Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Powrót z WLR

ROZWIĄZANE

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR

Witam serdecznie!

 

Chciałbym się zapytać ile trzeba czekać na realizację podłączenia telefonu stacjonarnego? Do 27.06.2017 korzystałem z telefonu na linii Orange u operatora T-Mobile. Umowa została rozwiązana przez tego operatora z jego winy. Dzień później poszedłem do salonu Orange w celu zawracia umowy z tym samym numerem. Okazało się, że musi zostać przeprowadzony wywiad techniczny i nie można ze mną podpisać umowy, dopuki nie zostanie zakończony. Wspomniany wywiad techniczny trwa do dnia dzisiejszego (08.07.2017) - status zlecenia TEL - w realizacji. T-Mobile twierdzi że nie świadczy mi już usługi i numer zostal zwolniony, Orange twierdzi że nie może ze mną podpisać umowy, gdyż numer ciągle jest zajęty przez T-Mobile. Nadmienię, że ciągle mam sygnał w słuchawce i można się do mnie dodzwonić. Ja mogę dzwonić od siebie tylko na numery bezpłatne, na  Błękitną Linię Orange i co ciekawe do Biura Numerów... Wszystkie pozostałe płatne poąłczenia są zablokowane. Nie mam obecnie z żadnym operatorem podpisanej umowy.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Tomek

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR


Piotrekk85 napisał(-a):
Mam kilka pytań:
1) czy na łączu masz internet w Orange lub u innego dostawcy w ramach hurtowego dostępu (BSA, LLU)?

Na łączu mam tylko usługę PSTN.

2) czy poprzedni operator poza zwrotem numeru dokonał też zwolnienia linii? to są dwie różne zlecenia i patrząc na kalendarz minęło trochę ponad tydzień więc jakiś extra szybki tryb

Wygląda na to, że linia nie została zwolniona, skoro mogę wykonywać połączenia na wybrane numery i można się do mnie dodzwonić.


3) czy numer które sprawa dotyczy był wcześniej w Orange (była TP)? czy został przydzielony przez T-mobile lub innego operatora dużo wcześniej? ew. jak znasz pojęcie tzw. operatora macierzystego, to czy jest nim Orange?

Numer należał do Orange, wiele lat temu z niego zrezygnowałem.


4) czy dane właściciela w T-Mobile i nowa umowa w Orange są takie same?

Tak jest, dane te same, adres świadczenia usługi ten sam. Umowy nie mam z nikim zawartej, numer jest "w próżni".

W kwestii formalnej - sygnał będzie przez ok. 2-4 tygodnie.
Zamówienie wg opisu nie powinno być realizowane jak powrót z WLR. Bo wg Twojego opisu najpierw doszło do rozwiązania umowy, a później złożyłeś zamówienie w Orange. Zatem nie masz już usługi WLR i nie ma z czego wracać. Twoje zamówienie powinno być procesowanie w trybie zamówienia instalacji nowej linii w dostępie analogowym (POTS, Voice) ze wskazaniem konkretnego numeru. Jeśli jest realizowane w trybie powrót z WLR, to może być przyczyną opóźnienia.

Będąc w Salonie Orange zleciłem podłączenie z konkretnym numerem. I mam nadzieję, że w ten sposób zostało wprowadzone do systemu. Niestety jedyne czym dysponuję to numer zlecenia TEL.

Ale wydaje mi się, że zwolnienie linii mogło jeszcze nie nastąpić - na to poprzedni operator ma 14 dni - ale w sensie wysłania komunikatu. Orange - ma 7 dni na odebranie. Potem jeszcze może minąć kilka dni na odświeżenie danych w systemach na poziomie sprzedażowym/technicznym.

To wiele wyjaśnia, tak więc domyślam się, że trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać.

Numer powinien zostać zwrócony do operatora macierzystego (pierwszy który go nadał). Ale nie ma sankcji na dziś za brak zwrotu.

 

Ewentualnie będę się kontaktował z UKE w celu wegzekwowania zwrotu numeru.

 

Dziękuję serdecznie za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Tomek 


Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32264
  • 35848
  • 1364

Powrót z WLR

Mam kilka pytań:
1) czy na łączu masz internet w Orange lub u innego dostawcy w ramach hurtowego dostępu (BSA, LLU)?
2) czy poprzedni operator poza zwrotem numeru dokonał też zwolnienia linii? to są dwie różne zlecenia i patrząc na kalendarz minęło trochę ponad tydzień więc jakiś extra szybki tryb
3) czy numer które sprawa dotyczy był wcześniej w Orange (była TP)? czy został przydzielony przez T-mobile lub innego operatora dużo wcześniej? ew. jak znasz pojęcie tzw. operatora macierzystego, to czy jest nim Orange?
4) czy dane właściciela w T-Mobile i nowa umowa w Orange są takie same?

W kwestii formalnej - sygnał będzie przez ok. 2-4 tygodnie.
Zamówienie wg opisu nie powinno być realizowane jak powrót z WLR. Bo wg Twojego opisu najpierw doszło do rozwiązania umowy, a później złożyłeś zamówienie w Orange. Zatem nie masz już usługi WLR i nie ma z czego wracać. Twoje zamówienie powinno być procesowanie w trybie zamówienia instalacji nowej linii w dostępie analogowym (POTS, Voice) ze wskazaniem konkretnego numeru. Jeśli jest realizowane w trybie powrót z WLR, to może być przyczyną opóźnienia.

Ale wydaje mi się, że zwolnienie linii mogło jeszcze nie nastąpić - na to poprzedni operator ma 14 dni - ale w sensie wysłania komunikatu. Orange - ma 7 dni na odebranie. Potem jeszcze może minąć kilka dni na odświeżenie danych w systemach na poziomie sprzedażowym/technicznym.

Numer powinien zostać zwrócony do operatora macierzystego (pierwszy który go nadał). Ale nie ma sankcji na dziś za brak zwrotu.

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR


Piotrekk85 napisał(-a):
Mam kilka pytań:
1) czy na łączu masz internet w Orange lub u innego dostawcy w ramach hurtowego dostępu (BSA, LLU)?

Na łączu mam tylko usługę PSTN.

2) czy poprzedni operator poza zwrotem numeru dokonał też zwolnienia linii? to są dwie różne zlecenia i patrząc na kalendarz minęło trochę ponad tydzień więc jakiś extra szybki tryb

Wygląda na to, że linia nie została zwolniona, skoro mogę wykonywać połączenia na wybrane numery i można się do mnie dodzwonić.


3) czy numer które sprawa dotyczy był wcześniej w Orange (była TP)? czy został przydzielony przez T-mobile lub innego operatora dużo wcześniej? ew. jak znasz pojęcie tzw. operatora macierzystego, to czy jest nim Orange?

Numer należał do Orange, wiele lat temu z niego zrezygnowałem.


4) czy dane właściciela w T-Mobile i nowa umowa w Orange są takie same?

Tak jest, dane te same, adres świadczenia usługi ten sam. Umowy nie mam z nikim zawartej, numer jest "w próżni".

W kwestii formalnej - sygnał będzie przez ok. 2-4 tygodnie.
Zamówienie wg opisu nie powinno być realizowane jak powrót z WLR. Bo wg Twojego opisu najpierw doszło do rozwiązania umowy, a później złożyłeś zamówienie w Orange. Zatem nie masz już usługi WLR i nie ma z czego wracać. Twoje zamówienie powinno być procesowanie w trybie zamówienia instalacji nowej linii w dostępie analogowym (POTS, Voice) ze wskazaniem konkretnego numeru. Jeśli jest realizowane w trybie powrót z WLR, to może być przyczyną opóźnienia.

Będąc w Salonie Orange zleciłem podłączenie z konkretnym numerem. I mam nadzieję, że w ten sposób zostało wprowadzone do systemu. Niestety jedyne czym dysponuję to numer zlecenia TEL.

Ale wydaje mi się, że zwolnienie linii mogło jeszcze nie nastąpić - na to poprzedni operator ma 14 dni - ale w sensie wysłania komunikatu. Orange - ma 7 dni na odebranie. Potem jeszcze może minąć kilka dni na odświeżenie danych w systemach na poziomie sprzedażowym/technicznym.

To wiele wyjaśnia, tak więc domyślam się, że trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać.

Numer powinien zostać zwrócony do operatora macierzystego (pierwszy który go nadał). Ale nie ma sankcji na dziś za brak zwrotu.

 

Ewentualnie będę się kontaktował z UKE w celu wegzekwowania zwrotu numeru.

 

Dziękuję serdecznie za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Tomek 



Poziom 45, Pionier Misji
  • 32264
  • 35848
  • 1364

Powrót z WLR

To że "masz sygnał" nie przesądza o wykonaniu lub nie zleceń. To kwestia czy technik pojechał na centralę i Cię "odciął". A teraz jest sezon burzowy i można ekipa techniczna w Twoim rejonie jest zajęta usuwaniem awarii pogodowych (powalone drzewa, zerwane fizycznie napowietrzne linie itp).

Moja propozycja działań:
1) sprawdzić tryb zamówienia w Orange - "powrót z WLR" przy wyłączonym numerze na 100% się nie uda, to musi być "instalacja z konkretnym numerem"
2) złożyć pisemne zapytanie/reklamację o informację w T-Mobile kiedy wysłali komunikat do Orange w sprawie zwolnienia linii i zwolnienia numeru.
3) Jak otrzymasz papier/mail od T-Mobile, trzeba kopię wysłać do Orange i w Orange złożyć reklamację. Od wysłania komunikatów wypadałoby odczekać tydzień.
4) UKE - ostatnio UKE sugeruje zwracać się najpierw do operatorów i nie realizuje czasem pomocy jeśli nie składałeś reklamacji u operatora.

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR


Piotrekk85 napisał(-a):
To że "masz sygnał" nie przesądza o wykonaniu lub nie zleceń. To kwestia czy technik pojechał na centralę i Cię "odciął". A teraz jest sezon burzowy i można ekipa techniczna w Twoim rejonie jest zajęta usuwaniem awarii pogodowych (powalone drzewa, zerwane fizycznie napowietrzne linie itp).

Moja propozycja działań:
1) sprawdzić tryb zamówienia w Orange - "powrót z WLR" przy wyłączonym numerze na 100% się nie uda, to musi być "instalacja z konkretnym numerem"
2) złożyć pisemne zapytanie/reklamację o informację w T-Mobile kiedy wysłali komunikat do Orange w sprawie zwolnienia linii i zwolnienia numeru.
3) Jak otrzymasz papier/mail od T-Mobile, trzeba kopię wysłać do Orange i w Orange złożyć reklamację. Od wysłania komunikatów wypadałoby odczekać tydzień.
4) UKE - ostatnio UKE sugeruje zwracać się najpierw do operatorów i nie realizuje czasem pomocy jeśli nie składałeś reklamacji u operatora.

Przy mojej pierwszej wizycie w Salonie Orange pani powiedziała, że mojej sytuacji umowę będę mógł podpisać dopiero wtedy, gdy w słuchawce nie będzie sygnału a przy próbie zadzwonienia na mój numer będzie komunikat "nie ma takiego numeru". Wtedy będzie można przechwycić mój numer i podpisać umowę.

 

Mieszkam w Szczecinie, który słynie ze stabilności pogodowej, burz nie stwierdzono 😉

 

Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, w każdym razie przed chcwilą sprawdziłem i linia została odłączona - nie ma sygnału w słuchawce. Tak więc pójdę dzisiaj do Salonu Orange i zobaczymy czy da się podpisać umowę 🙂

 

Pozdrawiam,

Tomek


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR

Dzień Dobry!

 

Niestety numeru nie udało się odzyskać. Na infolinii 801 505000 uzyskałem informację, że T-Mobile błędnie wyspełnł wniosek o zwrot numeru: "Negatywna weryfikacja, brak produktu o wskazanym identyfikatorze, typie, statusie, numer aktywny. Błąd  trakcie deinstalacji usługi - kod: 9000".

 

Nie mam siły już z tym walczyć - zamówiłem usługę PSTN z nowym numerem i podpisałem umowę. W poniedziałek ma się zjawić monter żeby podłączyć mi linię.

 

Pozdrawiam,

Tomek


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32264
  • 35848
  • 1364

Powrót z WLR

Komunikat błędu sugeruje że trzeba poczekać. Trwa wymiana komunikatów miedzy operatorami.

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 6
  • 3
  • 1

Powrót z WLR

Dzień Dobry!

 

Dzisiaj został mi podłączony telefon z numerem losowo wybranym przy podpisywaniu umowy w salonie. Również dzisiaj została rozpatrzona moja reklamacja dot. "nienależytego wykonania usługi" i zostałem poinformowany że jak tylko T-Mobile zwolni mój poprzedni numer, zostanie mi on bezpłatnie przydzielony w ramach zawartej umowy na świadczenie usług stacjonarnych. Pełne zwrócenie numeru może potrwać około miesiąca czasu.

 

Pozdrawiam,

Tomek


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32264
  • 35848
  • 1364

Powrót z WLR

Dzięki za info. Daj znać za miesiąc czy już wszystko ok.