- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mam pytanie dotyczące bezpieczeństwa i nie wiem gdzie mógłbym je skierować.
W dniu wczorajszym dzwoniła do mnie osoba podająca się za pracownika Orange Polska w celu "przedłużenia umowy", ale ewidentnie musiał być to scam. Chyba nie mylę się, zakładając, że ogromna korporacja dbająca o cyberbezpieczeństwo nie prosiłaby swoich klientów o podawanie danych osobowych w trakcie rozmowy telefonicznej w celu weryfikacji? Jeżeli to próba oszustwa, to jakim kanałem można zgłosić takowy incydent?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć @void
Podobny temat był także na forum NO w tym linku możliwa próba wyłudzenia danych https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/mo%C5%BCliwa-pr%C3%B3ba-wy%C5%82udzenia-danych/td-p/291432
Możesz zgłosić na infolinii Orange *100 lub 510 100 100 lub na Orange czacie tą sprawę, Orange rozpatrzy ją nadając jej rangę incydentu bezpieczeństwa. Musisz dokładnie podać z jakiego numeru i kiedy dzwoniono na jaki numer.
Jeśli chce przedłużać umowę to najlepiej zamówić rozmowę z doradcą Orange pod tym linkiem Zamówienie połączenia z doradcą sprzedażowym lub może tez porozmawiać z doradcą o przedłożeniu umowy po zalogowaniu się na konto Mój Orange na Orange czacie
Możesz tą sprawę także zgłosić pod CERT Orange https://cert.orange.pl/ na stronie w prawym górnym rogu jest kafelek zgłoś incydent 🙂
Możesz także zablokować/dodać do czarnej listy ten numer w telefonie 🙂
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć @void
Podobny temat był także na forum NO w tym linku możliwa próba wyłudzenia danych https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/mo%C5%BCliwa-pr%C3%B3ba-wy%C5%82udzenia-danych/td-p/291432
Możesz zgłosić na infolinii Orange *100 lub 510 100 100 lub na Orange czacie tą sprawę, Orange rozpatrzy ją nadając jej rangę incydentu bezpieczeństwa. Musisz dokładnie podać z jakiego numeru i kiedy dzwoniono na jaki numer.
Jeśli chce przedłużać umowę to najlepiej zamówić rozmowę z doradcą Orange pod tym linkiem Zamówienie połączenia z doradcą sprzedażowym lub może tez porozmawiać z doradcą o przedłożeniu umowy po zalogowaniu się na konto Mój Orange na Orange czacie
Możesz tą sprawę także zgłosić pod CERT Orange https://cert.orange.pl/ na stronie w prawym górnym rogu jest kafelek zgłoś incydent 🙂
Możesz także zablokować/dodać do czarnej listy ten numer w telefonie 🙂
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
@void zależy jakie dane, bo konsultanci weryfikują klienta. Oczywiście lepiej samodzielnie dobierać usługi przez internet.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
Konsultanci weryfikują klienta, ale jak klient w trakcie rozmowy ma zweryfikować czy rzeczywiście po drugiej stronie jest pracownik Orange a nie ktoś, kto podszywa się pod niego?
W tym przypadku padło pytanie o podanie adresu na jaki ma zostać wysłany kurier z umową i konieczność jego podania, pomimo, iż wskazałem aby wykorzystano dane z umowy.
Nie wiem jak myślą inni, ale IMHO przy obecnej skali oszustw podawanie jakichkolwiek danych osobowych w trakcie połączenia telefonicznego nawiązywanego przez drugą stronę jest wyjątkowo nierozsądne i jeśli faktycznie tak wygladają typowe rozmowy z Orange to chyba coś jest nie tak 🤔
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
Po samym adresie, to nie wyłudzenie, ale jak najbardziej ostrożność zalecana 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
Po pytaniu o adres zakończyłem połączenie, także nie wiem co byłoby dalej. Według odpowiedzi uzyskanych na chacie mogłem również usłyszeć pytanie np. o numer dowodu lub datę jego ważności. A to czy rzeczywiście rozmawiam z Orange mogę zweryfikować po numerze telefonu... 🤣
I w związku powyższym mam pytanie - jak to wszystko ma się do informacji ze strony Orange?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
Powinna zostać wprowadzona możliwość weryfikacji dzwoniącego w aplikacji MO.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
@voidZ tego co pamiętam do niedawna była możliwość weryfikacji pracownika z linii sprzedawców/handlowców na stronie Orange. Teraz linki już nie działają i odsyła do strony ogólnej informacyjnej o kontakcie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
To może trochę pociśnijmy?
https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Weryfikacja-Orange-przez-apk%C4%99-MO/idi-p/387947
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Telefon od "konsultanta"
@agat13napisał(-a)Teraz linki już nie działają i odsyła do strony ogólnej informacyjnej o kontakcie.
czyli zweryfikuj agenta listem poleconym do Skierniewic 🤣
- « Poprzedni
- Następny »