Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Bo pakiety jak przejdą przez opentransit, dostają +25 do skilla przez co zawsze trafisz gdzie chcesz 😂

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Najśmieszniejsze jest to, że nawet do Google, który jest w Warszawie pakiety idą przez zagraniczny opentransit 😄 
Ja nie wiem, co tam się wewnątrz dzieje ale bałagan musi być niezły 😜  

 


Tracing route to youtube.com [216.58.209.46]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms out.vdsl-neo.tpnet [192.168.1.1]
2 2 ms 6 ms 3 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 4 ms 3 ms 2 ms war-r1.tpnet.pl [80.50.18.105]
4 25 ms 25 ms 26 ms ae106-10.ffttr6.frankfurt.opentransit.net [193.251.249.7]
5 25 ms 26 ms 26 ms google-13.gw.opentransit.net [193.251.252.246]
6 * * * Request timed out.
7 25 ms 26 ms 26 ms 108.170.235.252
8 29 ms 24 ms 26 ms 108.170.251.209
9 32 ms 37 ms 48 ms 209.85.245.30
10 40 ms 41 ms 40 ms 216.239.58.19
11 39 ms 41 ms 42 ms 108.170.250.193
12 41 ms 39 ms 40 ms 216.239.40.153
13 40 ms 38 ms 38 ms waw02s05-in-f14.1e100.net [216.58.209.46]

Trace complete.

 

Albo do Wikipedii, do której mogliby bez problemu (peering z OpenTransit) puścić ruch przez OT - idzie przez Telię - 

 

Tracing route to pl.wikipedia.org [91.198.174.192]
over a maximum of 30 hops:

1 20 ms 1 ms 1 ms out.vdsl-neo.tpnet [192.168.1.1]
2 2 ms 5 ms 2 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 60 ms 8 ms 17 ms war-r1.tpnet.pl [80.50.18.105]
4 19 ms 17 ms 18 ms war-b2-link.telia.net [213.248.89.85]
5 27 ms 25 ms 26 ms hbg-bb4-link.telia.net [213.155.134.118]
6 26 ms 28 ms 26 ms adm-bb4-link.telia.net [80.91.246.200]
7 36 ms 36 ms 34 ms text-lb.esams.wikimedia.org [91.198.174.192]

Trace complete.

 

Dlaczego do Wikipedii, gdzie można puścić opentransitem idzie Telią z Warszawy, a do CS:GO czy ogólnie serwerów Valve w Warszawie idzie przez opentransit.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Bo wyjście na świat powinno być w Warszawie lub innych miastach jak Poznań/Kraków/Gdańsk. To jest właśnie przewaga polskich dostawców nad zagranicznymi. Nawet jak pakiety idą do Moskwy to muszą iść przez Niemcy, zamiast z Warszawy prosto na wschód. Taki t-mobile też ma wyjście na świat w Niemczech, dlatego uważam że jakiejś dużej zmiany nie będzie, aczkolwiek i tak na pewno będzie lepiej niż w Orange bo gorszego węzła tier 1 niż opentransit to nie ma. 🙂

 

Pingi na Hyperionie miałem dobre właśnie dlatego że sercem była Warszawa i stamtąd wszystko szło bez potrzeby zahaczania innych krajów i wydłużania trasy. Do Łotwy miałem 22 ms, do Kijowa 24, Norwegia 34, Holandia 30, Słowacja 20 itp itd, właśnie dlatego że trasa była w miarę krótka i sensowna. Nie było potrzeby wysyłania pakietów do Niemiec , jedynie w niektórych przypadkach gdy host z którym się łączyliśmy miał peering z nami w Niemczech, Austrii lub Holandii - ale takich sytuacji było mało i większość szło prosto z Warszawy najkrótszą trasą do hosta docelowego.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

T-Mobile ma tą przewagę nad Orange, że co może w kraju to puszcza przez IX-y. 

Mają też dobry ogólny krajowy peering, chociaż obecność w takim PLIX to gwarantuje sama w sobie.

A wyjście na świat - może być i we Francji, oby było stabilne i bez przeciążeń - bo do Francji i tak ping około 35-40ms powinien być, więc w takich grach online tego się nie odczuje.

 

Jest jednak niedorzecznym fakt, że ruch do serwera piętro obok głównego centrum TPnet idzie przez zagranicę, bo Orange nie potrafi używać zdolności myślenia w sposób do tego odpowiedni. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

No nie, gdyby wyjście na świat było we Francji to już przesada 😄 W Niemczech jeszcze ujdzie ale to też źle odbija się na pingu. Jeśli można mieć np 30 ms zamiast 50 no to lepiej mieć 30. W szybkich grach online 20 ms różnicy odczujesz, a tyle właśnie jest bo pakiety muszą zahaczyć o zachodnie Niemcy...

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Do Francji mam 26ms obecnie. Do Niemiec.... 35ms - tego już faktu nie umiem wytłumaczyć, ale to jest Orange - tu zasady logiki i fizyki nie mają zastosowania. Także to nie jest źle, u mnie wyjście na świat nie jest złe w tej Warszawie, moim problemem jest krajowy peering - gdzie jak do serwerów Valve w Warszawie Orange puszczał ruch Telią via Warszawa <-> Warszawa, to było te 16-20ms i to było super jak na Orange. Teraz znowu puścili dookoła świata i księżyca, 54ms do serwera w Warszawie na światłowodzie, to nie oszukujmy się po prostu skandal i nie ma co bronić Orange. 

 

Po to wziąłem światłowód, żeby mieć jak najniższy ping w kraju, za granicę jest okej. A mam w kraju ping większy, jak za granicę - Orange mówi, że jest w porządku, niedługo wyłączą mi internet i będzie też w porządku - no cóż - ich problem, że spadają coraz niżej w rankingu Steam, że spada im liczba klientów - ale co my tam, zwykli śmiertelnicy wiemy - ONI MAJĄ ZAPAS! FULL WYPAS, ORANGE LOVE GAMERS. 

 

Strach pomyśleć, co by było gdybym dalej siedział na VDSL - miałbym tak jak znajomy chyba 80+ms pingu do Warszawy z Warszawy 😛 

 

Gdybym nie potrzebował większej prędkości to siedziałbym na 14 Mbps od Netii na linii TP i miał routing idealny - NIEGWARANTOWANY, ale brany przez pryzmat SZACUNKU DO KLIENTA


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

To i tak masz lepiej niż ja, bo ja do Francji mam 35-50 ms 😄 Do Niemiec też 30+.

 

U mnie pingi za granicę jak i do Polski są kiepskie i wysokie. Jak idzie telią to jest znośnie a jak idzie opentransitem albo innym tworem to jest nieciekawie. Niestety, telią idzie może 20% tras.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

Zobacz, takie cuda tylko w Orange: https://prnt.sc/lgnse0

 

NY 101 ms, Hiszpania 72 ms... gdzie tu logika? Ano, domyślam się że do NY idzie telią prosto z Warszawy na zachód przez Hamburg i Londyn a do Hiszpanii przez opentrtansit i kręci trasą + dodatkowo opentransit podbija ping i tak.

 

@Anonim  Akurat mi się wydaje że ludzie pokrzywdzeni przez Orange (w tym my) są tutaj bardzo kulturalnymi użytkownikami, biorąc pod uwagę to jak Orange olewa swoich klientów. Inni już dawno puściliby wiązankę słowną, a my wszystko na spokojnie piszemy i próbujemy wyjaśnić nasz punkt widzenia.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

Ktoś kiedyś wklejał trasę jak komuś ze Szczecina trasa szła do Warszawy i na zachód, to jest dopiero odlot.. 🙂

 

W takim UPC, bo do tego mogę porównać, bo mam, jak ktoś jest z Katowic to trasa nie idzie do Warszawy na świat, tylko z Katowic na zachód wylatuje.. 🙂 Tak samo Kraków, trasa leci najkrótszą trasą, czyli Kraków -> Katowice -> świat, nie leci przez Warszawę.

 

@Banan922 ja np. na trasy za Ocean nie patrzę, ważne by w Europie był spoko ping.. 😉 Nikt kto chce pograć nie będzie grał na amerykańskich serwerach.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

@-brtk-  Ja patrzę bo tam też mam znajomych a oni chętnie ze mną grają, więc jak jestem hostem to ma być lepiej niż gorzej. Im taki ping pasuje więc co mi do tego? 😉

 

Sam widzisz zresztą że NY 100 ms a taka Hiszpania 70+. Jakiejś dużej róznicy nie ma, a dystans 3x dłuższy.

 

Do NY idzie telią a do Hiszpanii pewnie opentransit.. stąd taka różnica.