Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange Światłowód - rozdzielenie na kilka gniazdek Ethernet

ROZWIĄZANE

Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 15
  • 32
  • 0

Orange Światłowód - rozdzielenie na kilka gniazdek Ethernet

Cześć,

Potrzebuje odświeżyć temat,

Jestem świeżo po remoncie, elektryk przeniósł światłowód razem z puszką na strych, natomiast że strychu doprowadził skrętkę do gniazdek pokojach, pytanie jakie urządzenie mogę użyć na strychu bo funbox nie może być na strychu, czytam w necie o jakiś konwerterach, prośba o pomoc

Pozdr.

 

___________

* Wpis wydzielony jako nowy temat - moderator Bartłomiej

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12928
  • 53137
  • 616

Orange Światłowód - rozdzielenie na kilka gniazdek Ethernet

@Karola_h Nie ma co kombinować, bo bez względu na to co kupisz to efektu konwersji na eth nie wykonasz inaczej jak na zewnętrznym ONT od operatora. Tylko samo przełączenie na eth bez możliwości powrotu na strych i wykorzystania pozostałych 4 kabli znów nic nie da. Jeśli nie chcesz korzystać z tych 4 eth, to zamów dodatkowy ONT i w zgłoszeniu zaznacz dlaczego (będzie to kosztować asystę płatną technika Orange), zainstaluj modem po odpowiednim eth z tego ONT i korzystaj z modemu np w salonie przy TV. Wifi wtedy będzie odpowiednio ograniczone zasięgiem wedle warunków w domu i odległości odbiorników od modemu. 

AP to jest punkt dostępowy (rozsiewacz wifi), a FB to modem Funbox6.0 lub 3.0 czyli to co podłączasz do światłowodu. Urządzenia dopasowuje się do domu i stosuje odpowiednie modele. Nigdy w ciemno jeśli ma dobrze działać

AP na wolnym rynku jest sporo i w zależności od potrzeb i portfela coś dobierzesz (sugeruję zakupy i podłączanie zlecić komuś zaawansowanemu w tych sprawach, bo sieć sprawdzi, podłączy, skonfiguruje i dobierze optymalne ustawienia AP wedle zasięgu i transferu wifi w domu