Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32716
  • 38408
  • 1384

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Co do reklam: ja miałem okazję popracować w różnych firmach, nie tylko w Orange. Nie mogę ujawniać danych osobowych, ale raz zadzwonił do mnie celebryta reklamujący konkurencję. Okazało się, że swoje usługi ma w innej firmie. VP już chyba nie reklamuje Orange, teraz jest umowa z inną ekipą. Każdy aktywny fan co śledzi profile społecznościowej swojej drużyny może mieć mieszane odczucia co poza reklamami jest pisane/mówione o ofercie Orange przez niektórych e-sportowców.

Obecne reklamy w wiekszości zawsze zakładają, że ich produkt jest najlepszy. Zawsze małym druczkiem jest napisane dlaczego. Np. hasło Sieć #1 dotyczy tylko łącznej liczby klientów stacjonarnych i komórkowych (a nie jakości czy innych parametrów). I tego Orange długo nikt nie odbierze.

Co było już w innych wątkach, parę razy marketing Orange popłynie i obiecuje "gwarancję najniższego pingu". I na to warto złożyć reklamację, jeśli ktoś otrzymał taką obietnicę. Jak Orange nie dokonuje reakcji lub odszkodowania, są organy regulujące rynek. Za 10 lat lub dłużej może doczekamy się "czegoś".

Co do zdania: "Nikt operatorom nie zabrania podniesienia kosztów aby wzrosła jakość, jednak niektórzy dają lepiej za mniej" - masz rację. Ale już byli operatorzy co za 10 zł miesięcznie proponowali priorytetową obsługę - to się nie sprawdza i zainteresowania nie było. W Polsce decyduje cena, dostępność i komunikacja (np. usługi tzw. alternatywne jak WLR i BSA cieszą się złą sławą). Jakość na rynku konsumenckim jest mało istotna. Poczytaj sobie wpisy w internecie o małych operatorach i ich praktykach. W każdej firmie znajdą się osoby co im dana gra, usługa działa lepiej lub działa gorzej. Fora nie pokazują skali bo jak się podzieli przez liczbę klientów, jest to porównywalne.
Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Ja na teraz kupiłem sobie VPN w Hosteam z peeringiem bezpośrednim z TPnet i PLiX

Ping do serwerów Valve w Warszawie - 5-8ms. 

Także na ten moment chyba tylko to mi zostało i poczekać do końca umowy najpewniej...

 

No nic, temat chyba czas zakończyć no bo i tak nikt z Orange nie odpisze, pewnie faktycznie nic nie zrobią bo to od wielu lat jest... 

 

Dzięki wam za dyskusje, ja temat częściowo rozwiązałem, ale niech nowi klienci mają taki wątek jako informacje o ostrożności przy wyborze Orange jako dostawcy internetu do grania online.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim  Orange to zachodnia firma, więc w sumie trzeba zrozumieć że co kogo obchodzi to że jakieś ''polaczki'' mają lagi i wysokie pingi? Kasa się zgadza więc nie ma problemu...

 

@Piotrekk85  Znasz takie powiedzenie ''płacę więc wymagam'' ? Jak idziesz do restauracji i prosisz o jakieś drogie wino, płacisz 200zł a przynoszą Ci wiśniowkę ze sklepu na rogu? W Orange tak jest. Płacisz, wymagasz dobrego internetu a dostajesz jedynie jego karykaturę...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim@Piotrekk85
Ja się zgadzam z @Piotrekk85 Orange posiada ok 300 tyś klientów na ofercie 1 GBPS. To daje nam pasmo 300 TBPS jakby każdy coś pobierał. Gdzie gwarancja prędkości to 150 mbps ( o ile dobrze pamiętam ) co daje nam gwarantowane pasmo 45 TBPS. Dużo ??? w największym punkcie wymiany ruchu (AMS-IX) w szczycie w tym roku było 5,67 TBPS a moc wszystkich portów to 29.44 TBPS. Teraz sytuacja dlaczego ruch leci przez OpenTransit bo jest aktualizacja jakiejś gry np LOL-a gdzie nie ma cache servera. Aktualizacje LOL-a są z STACKPATCH CDN teraz 100 klientów z łączem 1gbps robi aktualizacje potrwa to szybko ale obciążenie wyniesie 100gbps czyli cały jeden port ile potrzeba mieć portów by obsłużyć 10 000 klientów ??? a w OpenTransit lub Teli są odpowiednie warunki do tego samo Google posiada 16x100gbps w OT czyli 1,6 TBPS. Nie zapominajmy że youtube i treści statyczne z google ( aplicje na google play) są serwowane z osobnego cache w 11 miejscach w kraju. Netia 2 lata temu miała średni ruch do swojego cache na poziomie 400 TB dziennie. Ile jest teraz nie wiem a ile razy więcej ma orange ??? przyjmując że teraz filmy na yt są jeszcze w 4K. + do tego trzeba dodać osoby na xDSL i mobilnym ruch już robi się spory. Grafika z grudnia 2016 gdzie OPL notuje 20 % wzrost ruchu r/r a OpenTransit 47 % r/r
opl_look.png
A co zrobić z klientami co na FFTH ciągle pobierają znam osobę z internetem z innej firmy o przepustowości 1000/200. Która w zeszłym mc pobrała 32,4 TB. Ok jakby pobierał coś z Eu ale 70 % tego to USA lub Azja. Sieć tor itp. To zmora dla operatorów. Plus od 2018 stara się blokować Tora na mobilnym. W przypadku małego ruchu lepiej się zarządza niż w przypadku dużego radze poczytać o problemach Netia -- > <-- Polkomtel z ostatnich 6 mcy między innymi do ovh plus który ma zaphany port do OVH i netia która ma użycie 12% do ovh i nic nie robi. a netia jest Tranzytem dla Polkomtela od początku 2018. Więc z dużym ruchem nie jest kolorowo. A co jeśli orange z hasłem "internet dla graczy" miało na myśli prędkość a nie ping ???


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@WabolMonster  Wysmażyłeś taki długi post że odniosę się tylko do ostatniego zdania: ''A co jeśli orange z hasłem "internet dla graczy" miało na myśli prędkość a nie ping ???''

 

Od kiedy to prędkość jest dla graczy ważna? Przydaje się jedynie wtedy gdy mamy sporą rodzinkę i każdy członek rodziny lubi posiedzieć w necie. Ale w innym wypadku? U mnie rzadko kiedy jest mega ruch na modemie, jedynie brat pogra w swoje gry (pożre aż 10kb/s!), wujek odpali facebooka albo yt w 720p czy tam 1080p... i tyle. U mnie nie ma mega downloadów, nie jestem z tych co ciągną 200-300gb dziennie.

 

Czemu mi się dużo lepiej grało na 6mbps miedzi od Hyperionu niż 300mbps światło Orange? Jakoś nie widziałem żeby Hyperion reklamował się jako net dla graczy, a pingi i trasy mieli lepsze. Dodam że na Hyperion też dużo ludzi narzekało ale u mnie w mieście raczej problemów nie było i ja byłem zadowolony. Przez miesiąc nawet disconnecta nie dostałem a jako host byłem jednym z najlepszych w europie i nawet ludzie z U.S u mnie grali. Elegancki polski host bez lagów. Można? Można. A w Orange? Disonnecty, lagi, skaczące pingi prawie codziennie.

 

Hyperionu używałem od 9 lat i nie myślałem o zmianie a przecież są dużo lepsi dostawcy. W Orange już po kilku miesiącach miałem dosyć... i mam dosyć coraz bardziej. Czekam do grudnia i się pożegnamy.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Zadzwoń do T-Mobile i zapytaj się czy od nowego roku nie będzie świadczyć usługi na kablach pomarańczowych. Chyba mają jakoś startować niedługo.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32716
  • 38408
  • 1384

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Dzisiejsze obietnice "dla graczy" są następujące:

https://www.orange.pl/view/gamershttps://www.orange.pl/view/gamers

 

Ale na web archive można znaleźć i takie:

2018.09.09_09h40m06s_001.png

Obecne słowo "nawet" nie znaczy czy to minimum czy maksimum. Kiedyś ktoś z Orange popłynął i jeśli ktoś miał taką gwarancję, słowo "zaledwie" jest już jednoznaczne, radzę skorzystać z uprawnień konsumenckich co do niewywiązywania się z umowy (a nie tylko gadać na forum).


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922Tak ja wiem że można grać na 1mbps i mając dobre trasy można mieć 5 ms. Ale chodziło mi o to że pobieranie gier znasz jakieś gry gdzie aktualizacja waży 50-150 MB a nie 500MB - 4 GB ???. Lub pobranie takiego tytułu jak Gears of War 4 (86 GB !!! a z patchem 4K 106 GB)  albo Quantum Break ( 154 GB)  lub Halo 5 ( 112 GB) i inne gry po 40-60 GB. Raczej pobieranie na 6mbps nie jest komfortowe a 300 mbps to 50 razy szybciej. Też nie jestem z tych co ciągną po 200-300 gb. Moje miesięczne zużycie to max 200 Gb. W tamtym mc 126 GB 82% pobrane 18 % wysłane. Oraz orange nie jest siecią gdzie jest się hostem bo Orange peeruje się z contentem a nie z innymi operatorami. Zobacz Netia oni peerują się z Orange, T-Mobile, Polkomtel ( Plus i Cyfrowy Polsat). Z Play tylko nie. Ale jaki jest sens peerować się z innymi operatorami jak tam nie ma treści chyba ze ktoś u siebie postawi jakś server. znikome połączenia teraz to gry mają serwery u siebie.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@WabolMonster 

 

Po pierwsze primo: 6mb miałem kilka lat temu gdzie nie było gier po 100gb. Dzisiaj pewnie bym miał od Hyperionu 50mbps albo i więcej i to spokojnie by wystarczyło bo wole pobrać grę w godzinę i potem grać bez lagów niż pobrać w 15minut i narzekać potem na lagi, więc i tak nie pograć.

 

Po drugie (primo): Nie mówię o byciu jakimś dedykowanym oficjalnym hostem, tylko zwykłym hostem dla graczy i znajomych np przez serwisy lan albo po prostu internet. Warcraft 3, Killing Floor, UT 2004, Divinity: Original sin 1 i 2 oraz inne gry. Tam każdy może hostować jeśli ma przyzwoitego neta. A światłowód od Orange powinien być przyzwoity, nieprawdaż? Czemu jakoś Hyperion miał dobry peering z większością (90%) dostawców a Orange na odwrót?

 

Po trzecie: Znasz taką grę jak Ultra Street Fighter IV? Ja znam i lubię. Wiesz jak tam działa tryb online? Nie ma oficjalnych hostów, gracze są hostami... ale uwaga - obydwoje mają takie samo opóźnienie jaki mają do siebie ping. Nie ma tak że host ma 0 a inny gracz 50ms. Obydwoje mają tyle samo ms bo gra dostosowuje to by zachować równe szanse. Pewnie się domyślasz jak w takich grach ważny jest ping i stabilność, gdzie gracze muszą mieć reakcje poniżej 0.1 sekundy. Zobacz - mieszkasz w Holandii. Chcesz pograć z kolegą z Polski, ok on ma netie więc ping miedzy wami jest 35. Elegancki ping. 100% grywalny, nawet nie poczujecie opóźnienia. Drugi Twój kolega ma neostrade Orange i ping np 70. Obydwoje będzie mieć juz lekkie opóźnienie które może być irytujące, do tego dojdzie packetloss od Orange i obydwoje będzie mieć lagi. Tak, obydwoje, bo gra daje obydwu graczom równe szasne i dlatego ważny jest jak najlepszy ping. Oczywiście z kolegą który ma neostradę nie pograsz bo będziesz wolał pograć na 35 ms a nie 70. A ten biedny gracz z neostradą będzie również kickowany z innych gier za ping. Oczywiście mówię o meczach dla zabawy, granie gier rankingowych z neostradą nie ma jakiegokolwiek sensu.

 

Mam nadzieje że zrozumiałeś mnie. Gry online to nie tylko Fortnite, LoL czy Overwatch.

 

Aha, no i jeszcze mówisz o peerowaniu się z contentem? To czemu video na yt w 1080p potrafi zamulić jak ma np 200 wyświetleń? To chyba content? Jakoś nie pamiętam żeby Hyperion miał problemy z filmami z malą ilością wyświetleń, nawet na 6mbps 1080p ładnie chodziło.


Naprawdę przestań bronić Orange bo nie masz racji. Fakty są takie że jest to jedna z najgorszych sieci w Polsce a jeśli chodzi o jakość na światłowodach to jedna z najgorszych w europie. Idąc Twoim tokiem rozumowania mam grać w to co Orange mi każe bo do 90% innych dostawców Orange ma żenującej jakości peering... hmm....


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922Nie bronie orange. Jestem na miedzi i nie zawsze jest kolorowo. Ale jestem zadowolony z tego internetu nie narzekam nie dropa mnie, lost 0 % łacze 31/4. Może czasem lepszy peering by się przydał  ale jeszcze nigdy mi się yt nie zacinał.