Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112

ROZWIĄZANE

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 22116
  • 181

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112

@pgrad 

Co ma port do ID???


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2082
  • 7661
  • 31

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112


@pgradnapisał(-a)

Dzisiaj zmieniłem router, testowałem przekierowanie portu 5060 na bramkę i dalej nic. Gdy dzwonię ze stacjonarnego to zamiast numeru wyświetla się "Brak ID dzwoniącego" na urządzeniu odbiorczym. Macie, może jeszcze jakieś pomysły?


niezrozumiały jest Twój upór w obstawaniu przy przekierowaniu portu to nie jest do niczego potrzebne, o ile nie jest szkodliwe. Ale skoro w ogóle coś działa, to albo nie jest szkodliwe, albo Twoje przekierowanie jest nieskuteczne.

 

Odnośnie "brak ID", czy chodzi o wyświetlanie numeru dzwoniącego z sieci stacjonarnej na końcowym urządzeniu głosowym podłączonym do bramki? Jeżeli tak, czy ten numer nie ma blokady CLIR? Czy  wyświetla gdy dzwonisz z niego na komórkę? A co się dzieje gdy dzwonisz z innego numeru, może z komórki na swój VoIP?

 

Może również sama bramka jest winna - tutaj jest jakiś wątek związany z wyświetlaniem caller-id przez urządzenia podłączone do tej bramki i rozważania na temat jej firmware, ale sam doczytaj, bo mnie się nie chce.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 26
  • 0

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112

Rzeczywiście uparłem się za bardzo na to przekierowanie portów, miałem nadzieję, że to rozwiąże problem jak już będę miał inny router. Niestety nie.

Sytuacja wygląda tak, że niezależnie czy bramka jest podpięta do funbox, czy do nowego routera, czy port jest przekierowany, czy nie, to:

- dzwoniąc z komórki na bramkę wyświetla się numer komórki na telefonie stacjonarnym

- dzwoniąc ze stacjonarnego na komórkę, na komórce mam "Brak ID dzwoniącego" zamiast numeru

 

Nie mam blokady CLIR. Kiedy dzwonię z telefonu stacjonarnego podpiętego do bramki wbudowanej w funbox to numer wyświetla się na komórce poprawnie.

Prześledzę wątek, który podesłałeś, ale wydaje mi się, że już to przeglądałem i to dotyczyło starego firmware bramki.


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2082
  • 7661
  • 31

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112

Usuń to przekierowanie i dopiero próbuj dalej.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 26
  • 0

Konfiguracja bramki VOIP Cisco SPA112

Działa, nie trzeba żadnego przekierowania 😉

Zmyliło mnie to, że gdy telefon był podpięty do funboxa to numer się wyświetlał, więc odrzuciłem hipotezy o blokadzie CLIR. Jednak już nie miałem żadnego innego pomysłu i zalogowałem się na konto orange i tam się okazało, że blokada jest włączona i nie ma opcji wyłączenia.Zrzut ekranu 2023-07-28 o 19.17.58.png Zadzwoniłem na infolinię i powiedzieli mi, żebym z telefonu domowego wybrał 

#31#

i zadzwonił. Usłyszałem komunikat, że blokada jest wyłączona. Numer wyświetla się na urządzeniu odbierającym połączenie 😄

Po wyłączeniu blokady przez telefon na koncie orange dalej jest jako włączona, ale numer się prezentuje poprawnie.

 

Ogólnie nie przypominam sobie, żebym to włączał. Telefon voip mam od 2013 a tam data włączenia usługi to 2016.

Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne wskazówki 🙂

 

Przed tym odkryciem nawet kupiłem inną bramkę (gigaset a580 ip) i tam było dokładnie tak samo.