- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Ja bym był ostrożny przy ferowaniu wyroków o winie. Podam przykład regulaminu Flexa, gdzie "Twoim zastawem rejestracyjnym" musi być podana jak na tacy karta płatnicza. Mając środki płatnicze na niej, możesz zostać "wyczyszczony" i nie ma znaczenia, czyś nie dowidział, nie tam, gdzie trzeba kliknął i masz pozamiatane. Potem drogi na skróty nie ma. Być może się mylę, lecz technika w mikro rozmiarach ma prawo "zbłądzić" do Twego portfela. Dlatego nie tylko kliknięcie w link ma mieć moc sprawczą umowy transakcyjnej. Wypadałoby na dzień dobry przy aktywacji telefonu zablokować płatne serwisy, bo jak widać, w mętnej wodzie łatwiej rybki wpadają w zastawioną sieć. Operator ani Partnerzy nic nie muszą
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
@Anonimnapisał(-a)
(…) Operator ani Partnerzy nic nie muszą
Nie muszą, ale POWINNI (czy państwo z Mobilteka czytają?). Firma na pewnym poziomie, dbająca o reputację (…i PR) robi także rzeczy, których "nie musi" według prawa i przepisów, ale które dowodzą jej uczciwości i klasy…
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
@Piotrekk85napisał(-a)
Ograniczenia mogą być zwykle wprowadzane tylko drogą ustawy...
Ciekawa teoria... Jak w swojej taryfie wykorzystasz pakiet internetu to też masz ograniczenie w postaci lejka:) I nie mów że Sejm to wymusił na operatorach.
Umówmy się, większość (nie wszyscy!) takich usługodawców działa nieuczciwie. Są tworzone wyskakujące okienka, nieraz z mylącymi komunikatami, a drobnym druczkiem - niewidocznym na telefonie - zamieszcza się informacje o opłatach. Tak jak wyżej wspomniano, ten rodzaj usługi nie wymaga żadnego większego wysiłku, wystarczy kliknąć i dożywotnio będziemy otrzymywać prognozę pogody/kawały/wróżby/linki do niezamówionych gier itp.
I tacy usługodawcy psują średnią tym podmiotom, którzy wprowadzili usługi w dobrej wierze.
@Piotrekk85napisał(-a)
Poza tym limit dotyczy usług premium rate tylko a w tym wątku piszemy głównie o usługach elektronicznych (tzw. over the top), które domyślnie blokowane nie są na dziś.
Źle się wyraziłem. Chodzi mi o usługi "podwyższonej płatności". Wczoraj to było premium rate, dziś doszła usługa elektroniczna a jutro podobna usługa będzie mieć inne "imię".
Operatorzy są transparentni wobec takich praktyk. A wygra ten operator, który jako pierwszy zaoferuje domyślnie wyłączone usługi "extra". Będzie mógł się szczycić w reklamach bezpiecznym internetem. Wtedy jak zacznie się odpływ ludzi którzy nie nadążają za rozwojem technologii i wybiorą bezpieczeństwo dla świętego spokoju to reszta zapewne zmądrzeje.
Nie jestem zwolennikiem ograniczania działania usług premium dla chcących nich skorzystać. Ci, w pełni świadomi, chcący skorzystać z każdej z powyższych z wymienionych usług, spokojnie dadzą radę wejść do menu, kliknąć to i tamto aby deaktywować blokadę usług wysokopłatnych. To takie proste i trudne zarazem jak widać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Żaden z operatorów z wielkiej czwórki nie ograniczy tego bo to spory dochód. Każdy ma oddzielny segment w strukturze do kreowania kontentu premium. Mali wirtualni operatorzy zwykle z oszczędności na systemie bilingowym nawet takich usług w ofercie.
Pod koniec roku wszyscy jak jeden mąż głośno krzyczeli że likwidacja usług typu MT. Pojawiło się coś zamiast u każdego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
@Piotrekk85napisał(-a)
Żaden z operatorów z wielkiej czwórki nie ograniczy tego bo to spory dochód. (…)
I do tego się to niestety sprowadza. Widocznie operatorzy nie dorośli jeszcze do etapu, na którym zaczyna się rozumieć, że natychmiastowa gratyfikacja (zwiększony dochód TERAZ) nie jest tak ważna, jak długofalowe budowanie wizerunku marki jako uczciwej, rzetelnej i stojącej po stronie klienta…
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
@Piotrekk85napisał(-a)
Żaden z operatorów z wielkiej czwórki nie ograniczy tego bo to spory dochód. Każdy ma oddzielny segment w strukturze do kreowania kontentu premium.
No cóż, z tym nie sposób się nie zgodzić...Taka jest brutalna prawda.
Ale... pamiętam jak nie było Wielkiej Czwórki tylko W3. Wtedy opłaty za minutę, sms, mms, internet były bardzo wysokie. Nic nie wskazywało na drastyczne obniżki. Dopiero po wejściu czwartego operatora i zrewolucjonizowaniu rynku GSM, W3 nie miała po prostu żadnego wyboru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
A co bylo z początkami audiotele?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Nie przypominam sobie, żeby mój telefon dzwonił na Audiotele tylko dlatego, że w czasie oglądania programu podniosłem słuchawkę… 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
A ile było reklam w gazetach z błędnymi opłatami? A teraz co jest? Bezpłatna zapowiedź słowna o koszcie. Nie trzeba szukać cennika czy coś. Można to zmienić w prawie? Można. To czemu nie dla usług elektronicznych?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Owszem, była tego cała masa. Ale żadna z usług nie włączyła się przypadkowo. Aby zadzwonić trzeba wybrać numer. Ponadto nie było czegoś takiego jak zadzwonisz raz to co 3 dni/tydzień/miesiąc będzie samo się odnawiać.
I w zasadzie to ostanie jest w tym najgorsze - samo_odnawianie się usługi.