Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

ROZWIĄZANE

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 46
  • 0

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

W związku z planowanym wyłączeniem sieci 3G zakupiłem telefon klasyczny (tylko taki wchodzi w grę dla starszej osoby) z LTE. VoLTE jest aktywne u operatora Orange na tym numerze – sprawdzone u konsultanta, także karta SIM wymieniona na najnowszą z funkcjonalnością LTE. Niestety po włączeniu funkcji VoLTE w telefonie występują przerwy w rozmowach, szumy, bywa, że w ogóle nie można się do mnie dodzwonić. Przetestowałem dwa inne telefony różnych firm i objawy się powtarzają. Z oferty Orange wynika, że obecnie oferują jeden telefon tego typu a mianowicie Maxcom MM724. Na czym polega wspieranie poszczególnych telefonów w połączeniach VoLTE? Czy Orange aplikuje im swój soft, czy po prostu uzgadnia z producentem, jakie parametry ma mieć wgrywany przez nich soft i daje placet na ich używanie? Czy tel. Maxcom MM724 zakupiony bezpośrednio u producenta bądź z innego źródła nie ma wsparcia Orange?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13072
  • 53641
  • 625

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

@olko52I tu sedno sprawy: inny operator może mieć inny zasięg, bo ma bliżej (czy inaczej ustawione panele BTS-a)...i cały test..................

Warto wziąć telefon, podjechać bliżej i zweryfikować jakość połączeń w dobrym zasiegu.

Może to martwa strefa, lub granice dwóch anten (paneli na Twoim BTS-ie) ? Może obciążenia czy zakłócenia nadajnika? Tego się nie dowiemy-tylko testy i jeszcze raz testy

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

26 ODPOW. 26

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13072
  • 53641
  • 625

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

@olko52  przerwy, szumy i brak dostępu to nie wynik klasy aparatu, a zasięgu LTE. Zweryfikuj najbliższy BTS za pomocą aplikacji NetMonster na androida,  sprawdź odległość od nadajnika, częstotliwości zasięgu i poziom sygnału odbieranego 

To i kilka dodatkowych pytań o BTS na infolinii jutro z rana powinno dać odpowiedź 

Wsparcie z Orange polega tylko na wykonaniu certyfikacji na danym modelu , softu brandowanego i to wszystko. Z rynku taki sam powinien działać tak samo jeśli jest na liście wspieranych przez operatora w tej opcji


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 46
  • 0

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

Dodam, że mówiąc o testowaniu miałem na myśli dwa telefony klasyczne z klawiaturą. Natomiast bez zakłóceń przebiegają rozmowy VoLTE w Orange w tej samej lokalizacji na telefonie Samsung Galaxy A52s 5G


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13072
  • 53641
  • 625

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

@olko52  może to świadczyć o różnej klasy modułach odbiorczych w różnym sprzęcie 

https://www.orange.pl/omnibook/volte-voice-over-lte zerknij na pkt 3


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 431
  • 1470
  • 13

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

Jeśli na ekranie telefonu widzisz ikonkę HD/VoLTE podczas rozmowy to prawdopodobnym wydaje się, iż jest to gorszej klasy i/lub uszkodzony telefon.
Dokonaj weryfikacji w innej lokalizacji. Jeśli problem się powtórzy - wymień telefon.

Samo włączenie VoLTE w urządzeniu i obsługa na poziomie sieci nie gwarantują, że połączenie zostanie nawiązane w tej technologii, szczególnie, gdy na danym obszarze jest jeszcze możliwość nawiązywania połączeń w 3G (piszę z własnego doświadczenia w innej sieci).


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 46
  • 0

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

Mieszkam w miejscu wyżej położonym, mimo obecności trzech nadajników Orange LTE w pobliżu ściąga sygnał z innego położonego niżej w odległości ok. 3,77 km .RSRP -110   -120. Kiepsko chyba


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2400
  • 9948
  • 85

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

Cześć @olko52 

Czy w Twojej miejscowości jest już wyłączona sieć 3G czy dopiero będzie?  Jeśli nie to najprawdopodobniej mogą też trwać prace modernizacyjne sieci mobilnej w związku

  • poprawę ich funkcjonowania,
  • przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G.

W tym czasie możesz zauważyć, że:

  • nie masz zasięg lub jest on słaby,
  • połączenia są słabej jakości,
  • internet nie działa szybko,
  • są problemy z nawiązywaniem połączeń,
  • połączeni są zrywane.

Więcej w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej#

Mozesz także zdiagnozować wysyłając SMS czy w Twojej okolicy nie występują jakieś utrudnienia w sieci https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu# :

Wystarczą dwa kroki:

1. Wyślij SMS na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.

2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.

Jeżeli występują utrudnienia, to otrzymasz informację o ich rodzaju oraz przewidywaną datę zakończenia (jeżeli jest znana).

Jeśli chodzi o telefony z funkcją VoLTE tylko te, które znajdują się na liście Orange w załączonym pliku gwarantują prawidłowe działanie usługi. 

  • Telefony spoza listy terminali wspierających VoLTE w Orange mogą mieć systemowo wyłączane usługi VoLTE i Wi-Fi Calling.
  • Ponieważ telefony nie przeszły certyfikacji, Orange nie jest w stanie zapewnić poprawnego zestawienia połączeń oraz jakości podczas rozmowy.
  • Połączenia z aparatów niecertyfikowanych mogą mieć negatywny wpływ na działanie usługi dla innych użytkowników sieci.

Więcej informacji w tym linku: https://www.orange.pl/omnibook/volte-voice-over-lte

Pozdrawiam 🙂


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 9
  • 46
  • 0

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

W tym roku u mnie nie jest przewidziane wyłączenie 3G .Diagnostyka SMS-em wypadła pozytywnie. Rozmowy telefonem MyPhone, który posiadam w sieci 3G mają bardzo dobrą jakość, jak HD VOICE, zresztą HD mi wyświetla. Przełączenie na VoLTE powoduje zakłócenia. Przetestuję w przyszłym tygodniu w rejonie Koszalina, gdzie już prawdopodobnie 3G wyłączono. Jestem gotów kupić Maxcom MM724 ale w zestawieniu jest napisane (wersja Orange PL). Cały czas mnie to męczy, gdyż na rynku ten aparat można kupić o 100 zł mniej, lecz nie mam pewności, czy będzie tak samo funkcjonalny jak ze sklepu Orange.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2082
  • 11723
  • 52

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

Jeśli dany telefon jest wspierany w Orange, to z wolnego rynku też będzie działać volte/ vowifi/ 5G 😎

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18478
  • 52901
  • 716

Wspieranie telefonów z VoLTE przez Orange

@olko52 skoro masz taki słaby sygnał, to z tego powodu może działać kiepsko VoLTE. Rozmowy odbywają się po transmisji danych, więc przy słabym zasięgu, słaby internet, a tym samym kiepskie połączenia głosowe. Dodatkowo styk trzech nadajników może powodować zakłócenia w transmisji danych, bo telefon ciągle się przełącza wybierając najsilniejszy sygnał.