Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Co zrobić w tej sytuacji? Jak przyspieszyć internet?

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Co zrobić w tej sytuacji? Jak przyspieszyć internet?

Witam, od wielu lat mam internet podłączony kablem (z tego co widziałem w domu ma 4 żyły) od słupa telefonicznego do domu. W domu jest gniazdo telefoniczne (do którego są podłączone tylko 2 żyły) i od niego idzie kabel z końcówkami RJ11 do modemu oddalonego o jakiś 6m.
Dopiero teraz zainteresowałem się prędkością jaką dysponuje. Prędkość na umowie jest do 80Mb/s, więc z tego co rozumiem prędkość pobierania powinna być max do 10MB/s lub chociaż te 6MB/s. Aktualnie pobieranie mam maksymalnie na poziomie 2,2MB/s.
Kiedyś przyjechał do rodziców technik naprawić zerwany kabel, powiedział im, że warto wymienić kabel, wtedy internet będzie szybszy. Nie znam się jakoś bardzo na tym, a rodzice tym bardziej.
Więc przychodzę z tym do Was, który kabel wymienić? I na jaki?
Lub może jest jakaś inna przyczyna i rozwiązanie problemu.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12788
  • 52618
  • 601

Co zrobić w tej sytuacji? Jak przyspieszyć internet?

@ZouleeeModem Livebox2.0 obsługuje TYLKO technologię ADSL. Stąd ten pomiar na granicy dwóch technologii świadczy o tym, że masz krótką linię i da radę na niej podłączyć VDSL-a, bo modem zapina się na maxa (te 24Mb/sek). Ma troszkę słabszy upload, bo dla ADSL max to około 1,3Mb/sek

Koniecznie odszukaj umowę i sprawdź jaką prędkość masz w niej wpisaną. Jeśli masz wątpliwości, zapytaj o to na czacie z konsultantem. Wydaje mi się, że ktoś podpisując umowę wiedział, że modem Livebox nie obsłuży opcji do 80Mb/sek. Warto to wyjaśnić

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

14 ODPOW. 14

Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2492
  • 8959
  • 45

Co zrobić w tej sytuacji? Jak przyspieszyć internet?