Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 193
  • 802
  • 1

Neostrada

Hej. W tym roku podpisałam umowę na neostrade z 10mb na  20mb (gdzie nie mogę mieć większej, ale tego nie wiedziałam) system przy umowie mi taką pokazał, więc ucieszona że będzie większa. I to był błąd, bo co miesiąc zgłaszałam po dwa razy usterkę, a w grudniu dramat, pięć razy zgłaszałam usterkę, po świętach pan technik zmienił termin wizyty i w tym czasie będzie obserwować linie, po nowym roku się odezwie, 03.01 dostaje sms "Z powodu dodatkowych prac usuniecie uszkodzenia zajmie nam więcej czasu."  Zrealizujemy je do 2022-01-10, no ok teraz cały tydzień bez internetu. Jest ta data 10.01 i cisza nic zero odzewu, piszę więc na Czad z doradcą we wtorek był wysłany monit do kierownika techników, miała być odpowiedź w środę rano, cisza nie ma, w środę pisze kolejny raz wysłana jest ponownie eskalację problemu do działu, który nadzoruje pracę monterów, i cisza, cały grudzień internetu nie było niz był,

 

zgłoszenie było 28.12
technik zmienia wizyty
z 29.12 na 30.12
z 30.12 na 01.03
z 01.03 na 10.01 i cisza

 

na Facebooku piszą to samo tylko przepraszają itp.

 

dodatkowo zaproponowali to Jeżeli masz telefon komórkowy lub internet mobilny w Orange, to przyznamy Ci darmowy pakiet danych.

 

Już nie mam sił pisać, co jeszcze mogę zrobić? 

14 ODPOW. 14

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19512
  • 56441
  • 767

Neostrada

@darusia84 internet na łączach miedzianych nie jest już wspierany przez Orange. Do tego dochodzą opisane przez Ciebie problemy z technikami. Trudno będzie więc z naprawą. Jeżeli masz w miarę dobry zasięg nadajników Orange, to można by było spróbować przejść na umowę z internetem mobilnym. Może też być tak, że Orange sam w końcu podejmie decyzję o rozwiązaniu umowy, skoro występują trudności w działaniu internetu na miedzi.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14151
  • 58186
  • 705

Neostrada

@darusia84 W ramach podniesienia opcji usługi do 20Mb/sek jest wykonywane szacowanie prawidłowego działania usługi według systemów. Opiera się to na analizie dotychczasowych parametrów linii i historii usterek. Po podniesieniu opcji prędkości linia, która jest prawie "żywym organizmem", może zareagować inaczej niż przewiduje analiza. Stąd cały proces czasem odbywa się na chybił trafił...

Jeśli jednak coś niepokojącego się dzieje po tej zmianie technika operatora ma czas na reakcję (weryfikację powodu powstawania uszkodzeń i ich usunięcie). Ostatecznie, gdy odpisują brak możliwości poprawy jakości linii, następuje zmniejszenie prędkości do poprzedniej 10Mb/sek i anulowanie umowy na podniesienie. Taka jest procedura. Wykonanie czasem zawodzi, ale obecnie wszystko jest w rękach montera. Czasem drobiazgi udaje się naprawić i usługa działa poprawnie. Czasem jednak nie da rady nic zrobić (tak mi się zdaje w Twoim przypadku, gdzie info jednoznacznie mówi o problemach i przedłużeniu czasu naprawy). Jeśli monter będzie się z Tobą kontaktował, już wiesz o czym z nim rozmawiać. Po pierwsze o jakości łącza, jego długości i przebiegu. Po drugie: prac, które należy wykonać, łącznie z przeglądem sieci dosyłowej i domowej, aby sprawdzić możliwości. 

Zawsze warto opisać sprawę (jeśli będą dalsze problemy) listem poleconym do Skierniewic, ale to ostateczność. Lepiej dociekać niż skarżyć 😉


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 418
  • 1088
  • 7

Neostrada

@darusia84 jak linia w warunkach rzeczywistych nie pozwala na większą prędkość to się tego nie przeskoczy i tyle. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1632
  • 13236
  • 2

Neostrada

@darusia84 , ja Ci opiszę, jak ja podpisałem z 10Mb/s na 20Mb/s, gdzie zrywało często. Zgłosiłem telefonicznie awarię i został mi podany sms-em nr. zgłoszenia. Powinien także być w aplikacji i koncie webowym MO. Przyjechał technik i wpiął swojego laptopa. Gdzieś zadzwonił i spytał, czy w takim wypadku wyrażam zgodę na zmianę warunków umowy na tę mniejszą prędkość. Załatwił od ręki i po jakimś czasie otrzymałem zmianę warunków. Od samego początku była to Neostrada na miedzi i tak na niej siedzę, dopóki nie zmienię swoich preferencji na światłowód, lecz od innego operatora. Byłem już bliski zmiany, ale po rezygnacji z OL zostałem z umową na Internet domowy. Tyle ode mnie. Jak masz możliwość testu za pomocą appki Funbox, to tam też możesz zgłosić brak internetu. Ale jak trafi akurat, że działa, to nici z appki.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2747
  • 10071
  • 53

Neostrada

@darusia84 A dokładnie na czym polega problem? Nie masz tych 20Mb/s czy ogólnie zrywa połączenie i nie działa nic?


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 193
  • 802
  • 1

Neostrada

@bronzub Zazdroszczę że tak to zostało załatwione

 

Pamiętam że kiedyś to po zgłoszeniu usterki też przyjeżdżał technik do domu, teraz jak u mnie tylko sms lub telefonicznie 

 

Mam takie usługę ale zmienione na 10mb

Love Mini - Internet do 20Mb, promocja 24 mies.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 193
  • 802
  • 1

Neostrada

@marder zrywało codziennie połączenia 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2747
  • 10071
  • 53

Neostrada

@darusia84 To musisz wrócić na 10Mb/s i modlić się żeby działało stabilnie. Linie są stare, nikt tego nie konserwuje nie mówiąc już o jakiś wymianach newralgicznych odcinków.  


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2078
  • 6526
  • 70

Neostrada

@darusia84 od wielu lat mam 10mb i raz na parę miesięcy linia dostawała czkawki. Na ogół samo przechodziło, ale czasem zgłaszałem usterkę w orange. Przyjeżdżali technicy, sprawdzali linię i obcinali upstream na centrali o 10% i to pomagało. Potem DLM zwiększał do pełnej wartości i cykl się powtarza. Przy którejś z wizyt zapytałem czy mogę mieć 20, bo w system przewidywał taką możliwość. Panowie tylko się uśmiechnęli i powiedzieli, że teoretycznie da radę mieć 20, ale linia ma tyle zakłóceń, że w ciągu 24h po podniesieniu szybkości będzie tak rwało, że spowoduje to moje zgłoszenie, co z kolei spowoduje wizytę tych samych techników a oni od razu zmienią na 10. Więc nie robiłem głupstw i cały czas siedzę na tej 10. I czekam cierpliwie na światłowód, bo powinien być od września 2020, ale pandemia i opóźnienia w standardzie więc kto to wie...