- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
Dzięki 🙂 dam znać czy wszystko poszło sprawnie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
Dokładnie w przypadku przeniesienia do Flex lepiej odczekać kolejne 24h.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
Na kiedy została ustawiona data przeniesienia numeru? Mam nadzieję, że nie na wolny dzień, jeśli tak, to mogą być problemy z przeniesieniem. Zawsze należy ustawiać datę przeniesienia na dzień roboczy. W tedy zawsze zadziała prawidłowo.
Jeżeli numer miał być przeniesiony na następny dzień roboczy, a przeniesienie nie zadziałało, to najprawdopodobniej zostało zakończone z powodu podania błędnych danych i w takim przypadku numer nie zostanie przeniesiony.
Proponuję sprawę wyjaśnić dzwoniąc do BOK Orange i BOK Plusa w celu sprawdzenia co jest przyczyną nie przeniesienia numeru.
Miałem taki przypadek, że wniosek był złożony w salonie Orange, zapytanie z Orange wyszło, ale do operatora docelowego nie dotarło.
Ważna sprawa, aby we wniosku o przeniesienie wskazać dokładnie, który operator obsługuje dany numer.
Z przeniesieniem numerów jest najgorzej od Premium Mobile. Orange w ogóle nie ma tego operatora na swojej liście przenoszonych numerów, a konsultanci najczęściej wpisują plusa lub areo2. To jest w tedy też błędny wniosek i do przeniesienia nie dojdzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
@ketrasaArtur Przenosiny w weekend mogą odbywać się bez problemów, patrz link nizej
@Duffy_77 jeśli w przyszłości będziesz mieć kolejny numer do przenosin do flexa to polecam lekturę watku
https://nasz.orange.pl/t5/Orange-Flex/Przeniesienie-numeru-do-Flexa/m-p/156234#M391
A na razie jak numer będzie już w Orange to namawiam aby był tam min 24h i dopiero wtedy zleci migracje do flexa. Powodzenia, trzymamy kciuki i w razie czego pisz na forum.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
@spiro w przypadku FLEX to pewnie działa, ja nie sprawdzałem, ale wierzę Tobie, że tak jest. Jak bym miał sam przenosić numer z innej sieci, to przeniósł bym od razu do FLEX-a.
W tym przypadku już wniosek o przeniesienie został złożony, więc trzeba sprawę wyjaśnić.
Ostatnio miałem dwa numery do przeniesienia i zgodziłem się na ustawienie daty przeniesienia na sobotę. Nie zadziałało. Dopiero po złożeniu reklamacji w BOK, numery zostały przeniesione po kilku dniach.
Ważne, aby we wniosku o przeniesieniu zgadzały się dane i u którego operatora obecnie jest numer. Wystarczy literówka lub podanie niewłaściwego operatora, aby numer nie został przeniesiony.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
@ketrasaArturnapisał(-a)Mam nadzieję, że nie na wolny dzień, jeśli tak, to mogą być problemy z przeniesieniem. Zawsze należy ustawiać datę przeniesienia na dzień roboczy. W tedy zawsze zadziała prawidłowo.
Przeniesienie numeru może być zlecone na dzień wolny i nie ma to żadnego wpływu na działanie bądź skuteczność takiego przeniesienia. Zdarzają się problemy z np. nawiązywaniem połączeń z sieci z której numer jest przenoszony, ale to zwykle błąd po stronie operatora dawcy i bardzo często ustępuje samodzielnie w ciągu 24 godzin. W takiej sytuacji oczywiście, jeśli dział techniczny operatora dawcy nie pracuje w dni wolne, to rozwiązanie następuje kolejnego dnia roboczego, ale to są bardzo rzadkie przypadki.
Brak przeniesienia numeru w dzień wolny może wynikać z błędnych danych, błędu systemowego czy czynnika ludzkiego - i to po obu stronach - nie ma tu znaczenia czy numer zostanie przeniesiony w dzień wolny czy pracujący, jest to takie same ryzyko. Jedynie gdyby doszło do błedu, to dłużej zajmie wyjaśnienie.
@ketrasaArturnapisał(-a)Miałem taki przypadek, że wniosek był złożony w salonie Orange, zapytanie z Orange wyszło, ale do operatora docelowego nie dotarło.
Ważna sprawa, aby we wniosku o przeniesienie wskazać dokładnie, który operator obsługuje dany numer.
Jeśli nie dotarło do operatora dawcy, to pewnie wynikało z niepoprawnego operatora podanego na wniosku. Operator dawca ma 4 godziny robocze na odpowiedź czy podane dane są zgodne z wnioskiem, numer jest aktywny, a czas przeniesienia zgodny z regulaminem przeniesienia numeru.
@ketrasaArturnapisał(-a)Z przeniesieniem numerów jest najgorzej od Premium Mobile. Orange w ogóle nie ma tego operatora na swojej liście przenoszonych numerów, a konsultanci najczęściej wpisują plusa lub areo2. To jest w tedy też błędny wniosek i do przeniesienia nie dojdzie.
Nie jest to prawda. Lista operatorów jest pobierana z systemu PLI CBD, więc jest tam wręcz nadmiar operatorów, i żadnego nie brakuje:
Listę operatorów z których można przenieść numer możesz sprawdzić samodzielnie (jeśli masz numer poza Orange) na https://orange.pl/view/przenies-numer-do-orange
Problem jest raczej z operatorami, którzy nazywają się inaczej niż ich marka.
Np. A2mobile (Premium Mobile, nie Aero2), Lajt Mobile (Telestrada) - i polega na tym, że klient może wskazać niewłaściwego operatora do przeniesienia (np. Polkomtel). Tu należy pamiętać, że to klient powinien podać nazwę operatora - a tą sprawdzić można w regulaminie świadczenia uslug.
Konsultanci jak i klienci w razie wątpliwości mogą też sprawdzić numer w wykazie UKE: Sprawdź sieć UKE
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
@Jarek Ciekawe informacje przekazałeś w poście. Na to wygląda, że skoro Orange dysponuje taką bazą operatorów komórkowych, to należy w salonach przeszkolić personel do prawidłowego wpisywania wniosków oraz operatorów.
Z Premium Mobile nigdy do Orange nie udało mi się przenieść numerów. Wniosek składałem dwa razy w różnych salonach w odstępach przynajmniej 2 tygodnie. Po kolejnej porażce przeniesienia numeru z premium, zapytałem się konsultanta w salonie, czemu we wniosku wpisują innego dawcę, niż premium? Odpowiedź: "Bo nie ma takiego operatora Premium Mobile". Przeniosłem więc numery do PLAY, a następnie do Orange na kartę. Taki układ zadziałał bez żadnych kłopotów. Bezpośrednio nigdy numery nie były przeniesione.
Tak to wygląda z mojej strony.
W takim razie konsultanci z tych dwóch salonów, w którym składałem wnioski nie mają odpowiedniego przesolenia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
Ciężko mi się odnieść - błedy ludzkie też się zdarzają. Możemy wyrazić jedynie ubolewanie, że trafiły na Ciebie.
Pracownicy salonów według mojej wiedzy nie raz i nie dwa otrzymywali komunikaty o możliwości sprawdzenia operatorów przez stronę UKE (która jest stroną publiczną, nie jest zarezerwowana dla operatorów).
Niejednokrotnie widziałem numery przenoszone z powodzeniem z Premium mobile.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
Datę miałem wyznaczoną w salonie na 08.11, dzisiaj rano jak dzwoniłem do BOK Orange, Pani powiedziała, że tak wszystko się zgadza, ale będzie to przeniesienie w nocy, czyli z 8 na 9.11, tak myślę, że wpływ może mieć na to to, że w salonie Orange byłem 06.11 po godzinie 20 i wniosek o przeniesienie był złożony właśnie po godzinie 20 a ktoś wyżej pisał, że dział przenoszenia numerów pracuje do 19, więc tak jakby otrzymali mój wniosek nie w środę a w czwartek (wczoraj).
Co do przeniesienia się prosto do Flex to szczerze nawet nie wiedziałem, że taka oferta istnieje, bo kiedyś miałem nr w Orange, ale ze względu na problemy z zasięgiem w mojej okolicy wróciłem do Plusa i przestałem się interesować ofertami, ale że posiadam iPhone to Plus nie jest ciekawą siecią dla tych urządzeń bo brak VoLTE oraz VoWiFi połączeń oczekujących itp itd, o Flex dowiedziałem się dopiero wczoraj :D... czyli już po złożeniu wniosku o przeniesienie.
A no i oczywiście Pani na BOK powiedziała, że wszystko się zgadza dane itp operator Plus puścił numer do przeniesienia, więc dziś po północy karta Plusa powinna przestać działać. Przejście z Plus na kartę do Orange na kartę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Przeniesienie numeru
@Jarek dziękuję tak pouczające informacje. Teraz będę wiedział, jak z pracownikami salonu rozwiać i czego oczekiwać. Nie miałem zamiaru pozostać, bez przeniesienia numerów do Orange, wiec wykombinowałem skuteczny sposób
@Duffy_77 Czyli według opisu i podanych dat wynika, że Twój przenoszony numer powinien być aktywny po północy, najpóźniej z rana. Obecne przenoszenie trochę wydłuży skorzystanie z usług FLEX, ale w końcu cel będzie osiągnięty