Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 13
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Dzień dobry,

 

Od około 2 miesięcy jestem  posiadaczem światłowodu z Orange - prędkość 600/100mb/s. Problem z jakim się spotykam polega na tym, że kilka razy w tygodniu prędkość internetu spada z ok. 600 góra/100 dół do niecałych 100/100mb/s. Z internetu korzystam po ethernecie i tam występuje problem. Po wifi problemu nie ma. Uprzedzając wiadomości, że jest to po stronie mojej karty sieciowej - sprawdzałem na innym, nowym komputerze, problem również występuje.

Niestety nie jest to jedyny problem z jakim się spotkałem. Kilka razy w tygodniu zdarza się również dziwna seria zerwania połączeń. Problemu również nie doświadczam na wifi. 

Oba problemy zazwyczaj ustępują po restarcie lub kilku restartach routera.

Powiem szczerze, bardzo zależy mi zarówno na prędkości połączenia, która i tak jak na dzisiejsze standardy nie jest jakaś kosmicznie wysoka, jak i na stabilności połączenia...

 

Z góry dziękuję za pomoc,

 

Pozdrawiam 🙂

 

 

27 ODPOW. 27

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Wykonaj serię pomiarów certyfikowanych na speedtescie pro.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 13
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Dzięki! Dokonam pomiarów i zobaczymy co dalej 🙂

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@Szymonoo  certyfikowany test zrób, podmień kabel łan, ten co łączysz FunBox z komputerem, zrób reset do fabrycznych ustawień FunBox, jak nie pomoże, to zgłoszenie i wymiana FunBox.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Cześć,

Zapytam o modem. Czy to jest Funbox3,0? Niestabilność pracy może wynikać z przegrzania. Jaka jest temperatura modemu w czasie ,,zwisu,,?

Może stoi w słabo wentylowanym miejscu jak np szafie? Warto postawić go pionowo i zapewnić dobre chłodzenie. Skontroluje pod tym kątem i zasilacz. Może on powoduje spadki napięcia,a,co za tym idzie, stany zawieszenia sprzętu,?


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 13
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Cześć,

 

Dokładnie tak, jest to Funbox 3.0. Jeśli chodzi przegrzanie to raczej jest to mało prawdopodobne, router nie jest pochowany po szafkach a stoi w stosunkowo chłodnym pomieszczeniu, na parterze. W sumie może i jest problem z zasilaczem, dzięki za podpowiedź postaram się to sprawdzić.

 

Myślę, że dziś/jutro podepnę nowy kabel sieciowy, żeby ewentualnie wykluczyć jego wpływ na moje problemy. 

 

Na razie robiłem testy speedtestem pro i wszystko wychodzi ok, będę musiał czekać na moment, w którym wystąpi problem z obniżeniem prędkości internetu do ok 100mb/s wysyłu i pobierania i przeprowadzić test.

Zastanawiam się jeszcze tylko, czy może istnieje jakiś program (np speedtest) , który mógłby sprawdzić połączenie sieciowe przed dłuższy okres czasu- np. kilka, a może i więcej godzin. 🙂


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

A jak ci spada prędkość do ok. 100Mb/s jak napisałeś, to jest to powyżej 100Mb/s czy poniżej, np. w okolicach 95Mb/s? 

Jeżeli poniżej, to problem jest z kablem ethernetowym łączącym komputer i router lub z kartą sieciową w komputerze lub z portem eth w samym FunBoxie, tym bardziej, że problem nie występuje po WiFi. Po prostu zestawia wtedy połączenie LAN do 100Mb/s i więcej nie pójdzie.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 13
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Faktycznie, nie sprecyzowałem dokładnej prędkości. Problem wygląda tak jakby połączenie ograniczane było do 100Mb/s i nie mogło tej prędkości przekroczyć. Na speedteście wynik oscyluje wokół 100Mb/s natomiast dokładnie jest to 90 kilka 🙂 

 

Karta sieciowa jest sprawna, ponieważ sprawdzałem już inny komputer i problem również występuje. Sam kabel w routerze przepinałem już kilkukrotnie, także pozostaje jedynie sprawdzić sam kabel ethernetowy. Mam nadzieję, że dziś uda mi się to sprawdzić, chociaż najgorsze jest to, że problem występuje bardzo sporadycznie- tj. kilka razy w tygodniu i nie wiem jak długo będę musiał czekać za jego wystąpieniem, albo ewentualnym brakiem jeśli problemem jest właśnie kabel. 🙂


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2492
  • 8959
  • 45

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Jeśli to nie po stronie komputera to pozostaje Funbox lub zasilacz.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@Szymonoo w takim razie masz dwa wyjścia. Coś jest z końcówkami kabla ETH albo coś jest nie tak z portami ETH w FunBoxie i od czasu do czasu siadają i ogranicza to prędkość po LAN do 100Mb/s.