- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
Prawda,niestety,na forsie świat się kręci.orange mi zwrócił.nawet się nie spodziewałam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
Niestety, SĄ reklamy które ukrywają/zakrywają prawdziwą treść/informację o płatnościach, a dotknięcie dowolnego przycisku (w tym krzyżyka który niby powinien ją zamknąć) powoduje uruchomienie usługi! @sebaswiderski , może od strony "korporacyjnego ładu" wszystko jest w porządku, bo Wasi "partnerzy" powinni stosować się do ustalonych zasad, ale są firmy/pośrednicy, których model biznesowy polega na agresywnym włączaniu usługi - zawsze znajdzie się ktoś kto nie zauważy albo nie złoży reklamacji. Od strony technicznej zasymulowanie zgody użytkownika przeglądającego stronę na której jest reklama jest trywialne, możecie tylko liczyć na uczciwość firm którym udostępniacie direct billing. Jedyne potwierdzenie to SMS który można łatwo zignorować, zwłaszcza jeśli ktoś ma włączone filtrowanie wiadomości od nieznanych osób!
Ja dostałem na fakturze subskrypcję tygodniową, opłąta 4×15zł = 60zł, plus kolejne 30 zł za 2 tygodnie naliczone już w bieżącym okresie rozliczeniowym. Na fakturze nawet nie jest napisane jakiego numeru dotyczą opłaty (to mogłoby Orange poprawić!), a mam na koncie 5 numerów. Po kontakcie z BOK okazało się, że to z telefonu mojej nieletniej córki. Wkurzyłem się, bo oczywiście wszystkie usługi premium były na karcie SIM zablokowane - okazało się jednak, że - owszem - zablokowane były, ale wtedy gdy numer działał w pre-paid, a po przenosinach do abonamentu automatycznie się odblokowały!!!
Nie sprawdziłem tego, bo numer był przenoszony w okresie, w którym przez prawie pół roku nie miałem dostępu do Orange On-Line (stara wersja serwisu wyświetlała informację że muszę zmigrować do nowej, a każda próba migracji kończyła się wystąpieniem błędu na stronie, każda reklamacja tego faktu kończyła się odpowiedzą że to "chwilowy" problem... zresztą było to opisywane na forum). Jak to w Orange - nieszczęście za nieszczęściem, jeśli nie jesteś "typowym klientem"...
Reklamację złożyłem bezpośrednio do Justpay, informując że telefon jest używany przez osobę małoletnią która nie ma zdolności do czynności prawnych. Bardzo szybko ją uznali - słusznie obawiając się oskarżenia o wyłudzenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
@muddy nic o cenzurze nie pisał.
Możesz to nazywać cenzurą, ale chodzi o to że operator też ponosi odpowiedzialność za to z kim współpracuje i za co pobiera opłaty. Wyobrażasz sobie, że telewizja albo radio puści reklamy zawierające kłamstwa, oszustwa czy inne obrazoburcze elementy? Nie, bo "cenzurują", bo za przepuszczenie czegoś takiego dostaliby po głowie, kary by dostali!
A tutaj nie "cenzurują", bo wszystko dobywa się po cichu, bez udziału publiczności, nikt (np. UKE) nie zauważy...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
Poważnie? To ja chyba za mało oglądam telewizji...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Firma Gamemine i Orange
Nie piszę o cenzurze. Jeśli jednak ten sposób "płatności" może być w bardzo prosty sposób używany do oszustw, to dlaczego w ogóle operator go udostępnia?
Proste ćwiczenie. Wyobraźcie sobie, że Wasz bank udostępnia API firmom reklamowym/dostawcom gier, dzięki któremu po zgodzie klienta wyrażonej po prostu przez kliknięcie na stronie WWW, z Waszego konta automatycznie wykonywany jest przelew cykliczny na rzecz dostarczyciela treści. Bez żadnej autoryzacji typu SMS, hasło, cokolwiek - ot klikacie i wyrażacie zgodę na obciążanie rachunku kilkunastozłotową kwotą co tydzień. Co więcej, taka "usługa" jest domyślnie włączona po podpisaniu umowy z bankiem na prowadzenie konta. Absurd, prawda? Tymczasem Orange dokładnie to robi!
Przy płatności kartą podaje się jej numer, imię nazwisko, datę ważności, kod CVV, często też kod SMS. Przy płatności przelewem błyskawicznym - trzeba zalogować się do banku i autoryzować płatność. Tymczasem direct billing - po prostu weźcie sobie kasę, bo klient kliknął w reklamę.
Dla mnie - to jest szaleństwo.
Wcześniej operatorzy chętnie przytulali połowę (albo więcej) opłat za połączenia premium, potem pojawiły się SMSy premium, kolejnym krokiem były PRZYCHODZĄCE SMSy/MMSy premium, a teraz - wystarczy po prostu kliknąć. Choćby na stronie było wiele checkboxów do zaznaczenia że się zgadzam, że jestem świadomy, że możecie wziąć nawet moją nerkę - zawsze jest szansa że poklika w to dziecko, albo że przypadkiem się zaznaczy, albo że do tej pory uczciwy i zweryfikowany partner zmieni swój "model biznesowy" i jednocześnie z opcją zapłaty na stronie zamieści skrypcik który usłużnie zaznaczy wszystkie zgody automatycznie, może nawet je ukryje, może nawet podmieni działanie "krzyżyka" zamykającego okno na wysłanie formularza ze zgodą - i pieniążki płyną z kont klientów do zaradnego przedsiębiorcy, zostawiając przy tym niemały osad u operatora...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś