domowy (dawną neostradę) od 22.06.2020 podlegają pod nowy regulamin https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/10641/cd494de1-de1e-4cca-857a-43b3fc3c360e.pdf
Ciekawe fragmenty są zaznaczone:
Jak należy to interpretować? Jeśli masz usługę na firmę, to niestety zostaje droga sądowa lub przez zewnętrzne instytucje - wyliczenie szkody, może być trudne, reszta to dobra wola Orange. Dalsze dotyczy usług branych przez Konsumentów (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej).
Jeśli masz raport certyfikowany potwierdzający zbyt niskie prędkości, to uznaje się to za nienależyte wykonanie umowy. W takiej sytuacji klient powinien zgłosić reklamację (uwaga- zgłoszenie uszkodzenia/techniczne nie jest reklamacją!!!). Orange daje sobie obecnie 50 godzin na naprawę. Niezależnie od tego można otrzymać zadośćuczynienie opisane na początku (względem starych regulaminów jest korzystniej bo liczy się proporcjonalnie za liczbę dni a nie 1/30 za dzień - kto zna trochę matematykę to widzi różnicę).
2) sytuacja - klienci, który podpisali/aneksowali umowę w okresie 23.03.2020-21.06.2020 - zaznaczę tylko różnice:
a) brak zapisu o czasie realizacji naprawy
b) zwrot jest mniej korzystny bo wynosi 1/30 opłaty abonamentowej za dzień a nie proporcjonalnie
Podane daty należy traktować orientacyjnie, bo w okresach przejściowych mogły wygenerować się inne dokumenty. Obowiązuje to co realnie zostało wydane klientowi.
Zapisy co do możliwości "renegocjacji" umowy czy możliwości bezpłatnej rezygnacji z umowy terminowej nie są dostępne od dobrych 6-8 lat jak nie więcej. Jak ktoś nie przedłużał umowy, to może się łapie - ale to raczej jakiś mały promil klientów.
Oczywiście Orange może podejść do sprawy bardziej prokliencko i w tzw. trybie polubownym podjąć inną decyzję (bardziej zgodną z oczekiwaniem klienta).
Ponadto doczytałem, że piszesz o "działaniu na szkodę spółki". Gdyby wszyscy operatorzy ściśle trzymali się regulaminów, telekomunikacja by się tak szybko rozwija. W każdej firmie są różnego rodzaju adjustmenty, FUTy, szybkie ścieżki, itp.
Rozpatrzenie reklamacji niekiedy kosztuje więcej niż przyznanie małego odszkodowania.
Ale w Orange na wiele bym nie liczył - tu ciągle zaciskanie pasa.
__________________________
*Sclanienie treści z postów - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Poszło zlecenie na podwyższenie prędkości .Mam czekać ok. godziny na zwiększenie i następnie zresetować ont i router aby nastąpiła zmiana. Poczekamy zobaczymy.😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
ONT orange dostęp do panelu zarządzania
Już kiedyś to tłumaczyłem przerwa w świadczeniu usługi to jedno a prędkość zwykle dostępna to druga sprawa.