Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ciągłe problemy z dostępem do sieci


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 24
  • 76
  • 0

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

Witam, mam pewien problem.

Ciągle zgłaszam niepoprawne działanie neostrady (tzn. większe obciążenie = migająca na czerwono kontrolka INTERNET)

Czasami jakby rozłączało DSL (gaśnie i na nowo "się zapina")

Jak właśnie przed chwiląDSLDSL

Aczkolwiek w zakładce internet jest już inna godzina (co wg infolinii jest dziwne)

InternetInternetI teraz właśnie ta kwestia - o co może chodzić?
Moja reklamacja "wisi" od 30 sierpnia

reklamacjareklamacja

Jak widać "oczekuje na realizację"

Na infolinii wczoraj w nocy MAX wykrył problemy, więc zgłosił też od siebie inne zgłoszenie

max-zgloszeniemax-zgloszenie

Fakt faktem - jakoś to działa, ale np. wysłanie foto tutaj to męka - bywało, że co parę minut zmiana IP, aż coś przyblokowało i czekałem aż podłączy do internetu.

Kable na klatce wyglądają w ten sposób (zapewne nie to jest źródłem problemu)

klatka - kableklatka - kable

Nie są w zasadzie niczym zabezpieczone - ale to zapewne szczegół.

FunBox był wymieniany - bez rezultatu - poza tym, że parę dni byłem bez telefonu VoIP.

Ktoś coś może doradzić?
Pozdrawiam!

45 ODPOW. 45

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19765
  • 57252
  • 781

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

@wjeglinski na pewno jest problem linii, być może centrali. Masz bardzo dużo błędów w bardzo krótkim czasie, co sugeruje, że technik musi sprawdzić linie. Router synchronizuje się na vDSL i to na ponad 30 Mbit/s, ale z powodu niestabilnej linii nie da się korzystać z tej prędkości. Pewnie będą duże trudności z naprawą, bo Orange już od dłuższego czasu rezygnuje z miedzi. Rozwija światłowód. Albo do skutku wymuszenie naprawy linii, albo poszukaj jakiegoś lokalnego dostawcy najlepiej światłowodu jeśli jest rozwijany w Twojej okolicy.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6480
  • 26609
  • 216

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

@wjeglinski 

Albo jest tak jak pisze @ketrasaArtur , albo myszy Ci pogryzły kabelki w mieszkaniu. A bardziej serio to faktycznie możesz jeszcze rzucić okiem na instalację u siebie: a nuż coś tam nie styka.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 24
  • 76
  • 0

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

swiatlowod od lokalnego to tez porazka - wiele osob na osiedlu posiada i narzeka. wymuszam naprawy, bez skutku. nie raz dostawalem smsy ze wg nich wszystko okey

 

zerkałem na instalację od ściany (przewiert) aż do modemu - wszystko jest okey

________________
* Scalenie wpisów – moderator Kinga

 


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 24
  • 76
  • 0

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

dobra, mam info z infolinii - bo u mnie coś zgłoszenia się zawiesiły. technik wpisał przeciążoną centralę ... więc zapewne nici z napraw.
Dzięki za pomoc!


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2334
  • 8884
  • 33

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

"przeciążenie centrali" nic nie ma do błędów na linii.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2759
  • 10140
  • 54

Ciągłe problemy z dostępem do sieci


@pirenejnapisał(-a)

"przeciążenie centrali" nic nie ma do błędów na linii.


Dokładnie 👍 Trzeba wsiąść w auto, przejechać się po terenie, sprawdzić parametry linii i przerzucić klienta na inną parę jeśli taka możliwość istnieje. Chyba że gość już wie że tam nic lepszego się zrobić nie da to pozostaje czekać aż słońce wyjdzie i kable podsuszy lub klient sam zrezygnuje z usług 😄


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14340
  • 58932
  • 720

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

@wjeglinski masz usługę w technologii VDSL do 80Mb/sek. Zapina się na 31Mb/sek i jak na kilkadziesiąt sekund, za dużo błędów na linii. Taka niska synchronizacja może wynikać z dwóch parametrów: długiej linii (około 1,3km) lub słabej jakości łącza (o czym świadczą utraty synchronizacji i przyrost błędów). Nie masz możliwości zweryfikowania długości trasy, ani parametrów łącza poza domem, więc to musi zrobić technik. Według mnie powinien zająć się również instalacją. To na fotce, to niezły bałagan, ale nie wiem które przewody są Twoje. Oceniając fachowość zwróciłbym uwagę na fakt, że kabel wieloparowy połączony z instalacją elektryczną w sposób nieprawidłowy (para potraktowana jako jedna żyła) może powodować właśnie takie objawy. Nie mam jednak pewności czy to Twoja linia, ale tak nie powinno się łączyć przewodów i dodatkowo, dla VDSL przewód elektryczny to niezbyt dobry pomysł. 

Nie wiemy jak wygląda skrzynka rozdzielcza i jak dalej przebiega instalacja do Twojego domu.

Jedno jednak pewne. Monter powinien się tym zająć

Brak VoIPa po wymianie modemu to norma, ale Twój nowy modem miała widać problemy z odbiorem aktualizacji softu, a co za tym idzie i konfiguracji VoIP-a

Co do przeciążeń...te są możliwe przeważnie na szafie ONU (wyniesiony kawałek centrali telefonicznej). Jeśli masz prawdziwą centralę kilometr od siebie, to może być przeciążona karta i monter powinien wymienić wyposażenie na mniej obciążone...


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2759
  • 10140
  • 54

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

@agat13 puszczanie sygnału po tzw. kolorach to nic nowego. Tak się robiło i robi. Nie zgodne ze sztuką ale kto by się tym przejmował. W ten sposób nie mozna było się pomylić i nie trzeba było wracać do skrzynki rozdzielczej. Przy nowym kablu na tak krótkim odcinku nie ma to praktycznie żadnego wpływu na transmisję. Co do dytu na klatce to też norma. Tak się kiedyś budowało w blokach. Jak tylko jest sprawny to monter nie będzie wiercił do mieszkania tylko go wykorzysta.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14340
  • 58932
  • 720

Ciągłe problemy z dostępem do sieci

@marder Może i norma, ale dla mnie to niedopuszczalne. Sprostuję: ma wpływ na transmisję ( SNR jest niższy przy wpływie otoczenia) i 6 m źle sparowanego kabla, lub kabla płaskiego w instalacji rozkładało kiedyś usługę 10Mb/sek, gdzie nawet za filtrem na POTS było słychać szumy z transmisji modemu...