Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Reklamacja internet światłowodowy

ROZWIĄZANE

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14246
  • 58555
  • 711

Reklamacja internet światłowodowy

@Alex333  według mnie jako poczatek liczy się data i godzina  zgłoszenia awarii. 

Tak system widzi usterkę i czas jej trwania. Oczywiście, że mogła trwać dłużej, ale np jak weryfikować w systemach wyłączenia usługi przez abonentow w domu poprzez wypięcie  zasilania z modemu? Przecież widok takiej sytuacji od strony nawet systemów jest taki sam jak w przypadku uszkodzenia kabla...To by wskazywało na fakt udzielenia rekompensaty...a tak nie jest. 

Według mnie nie należy się odszkodowanie w Twoim przypadku ( chyba, że konsultant uzna początek awarii zgodnie z Twoją informacja, co będzie jego  oceną indywidualna, a nie według systemu zgloszeniowego) 

Podstawą według mnie jest czas zarejestrowanego zgłoszenia i czas odpisania przez montera 

W jednym masz rację, skoro obiecali rekompensatę, niech dadzą.  Słowo się rzekło, a według indywidualnej oceny mogą...


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 456
  • 3918
  • 20

Reklamacja internet światłowodowy

@agat13 popieram. 

 

Nawet jak idzie coś tu ugrać reklamacyjne to przy samym światłowodzie mniej jak 2 zł. 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Reklamacja internet światłowodowy

@Kimiriko  dlatego w moim poście do kolegi @Alex333 napisałem:

 


@slav72napisał(-a)

@Alex333  skoro uważasz że "jest o co kruszyć kopie" złóż ponownie reklamację na czacie dołącz również zapis rozmowy z konsultantem.


Moim zdaniem (powtarzam moim) gra nie warta świeczki, szkoda czasu na reklamację (gdyby to była dłuższa przerwa, to co innego).


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1654
  • 13405
  • 2

Reklamacja internet światłowodowy

Ja sądzę, że dla zasady powinno się reklamować, żeby weszło w przysłowiowe pięty. Im więcej takich zdarzeń będzie, tym szybciej ktoś wychwyci istotę narastającej fali problemów.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2118
  • 5989
  • 199

Reklamacja internet światłowodowy

Liczy się czas zgłoszenia usterki. System widzi utratę połączenia - to fakt i można by domniemywać że rozpoczęła się usterka. Ale równie dobrze abonent mógł rano wyciągnąć kabel z modemu, a później nastąpiła usterka. W tym przypadku również system będzie widział utratę połączenia. W regulaminie jest zapis o ile dobrze pamiętam, że usterkę należy zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu.

 

Edit

Regulamin od 04.02.2022 mówi ju z inaczej:

Jeżeli nastąpiła przerwa w świadczeniu Usługi, mogą Państwo
zażądać od nas:

1) zwrotu lub nienaliczania opłaty abonamentowej za tę Usługę w
wysokości proporcjonalnej do liczby dni, w których występowała
przerwa w jej świadczeniu,

2) kary umownej, której podstawą jest opłata abonamentowa za
Usługę; jej wysokość będzie proporcjonalna do liczby dni za tę
Usługę, w których występowała przerwa w jej świadczeniu; kara
umowna przysługuje, jeżeli czas przerw trwał co najmniej 36 godzin
w okresie rozliczeniowym.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 25
  • 147
  • 0

Reklamacja internet światłowodowy

Złożyłem odwołanie od decyzji reklamacji. Oczywiście, że powinno się składać reklamację  takich przypadków jak mój jest na pewno mnóstwo. Skoro technik został umówiony i naprawił usterkę to informacja o rozłączeniu w systemie Orange jest tym bardziej wiarygodna.

Wyciągnięcie wtyczki z kontaktu owszem rejestrowane jest przez system jako rozłączenie, ale samo urządzenie jak FunBox też rejestruje problem z połączeniem. Tak to Orange mógłby powiedzieć, że każdy wyciąga sobie wtyczkę z kontaktu. 

 

Oczywiście Orange się miga, żeby nie zapłacić nawet tych 2 zł, ale dlaczego też ja mam płacić  za dzień w którym nie miałem dostępu do Internetu. Nie każdy ma alternatywne źródło dostępne. 

 

Regulamin mówi o 36h owszem tylko dlaczego infolinia, czat mówi o 24h i wprowadza w błąd? Chyba wspólna wersja powinna być. Nie wspominając o tym, że konsultanci potwierdzili, że rekompensata się należy.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14246
  • 58555
  • 711

Reklamacja internet światłowodowy

@Alex333  24 h jednorazowo, 36 przez cały okres....no, ciekawe czy się skłonią do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 25
  • 147
  • 0

Reklamacja internet światłowodowy

Zapewne się będą chcieli mignąć. Jak to Orange chcesz to akceptuj to co masz, a jak nie to możesz co najwyżej odejść.

 

Nie powiem na łączu, które mam działa jeszcze co najmniej 5 operatorów. Ja wybrałem Orange miałem kilka lat temu jeszcze Neostradę. Pamiętam prędkość 10 mb/s to był rarytas oczywiście z biegiem czasu bo zaczynałem od 512 kb/s. Później zerwałem umowę przeszedłem na internet mobilny i tak z 6 lat, aż w końcu nastał ten dzień w którym światłowód do mnie dotarł. 

 

Na sam Internet światłowodowy narzekać nie mogę. Awarie się zdarzają to jest normalne i u każdego operatora. Na razie miałem miesiąc temu awarię masową przez kilka godzin. Teraz problem z kablem. Poza tym przez niecałe półtora roku nic się nie działo. 

Owszem jeśli chodzi o zgłoszenie to szybka reakcja na drugi dzień technik. Chociaż pewnie zależy im też na czasie bo im szybciej tym lepiej. Jednak nie zawsze tak jest. 

Zasady też się liczą i jeśli nawet w piśmie powołują się na 24h przerwy co miało miejsce w moim przypadku i zostało potwierdzone to nie w porządku jest odrzucenie reklamacji, a w zasadzie to zgłoszenia. Nawet w piśmie nie wskazali czasu od..do trwania awarii. 

 

Poczekam na odpowiedź chociaż spodziewam się jaka może być.  

 

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 25
  • 147
  • 0

Reklamacja internet światłowodowy

Reklamacja została uznana.

 

Polecam każdemu pisać reklamację/odwołanie samodzielnie. Nie jest to może gwarancją jej uznania, ale wtedy chociaż wiemy co napisaliśmy. 

 

Konsultanci nie udzielają informacji na czacie co napisali w zgłoszeniu. 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Reklamacja internet światłowodowy

@Alex333  racja należy zgłaszać, tu moje zgłoszenie (w moim przypadku brak dostępu do światełka był dużo dłuższy)

 

slav72_1-1672411065968.jpeg

slav72_2-1672411133770.jpeg