Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nicesportspl.com

ROZWIĄZANE

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Nicesportspl.com

Umowa o usługi o podwyższonej opłacie (w tym też SMS-y dotyczące rozrywki i pogody) nie jest zawierana w formie pisemnej, ale przez dokonanie czynności faktycznych, czyli w praktyce wybór odpowiedniego numeru telefonicznego lub wysłanie wiadomości SMS na określony numer. Tak wynika z art. 56 ust. 2 w zw. z art. 64 ust. 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U z 2004 r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). Niemniej jednak mimo braku pisemnej umowy klient ma prawo złożyć reklamację, jeśli uważa, że nie zamawiał lub nie korzystał z usługi, za którą ma zapłacić.

 

W tym wątku mamy dwie różne sytuacje: część osób kwestionuje sam fakt aktywacji jaki i przypadkowe kliknięcie. Jest wskazana ścieżka - czyli reklamacja. Wszystko można zweryfikować. 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 74
  • 15
  • 0

Nicesportspl.com

" przez dokonanie czynności faktycznych, czyli w praktyce wybór odpowiedniego numeru telefonicznego lub wysłanie wiadomości SMS na określony numer"

 

Problem w tym, że nikt z tutaj obecnych zgłaszających problem nie wykonał czynności określonych w tym zdaniu.

 

Cały czas pozostaje natomiast problemem to, że zachodzi podejrzenie iż firma Orange bierze czynny udział w wyłudzaniu pieniędzy przez trzecią stronę od swoich abonentów. To jest zupełnie inna sprawa niż eSMSy typu "premium" czy oddzwanianie na telefony z Kuby albo z Nigerii.

 

Może nie jestem w temacie, ale pierwszy raz słyszę, żeby POJEDYNCZE KLIKNIĘCIE  W INTERNECIE zakończyło się naliczeniem opłaty przez oficjalnego operatora. Można sobie oczywiście ściągnąć wirusa czy trojana, ale dotychczas takimi rzeczami zajmowali się przestępcy a nie oficjalnie działające podmioty gospodarcze.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 15
  • 7
  • 0

Nicesportspl.com

Nowe fakty.

Płatność za "usługę" nicesportspl dzisiaj znikła z moich bieżących operacji i saldo jest aktualnie bez tego.

Poczekam na fakturę ale chyba coś się dzieje w temacie pozytywnego.

 

 

 

 

 

 


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 61
  • 32
  • 0

Nicesportspl.com

Podobna sytuacja - otrzymałem o 1:19 trzy sms o subskrypcji (z 1:19:42) usług z omawianej strony, której nie ma. Ale nic z tym nie robiłem (anulowanie subskrypcji z linka może być jeszcze bardziej kosztowne). Dzisiaj na spokojnie zadzwoniłem z reklamacją (ciekawe ile ta rozmowa mnie kosztowała). Miałem wyłączone usługi premium natomiast elektroniczne nie. I jeszcze ta godzina - 1:19 w sylwestra - jakieś 50% społeczeństwa nie wie jak się nazywa, kolejne 30 ledwo widzi więc nie wie co klika (np. krzyżyki reklam, które są po to by subskrybować) - idealny czas naciągania.

A ha i jeszcze jedno, może to będzie podstawą reklamacji. W smsie jest "Twoje potwierdzenie warunkow zamowionej uslugi dostepu znajdziesz po zalogowaniu sie na www.orange.pl/mojorange w zakladce Dodatkowe Zamowienia." Ale gdzie jest ta zakładka?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Nicesportspl.com

Niestety trzeba czytać. Niebawem wchodzi usługa Mobile Connect - to robi Ministerstwo Cyfryzacji. Będzie można po karcie sim podpisywać dokumenty. To radzę zablokować jak nikt nie czyta co robi w sieci.

 

Co do zakładki: w zależności od usługi jest w Usługi Extra lub w Statusie zleceń.


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 61
  • 32
  • 0

Nicesportspl.com

To że trzeba czytać to jasne ale w przypadku omawianej usługi nic nie było do czytania. Zero weryfikacji. Regulamin? Rejestracja? Brak. Jakieś pytanie czy na pewno jesteś przekonany o tym, że taką usługę chcesz, która jest płatna. Tak jak jest w sklepie play. Trzeba potwierdzić zakup. I to wystarczy a tu? Nic. Jawne naciągactwo. A już chyba nie trzeba pisać, że podpisując umowę z firmą Orange trochę jej ufamy, że nas chroni a nie tylko jest pośrednikiem (wiem naiwność:(. Dobrze, że jeszcze tylko 10 mcy.

 

"Co do zakładki: w zależności od usługi jest w Usługi Extra lub w Statusie zleceń." Ale w smsie jasno napisali - w zakładce a takiej nie ma. Znalazłem w statusie ale to nie jest ta nazwa zakładki. I dalej w apce mam usługę o 01:19:42 a na stronie w statusie zleceń o 01:19:22.Pewnie system hehehe

 

i jeszcze 6,39 zł za połączenie z konsultantem (22 minuty) a łączenie z apki. Za takie coś roztarłem się trzema numerami z tmobile. Czas na kolejnego operatora.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Nicesportspl.com

Nie raz na Nasz Orange toczyły się dyskusje na temat tzw. direct billingu w usługach mobilnych (aktywacji usług - niekoniecznie płatnych - poprzez naciskanie "przycisk" na stronie www).

 

Podobna sytuacja był kiedyś z smsami MT, całe szczęście, że zespół Nasz Orange przekazał gdzie trzeba i takiej opcji już nie ma. Może i tutaj domyślnie ta funkcja zostanie zablokowana (odblokowanie dla chętnych).


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 61
  • 32
  • 0

Nicesportspl.com

Ok jest informacja, teraz czekanie.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6088
  • 109

Nicesportspl.com

Cześć, czy ktoś z dyskutujących może wrzucić tu treści SMS, które otrzymaliście w związku z aktywacją usługi oraz numer (lub nazwę) nadawcy? Może ktoś pamięta na jakiej stronie pojawiła się reklama, po kliknięciu której usługa została włączona? Czy dobrze rozumiem, że reklama aktywująca usługę pojawiła się, gdy przeglądaliście internet za pomocą telefonów?

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Nicesportspl.com

Przykład na olx
Screenshot_2018-01-01-21-55-37-954_com.android.chrome.png