Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 22
  • 0

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Więc tak. Sygnał wifi mam dobry bo to pokój dalej.

Podłączenie kablem odpada.

Wcześniej nie miałem tego problemu.

Włączałem i wyłączałem dekoder / router i to samo. Jeszcze w tamtym roku (2023) łączył się automatycznie.

 

Tak jak @IreneuszCD napisał "chodzi o aktualizację oprogramowania dekodera.... Nie telewizora, takie aktualizacje są raz na jakiś czas, nie codziennie"
Tak właśnie było a teraz się zrobiło to codziennie i do tego muszę parować ręcznie za pomocą WPS

Wygląda to tak jak by pobrał aktualizacje i rozłączył się z wifi.

 

@ketrasaArtur"dekoder zachowuje się prawidłowo nie instalując niepełnej aktualizacji"

Tak telewizor odbiera dobrze gdy się połączę od nowa śmiga wszystko

 

DHCP mam włączone.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14443
  • 59313
  • 723

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523  na testy rozdziel sieci wifi na 2,4 i 5 GHz.Zrestartuj oba urządzenia.Sparuj ponownie dekoder z routerem FB. Powinno pomóc 

Zweryfikuj zasięg na aplikacji pomocniczej WifiAnalyzer. Przekonasz się czy jest Ok 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 22
  • 0

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@agat13  mam tak ustawione

Zrzut ekranu 2024-03-20 073054.png

wifi analizer:

Zrzut ekranu 2024-03-20 073438.png

 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2344
  • 8918
  • 33

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera


@bambo523napisał(-a)

Sygnał wifi mam dobry bo to pokój dalej.


jeżeli przez ścianę, to niekoniecznie


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14443
  • 59313
  • 723

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523 Częstotliwości masz połączone (jedno SSID=nazwa) i na WifiAnalyzerze masz pasmo 2,4GHz, a dekoder z modemem łączy się po 5GHz. To tylko na test, ale musisz w menu modemu rozdzielić sieci zostawiając to samo hasło do wifi dla obu, ale nadając inną nazwę sieci 5GHz

Filmik pomocniczy ORANGE EKSPERT - Zarządzanie siecią Wi-Fi z aplikacji Mój FunBox (youtube.com) z aplikacji i z poziomu menu analogicznie jak na filmie dla FB3 💡 ORANGE EKSPERT - 👉Jak podzielić pasmo Wi-Fi w Funbox 2.0 i 3.0?🔧 (youtube.com)


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 795
  • 5

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Ustaw inne nazwy sieci dla 2,4 i 5ghz bo w tej chwili masz chyba takie same. 

Co do podłączenia kabla to chodzi o aktualizację, podłącz i zaktualizuj dekoder później możesz wrócić do połączenia bezprzewodowego. 

Ja wykonałbym jeszcze dla pewności reset dekodera z poziomu menu serwisowego do którego wchodzisz przez kombinacje klawiszy DCD na pilocie.


Poziom 32, Pasjonat Galaktyczny
  • 2318
  • 11064
  • 92

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523 Na wszelki wypadek zmień kanał dla częstotliwości 2.4 na 11. W tej chwili wchodzi Ci bokiem ktoś na kanale 2 co jest bardzo niekorzystne.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 881
  • 3486
  • 28

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Rozdzielenie sieci to podstawa.
Mam w pokoju obok TV Smart i nie ma problemu z połączeniem, miałem na 5GHz ale na wszelki wypadek zmieniłem na 2,4GHz.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6625
  • 27166
  • 217

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera


@bambo523napisał(-a)

...

Podłączenie kablem odpada.

...


No to niestety musisz wezwać asystę techniczną, płatną.

Połaczenie kablem wyjdzie ci taniej. Nie chodzi o to, żeby na stałe przejść na połączenie kablowe, tylko żeby dekoder dokończył aktualizację mając pewne, kablowe połączenie z ruterem. Skoro to pokój obok to wystarczy kilkumetrowy kabelek eternetowy zakupić, podłączyć i nie zawracać sobie głowy resztą. Diagnozowanie problemów z WiFi jest samo w sobie wystarczająco problematyczne, a jeśli próbujesz to zrobić w kontekście niedokończonej aktualizacji oprogramowania to dopraszasz się o kłopoty, więc nic dziwnego ze je dostajesz.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19949
  • 57665
  • 784

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Zawsze można dekoder przenieść bliżej routera na czas aktualizacji.

Po aktualizacji dekoder przenieść ponownie na swoje miejsce docelowe.