Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wymiana telefonu na gwarancji


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 5
  • 0

Wymiana telefonu na gwarancji

Witam.

Posiadam telefon Samsung G900F (właściwie to telefon żony) - mój na szczęście działa.

Od jakiegoś czasu telefon zaczynał się dziwnie zachowywać - ekran migał i zmieniał kolory. Wspólnie z żoną stwierdziliśmy, iż trzeba go zareklamować. Wysłałem telefon do CCS z opisem usterki (01.09.2016). Telefon przeleżał u nich 6 dni bez naprawy (w przyjęciu), po czym otrzymałem informację na maila z kosztorysem (8.09.2016), że telefon ma uszkodzoną ramkę i wraz z wymianą będzie to kosztowało trochę ponad 200zł (telefon zgłaszany z uszkodzonym wyświetlaczem). Nie zgodziłem się na naprawę ramki i zażądałem naprawy gwarancyjnej. Wszystko poszło dalej, czekałem kolejne dni aż w końcu dostałem informację (oczekujemy na części od producenta). Po kolejnym tygodniu kolejna informacja - telefon nienaprawialny - wymiana przez producenta (21.09.2016). Cały w skowronkach czekam na nowe urządzenie... I tutaj zaczyna się cała zabawa. Telefon wrócił po 3 tygodniach (23.09.2016) z papierkiem iż producent zaakceptował wymianę urządzenia i mam sobie sam iść i załatwić wymianę... Ku mojemu zaskoczeniu w paczce nie było nowego urządzenia a stary telefon (dodatkowo uszkodzony i nie włączający się w ogóle) wraz z pisemkiem uprawniającym do wymiany.

Jeszcze w ten sam dzień udałem się z całym "pakietem" do filii firmy orange w Pile. Pan telefon przyjął i poinformował mnie, że za kilka dni się do mnie "odezwą".

W dniu dzisiejszym otrzymałem telefon od Pani z Orange, że nie mają identycznego telefonu czyt. Galaxy S5 i może mi zapoponować Galaxy S5 NEO, który jest nieporównywalnie gorszym urządzeniem. Oczywiście nie zgodziłem się. Pani zadzwoniła kilka godzin później, że może mi zaproponować np. Galaxy S6 za dopłatą uwaga jedyne 1200zł brutto, lub Galaxy S7 z dopłatą dokładnie nie pamiętam ale grubo ponad 2000zł!!

Skoro producent nie może dostarczyć takiego samego telefonu to zgodnie z prawem powiniem mi zagwarantować urządzenie lepsze a takim jest Galaxy S6....

Proszę o podpowiedź co mogę w takiej sytuacji zrobić?

Na propozycję Pani z orange zapytałem jej czy ona przypadkiem nie pomyliła telefonów skoro żąda ode mnie dopłaty 1200zł do telefonu, który nie wiem czy nowy kupowany w sklepie nie jest wiele droższy...

Nie mam już na to wszystko siły. Telefon od prawie miesiąca jest serwisach a do tego dochodzi jeszcze ten cały cyrk.

Szkoda, że zostało mi jeszcze prawie 1,5roku abonamentu... Tak dla przykładu znajomy reklamował identyczny telefon w Play i w ciągu miesiąca dostał nowy Galaxy S6 bez jakiejkolwiek dopłaty...

 

22 ODPOW. 22
Anonim

Nie dotyczy

Wymiana telefonu na gwarancji

@Tecio88 trudna sprawa, nie rozumiem tylko tego, czemu Samsung pozbył się problemu i odsyła Cię do salonu Orange. To Samsung powinien wydać Ci nowy sprzęt - Orange nie jest producentem telefonu. Co prawda to Orange powinien "przycisnąć" Samunga i walczyć w Twoim imieniu - dziwna sytuacja naprawdę. Walcz o swoje, nie poddawaj się, myśłę że pozytywnie powinna się zakończyć ta Twoja niemiła przygoda.

Anonim

Nie dotyczy

Wymiana telefonu na gwarancji

Napisz w pierwszej kolejności do rzecznika prasowego Samsung Polska, tutaj masz adres - o.krynicki@samsung.com. Opisz swoją sytuację, myślę że to powinno pomóc. Pozdrawiam.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 5
  • 0

Wymiana telefonu na gwarancji

Napisałem, także do rzecznika praw konsumenta w Pile.

Zobaczymy, czy da to jakiś efekt.

Anonim

Nie dotyczy

Wymiana telefonu na gwarancji

@Tecio88 i tak trzymaj. Pozdrawiam.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18293
  • 186

Wymiana telefonu na gwarancji

Ech, te prawa konsumenta. Musimy się nauczyć decydować czy chcemy korzystać z gwarancji, jeżeli nie dał jej sprzedawca to gw. producenta, czy może korzystniejsze jest skorzystanie z prawa rękojmi... Tu mamy roszczenia do sprzedawcy. Jeżeli kupiłeś telefon w salonie to jak najbardziej możesz dochodzić tego rodzaju roszczeń z tytułu rękojmi od salonu.
Anonim

Nie dotyczy

Wymiana telefonu na gwarancji

Skorzystałeś z naprawy gwarancyjnej, więc to Samsung jest zobowiązany do wymiany sprzętu.
Trzymam kciuki, żeby rzecznik Samsunga załatwił sprawę godnie.

Daj znać, jak to się zakończy.

Poziom 5, Obserwator Przestworzy
  • 1
  • 0
  • 0

Wymiana telefonu na gwarancji

Jestem ciekaw jak sie zakonczyla ta sprawa bo ja mam dokladnie taka samą tzn Samsung nie naprawil telefonu dal mi papierek na wymiane do sklepu i co teraz. Ktos wie jak to wygląda z punktu prawa? Tam jest napisane ze  "Od decyzji sprzedawcy zależy termin rozliczenia raportu wymiany" wiec teoretycznie mogą mi nie wymienic telefonu nigdy.

Anonim

Nie dotyczy

Wymiana telefonu na gwarancji


piotr6 napisał(-a):

Jestem ciekaw jak sie zakonczyla ta sprawa bo ja mam dokladnie taka samą tzn Samsung nie naprawil telefonu dal mi papierek na wymiane do sklepu i co teraz. Ktos wie jak to wygląda z punktu prawa? Tam jest napisane ze  "Od decyzji sprzedawcy zależy termin rozliczenia raportu wymiany" wiec teoretycznie mogą mi nie wymienic telefonu nigdy.


@piotr6 Jak masz, już dokument od Samsunga to salon Orange musi wydać ci taki sam model lub o takich samych parametrach, jaki masz. Samsung wydaje tylko, gdy firma już nie istnieje.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18293
  • 186

Wymiana telefonu na gwarancji


piotr6 napisał(-a):

Jestem ciekaw jak sie zakonczyla ta sprawa bo ja mam dokladnie taka samą tzn Samsung nie naprawil telefonu dal mi papierek na wymiane do sklepu i co teraz. Ktos wie jak to wygląda z punktu prawa? Tam jest napisane ze  "Od decyzji sprzedawcy zależy termin rozliczenia raportu wymiany" wiec teoretycznie mogą mi nie wymienic telefonu nigdy.


@piotr6

 

na gruncie prawnym, niezależnie do uprawnień gwarancyjnych, konsumentowi (klient będący osobą fizyczną który kupił towar na użytek prywatny) przysługuje możliwość reklamowania zakupionego urządzenia w trybie rękojmi. O prawach konsumenta poczytaj na stronie prowadzonej przez UOKiK. Jak wcześnij pisałem z tego uprawnienia roszczenie wnosi się do sprzedawcy.

 

Upraszczając w ramach rękojmi klient może żądać:

  • wymiany towaru na nowy;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny;
  • odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.