- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
chcę pozbyć się funboxa 6, mam zewnętrzny ONT, ale sytuację komplikuje to, że mam też telefon stacjonarny i telewizję. Zabrałem się więc za konfigurację bramki VOIP, żeby w pierwszym potwierdzić czy telefon będzie działać bez funbox.
Test przeprowadzam na routerze innym routerze podpiętym do innego łącza internetowego niż orange światłowód. Kroki które wykonałem:
- Podłączyłem bramkę VOIP Cisco SPA112 do routera i telefonu
- Ustawiłem jej stały adres IP
- Przekierowałem port 5060 UDP na bramkę
- Dodałem bramkę do DMZ
- Wyłączyłem okienko SIP
- Skonfigurowałem linię 1 w bramce zgodnie z metodą podaną w https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/OragneLove-vs-bramka-Cisco-122-nie-dzia%C5%82a-telefon/td-...
Bramka się rejestruje, w telefonie słychać sygnał.
Niestety gdy wykonuję połączenie z telefonu stacjonarnego to:
- na urządzeniu na którego dzwonię zamiast numeru mam komunikat "Brak ID dzwoniącego"
- nie słychać żadnego dźwięku po obu stronach
- nie mogę się dodzwonić na telefon podłączony do bramki voip, natomiast telefon podłączony do funkox działa cały czas.
Czy wiecie gdzie może być problem?
______
* Temat przeniesiony z Modemy i routery - Bartłomiej
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@pgradnapisał(-a)Dzisiaj zmieniłem router, testowałem przekierowanie portu 5060 na bramkę i dalej nic. Gdy dzwonię ze stacjonarnego to zamiast numeru wyświetla się "Brak ID dzwoniącego" na urządzeniu odbiorczym. Macie, może jeszcze jakieś pomysły?
niezrozumiały jest Twój upór w obstawaniu przy przekierowaniu portu to nie jest do niczego potrzebne, o ile nie jest szkodliwe. Ale skoro w ogóle coś działa, to albo nie jest szkodliwe, albo Twoje przekierowanie jest nieskuteczne.
Odnośnie "brak ID", czy chodzi o wyświetlanie numeru dzwoniącego z sieci stacjonarnej na końcowym urządzeniu głosowym podłączonym do bramki? Jeżeli tak, czy ten numer nie ma blokady CLIR? Czy wyświetla gdy dzwonisz z niego na komórkę? A co się dzieje gdy dzwonisz z innego numeru, może z komórki na swój VoIP?
Może również sama bramka jest winna - tutaj jest jakiś wątek związany z wyświetlaniem caller-id przez urządzenia podłączone do tej bramki i rozważania na temat jej firmware, ale sam doczytaj, bo mnie się nie chce.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
@pgrad przeprowadź konfigurację z podłączeniem linii do której jest przypisany telefon stacjonarny. Na innej nie zadziała, bo Orange przypisuje usługi do danej linii.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Bramkę musisz podłączyć na swojej linii a nie jakiejś innej. Dodatkowo nie wiem czy jeszcze taka bramka nie musi być wykreowana na twoim łączu przez Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Nie testowałem na funbox bo bałem się, że port 5060 i inne parametry związane z voip mogą być ustawione na wbudowaną bramkę, a narazie nie chciałem konfigurować innego routera.
Spróbuję i dam znać czy pomogło.
Dzięki!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Z bramkami nie miałem do czynienia, ale wydaje mi się że to powinno działać identycznie i niezależnie od tego czy bramka jest w sieci FB czy w innej. Powinno nawet dać się zalogować jednocześnie FB i bramkę do tego samego konta VoIP. Jedyne co ryzykujesz eksperymenty zaczynając w sieci FB to to, że chwilowo zablokuje ci się VoIP (co będzie widać na FB bo zgaśnie dioda telefonu).
Rzuciłeś okiem na pośrednio podlinkowany temat z elektrody? Tam były dość konkretne sugestie. To generalnie powinno działać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
@pgradnapisał(-a)Cześć,
chcę pozbyć się funboxa 6, mam zewnętrzny ONT, ale sytuację komplikuje to, że mam też telefon stacjonarny i telewizję. Zabrałem się więc za konfigurację bramki VOIP, żeby w pierwszym potwierdzić czy telefon będzie działać bez funbox.
Ty w pierwszym to potwierdź, czy Ci TV będzie działać bez FB. U mnie VoIP działa spoko, na SPA122. Ale bez: stałego IP, DMZ i przekierowania portów - po co to wszystko? Ot normalnie jako host w LAN za routerem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Wczoraj zrobiłem testy na tym samym łączu, na którym testowałem poprzednio, wywaliłem DMZ, przekierowanie portu, włączałem i wyłączałem okienko NAT SIP i efekt był ten sam - z telefonu da się zadzwonić, ale na urządzeniu na które dzwoniłem był komunikat "Brak ID dzwoniącego", nie było dźwięku po żadnej ze stron, i na telefon domowy nie dało się zadzwonić. Router to asus ax58.
Dzisiaj podpiąłem bramkę do funbox 6 i:
- da się zadzwonić ze stacjonarnego
- dźwięk jest po obu stronach.
- niestety nadaj mam "Brak ID dzwoniącego" na urządzeniu na które dzwonię
- da się dodzwonić na telefon podpięty do bramki.
Na funbox 6 nie da się przekierować portu 5060, możliwe, że jest właśnie przekierowany na wbudowaną bramkę przez orange.
________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Co do możliwości przekierowania portu 5060 dla połączeń przychodzących w protokole UDP to potwierdzam, nie da się tego zrobić także na FB3 więc być może twoja hipoteza co do tego jak FB wykorzystują ten port jest prawdziwa.
To jednak nie powinno negatywnie wpływać na obsługę VoIP z innej bramki - wystarczy że proxy będą ustawione i powinno się udać obejść problem z NAT całkowicie. Co do Caller ID, to wydaje mi się że do tego powinno być osobne pole w konfiguracji bramki.
Tu jest cała dokumentacja:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Nie wiem jak to wygląda dla usług w Orange, natomiast dla urządzeń Cisco bardzo prosto to się konfiguruje. Tworzymy uzytkownika na "centrali" z unikalną nazwę dla bramki i kreujemy nr linii lub kilku jeśli taka jest potrzeba a bramka ma tyle portów. Później trzeba tą nazwę i numery wprowadzić do samej bramki przez www i w zasadzie na tym kończy się cała procedura. Nie bawimy się w żadne porty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112
Dzisiaj zmieniłem router, testowałem przekierowanie portu 5060 na bramkę i dalej nic. Gdy dzwonię ze stacjonarnego to zamiast numeru wyświetla się "Brak ID dzwoniącego" na urządzeniu odbiorczym. Macie, może jeszcze jakieś pomysły?
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »