Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Odstąpienie od umowy przy oferce odebranej w salonie


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 2437
  • 6233
  • 23

Problem ze sklepem internetowym

To jakieś dziwne regulaminy, bo gdy robię zakupy w sklepach internetowych ( na odległość) to zawsze towar mogę zwrócić w przeciągu dwóch tygodni bez podania przyczyny.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Problem ze sklepem internetowym

@wscieklaewka ale towar otrzymujesz przez kuriera. W Orange też tak masz, jak kurier dostarczy sprzęt, to przysługuje 14 dni na odstąpienie.

Jak odbierasz sprzęt w salonie, to już nie masz 14 dni na odstąpienie.

Mi też takie rozwiązanie nie odpowiada, ale tak w regulaminie sklepu Orange jest zapisane.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 2437
  • 6233
  • 23

Problem ze sklepem internetowym

Hm, no dobra @ketrasaArtur  w takim razie gdyby mój sąsiad odebrałby od kuriera przesyłkę do mnie to ewentualna reklamacja by przysługiwała czy też nie ?


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problem ze sklepem internetowym

Według mnie nadrzędne od regulaminu sklepu są ustawy, a ustawa gwarantuje, że zamawiając coś przez internet, masz 14 dni na zwrot i zerwanie umowy.

 

Ostatnio sobie zamawiałem myszkę w sklepie X-kom z odbiorem w sklepie, i co, niby nie mogę zwrócić, bo odebrałem w sklepie? Oczywiście, że mogę.

 

Tak samo jak odrzucenie gwarancji nie zamyka Ci drogi poprzez rękojmię, tak samo ja tutaj bym walczył i argumentował.

 

@wscieklaewka przesyłkę może nawet pies odebrać, ale musisz na to się zgodzić 😁

 

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Problem ze sklepem internetowym

@wscieklaewka umowę podpisujesz osobiście u kuriera, chyba że w twoim imieniu pełnomocnikiem ustanowiłaś sąsiada. Według regulaminu sklepu Orange, odbiór nastąpił u kuriera, więc przysługuje 14 dni na odstąpienie.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problem ze sklepem internetowym

Przeczytaj ustawę i artykuły w internecie, wpisz sobie w google "zamówienie towaru z odbiorem osobistym a zwrot". Wszędzie jest napisane, że umowa jest zawarta na odległość a rodzaj odbioru w punkcie nie powoduje utraty prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Ustawa zawsze jest nadrzędną nad regulaminem sklepu.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 2437
  • 6233
  • 23

Problem ze sklepem internetowym

A do Salonu kto przywozi jak nie kurier eeeeeee ?????


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Problem ze sklepem internetowym

@-brtk- nie znam regulaminu X-komp, więc w tej sprawie nie odpowiem.

 

Pytanie było o zamówienie sprzętu w sklepie internetowym Orange z odbiorem w salonie. Według regulaminu sklepu Orange nie przysługuje w takim przypadku 14 dni na odstąpienie od umowy.

 

Dla mnie ten zapis w regulaminie Orange też się nie podoba, ale reklamując w Orange dostaniesz odpowiedź negatywną.

 

Jeżeli uważasz, że ustawa jest nadrzędna, następnie regulamin, to sprawa nie powinna być kierowana do Orange, bo i tak Orange rozpatrzenie sprawy ptrzedstawi odnosząc się do regulaminu.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problem ze sklepem internetowym

Oczywiście, że musi być kierowana do Orange. Niech Orange da odpowiedź odmowną, wtedy z tą odpowiedzią od Orange piszesz do UOKiK i sprawa rozwiana 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Problem ze sklepem internetowym

@-brtk- w takim przypadku biorąc ustawę, trzeba by się sądować z Orange. Dla mnie to nie jest potrzebne. Jak ktoś ma ochotę, to życzę powodzenia.

 

To co opisuję, to sam również doświadczyłem. Dwa razy składałem reklamację i zawsze była rozpatrzona negatywnie. 

 

Orange podpiera się swoim regulaminem i nic nie da kolejna reklamacja, chyba że sąd lub UOKiK.