Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 79
  • 212
  • 0

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

Ale przecież gry wymagają minimalnego transferu, wystarczy 5 mbs, ja mam 300 i nie mogę grać. Problem musi leżeć po stronie Orange, jeśli na 4g tetheringu gra mi się lepiej. 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

A te opóźnienia wyczuwasz w każdej grze, czy tej przeglądarkowej? Może po prostu Orange ma jakąś słabą trasę do serwera tego.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5473
  • 22036
  • 179

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?


@mat20061napisał(-a)

Ale przecież gry wymagają minimalnego transferu, wystarczy 5 mbs, ja mam 300 i nie mogę grać. Problem musi leżeć po stronie Orange, jeśli na 4g tetheringu gra mi się lepiej. 


Pełna zgoda co do tak postawionej diagnozy. Jestem po prostu przekonany, że to nie o otwieranie portów  chodzi.

Co do tego przykładu który podałeś, próbowałem weryfikować trasy i jakość połączeń. I tak: ping na adres ev.io mam średnio poniżej 20ms. Trasa ma ledwie sześć hopków więc jest w miarę krótka. Na pierwszy rzut oka wszystko jest dobrze. Można nawet powiedzieć bardzo dobrze. Ale jeśli się przyjrzeć szczegółom to już się okazuje że to jest wręcz za dobrze, nie jest fizycznie możliwe żeby wszystko co raportują te apki (typu trace route) było prawdą.

Mianowicie, docelowy serwer jest "lokalizowany" gdzieś w Ameryce Północnej. Żeby dostać odpowiedź z Ameryki Północnej poniżej 20ms to trzeba by pokonać prędkość światła. Tak że jestem przekonany, że tu jest jakaś wirtualizacja robiona i tak naprawdę o konfiguracji serwera (czy raczej sieci serwerów) gry nic nie wiemy pewnego. A to dalej oznacza, że jakość połączenia może zależeć od spraw kompletnie zdawałoby się niezwiązanych z objawami: DNS, protokół (IPv6/IPv4 - przez tethering pewnie masz IPv6), być może jakieś ciasne gardła w tych wirtualizacjach... Tego się raczej nie dowiesz, a efekt może być właśnie taki, że podłączając się z jednego segmentu sieci masz lepsze warunki do gry niż z innego.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 79
  • 212
  • 0

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

Przy okazji sprawdziłem xbox live:

mat20061_0-1661685901926.png

czasami pojawia się też "nie można zakwalifikować protokołu Teredo", ale czasami po prostu "średnie"


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5473
  • 22036
  • 179

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

@mat20061 

Problem z protokołem "Teredo" (a wyłącznie tego protokołu dotyczy ten "tryb multiplayer...") jest taki, że to wyjątkowo skomplikowany protokół. Służy on do zestawiania tunelu dla komunikacji IPv6 przy pomocy połączenia IPv4. Tam jest tyle etapów i możliwości błędu, że dziwię się jak to w ogóle może działać. Dlatego masz zmienny status w tym zakresie. Jednym z nieoczywistych powodów błędów jest tu nieadekwatne działanie DNS. Możesz poeksperymentować z ręcznym przydzielaniem alternatywnych serwerów DNS (Google, Claudflare) zamiast domyślnych DNS operatora proponowanych przez FB (na własnym też pewnie wpisałeś te same). To może coś zmienić (ale nie musi). U mnie widać było efekt w tym menu.

BTW: ustawienie UPnP IGD (w FB, lub odpowiednika w ustawieniach własnego rutera) powinno spowodować zmianę "Typu konwertera NAT" z bardziej zamkniętego na bardziej otwarty (cokolwiek autorzy tej dziwacznej konwencji mieli na myśli).


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 79
  • 212
  • 0

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

W angielskiej wersji Windowsa jest to po prostu NAT Type, także to pewnie jak zwykle koślawe tłumaczenie.


Jeśli chodzi o DNS, to kiedy wpisuję w CMD "ipconfig /all", mój DNS Server jest taki sam jak Brama Domyślna


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2078
  • 7637
  • 30

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

Bo to jest lokalny DNS pośredniczący dla Twojej sieci, ulokowany w funboksie. Sprawdź ustawienie DNS w funboksie, a nie w swoim windowsie.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5473
  • 22036
  • 179

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?


@mat20061napisał(-a)

W angielskiej wersji Windowsa jest to po prostu NAT Type, także to pewnie jak zwykle koślawe tłumaczenie.


Jeśli chodzi o DNS, to kiedy wpisuję w CMD "ipconfig /all", mój DNS Server jest taki sam jak Brama Domyślna


Tak, DHCP z FB (albo innego serwera w LAN, zależy jak masz to skonfigurowane) podaje domyślne adresy DNS wszystkim klientom. FB podaje im siebie jako serwer DNS (i nie da się tego zmienić). W praktyce FB nie implementuje serwera DNS tylko przekazuje zapytania dalej, do serwerów DNS operatora (których adresy są widoczne w FB ale też nie da się ich zmienić).

Jeśli nie masz FB tylko co innego, to tam w ustawieniach DHCP można na pewno wpisać dowolny serwer DNS.

Naturalnie mimo to każdy komputer może zignorować ustawienia otrzymane z DHCP i korzystać z dowolnie wybranych serwerów DNS - trzeba je wpisać ręcznie w ustawieniach połączenia. Do testów to zupełnie wystarcza, w dodatku jeśli coś się popsuje zawsze można wrócić do automatyki.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 599
  • 1176
  • 2

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

@mat20061

A próbowałeś wyczyścić pamięć podręczną konsoli?

W ustawieniach konsoli….to akurat zawsze warto zrobić

Spróbuj zmienić ustawienia zapory na FB na Niski i zobaczyć jak to wpłynie na tryb NAT

pousuwałbym te wszystkie przekierowania portów z FB i zostawił tylko włączone uPNP


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Coraz większe lagi - czy odblokowanie portów coś da i czy wymaga to kontaktu z Orange?

Na consoli NAT nie będzie otwarty, jak podłączenie robi się przez router. Na tą chwilę chyba tylko na kablówce da się otrzymać NAT otwarty w trybie bridge. Jeszcze dałoby radę na światłowodzie po podłączeniu bezpośrednio do ONT, ale ze konsola nie ma opcji wpisania loginu i hasła połączenia i vlan id, to niestety nie da się tego zrobić.

Na konsoli nie jest wymagany NAT otwarty, aby grać bez problemu w gry.

Tak jak już pisałem, nie wpływa to na jakość rozgrywki, jak się połączy z serwerem, to znaczy że wszystko jest ok, później tylko sprzęt i połączenie od dostawcy internetu ma znaczenie.