Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

ROZWIĄZANE
Anonim

Nie dotyczy

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

@ArturMoże zaktualizować listę telefonów HD-Voice 


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6114
  • 109

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

Wydaje mi się, że nie ma sensu, zbyt wiele ich jest już na rynku i też pojawia się, a zdecydowana większość użytkowników telefonów nie wie o istnieniu tej technologii i nie szuka informacji na ten temat. Niemniej dzięki za sugestię, vdsl2, przy okazji aktualizacji tego artykułu pewnie usuniemy zakładkę "lista telefonów".


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

Podpisuję się obiema rękami pod tym, co napisał @muddy

Jesteście jedyną siecią w Polsce, która akurat w sofcie Galaxy S7 wyłączyła kodek WB-AMR w 2G. Po tym co tu czytam nie ma innego wytłumaczenia jak to, że chcecie zrobić na złość swoim klientom, celowo pogarszając im jakość rozmów w GSM albo jest to zwyczajne Wasze niedopatrzenie/niestaranność/brak dobrej woli i chęci przy przygotowaniu brandowanego softu OPV. 

Co do tekstu, że rozmowy w 2G dotyczą niewielkiej grupy osób - mogę się tylko zaśmiać. Ktoś, kto tak twierdzi jest albo ignorantem albo żyje w innym kraju i nie korzysta z sieci Networks! i Orange. Sugeruję wyjechać gdzieś dalej, niż rogatki Warszawy. Wasza sieć jest bardzo wielu miejscach tak skonfigurowana, że po nawiązaniu rozmowy w UMTS następuje handover do GSMu. Zapraszam na przykład do Krakowa. Przynajmniej kilkadziesiąt % moich rozmów w Waszej sieci kończy się zrzuceniem telefonu do GSMu. No chyba, że stoję pod antenami stacji bazowej - wówczas owszem, rozmowa cała trwa w 3G. 

I owszem - włączenie kodeka WB-AMR w GSM w sofcie dla Samsunga S7 to jest przysłowiowe "kilka linijek roboty". Kodek jest wkompilowany w oprogramowanie, trzeba tylko go włączyć. 

A przede wszystkim mieć chęć go włączyć. 

Wszystkie inne sieci mają go domyślnie włączonego. Niebrandowane XEO ma go domyślnie włączonego. 
Wam się nie chce. Miło słyszeć takie podejście swojego operatora...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 143
  • 285
  • 7

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

@Artur , przepraszam że wracam do tego tematu, ale właśnie odkryłem, że w Samsungu S6 oraz S6 Edge z oprogramowaniem Orange w najnowszej wersji AMR-WB w 2G jest WŁĄCZONE. Działa także w S8/S8+.

Ktoś po prostu za przeproszeniem schrzanił sprawę z S7/S7 Edge, a teraz ta sama albo inna osoba dorabia ideologię o schyłkowości technologii 2G...

By to włączyć, potrzebne są dosłownie DWIE linijki w pliku konfiguracyjnym /system/csc/others.xml:

<CscFeature_RIL_ConfigWbamr>2G</CscFeature_RIL_ConfigWbamr>
<CscFeature_RIL_WbamrDefaultOn>TRUE</CscFeature_RIL_WbamrDefaultOn>

Nie wiem kto fizycznie przygotowuje te XMLe, nie wiem jak działa Wasz wewnętrzny proces przygotowywania softu do telefonów Samsung, ale porażająca jest ta niekonsekwencja.

Nie lubię tego 😞

 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 143
  • 285
  • 7

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

I stało się dokładnie to co przewidywałem: z dzisiejszą wczorajszą aktualizacją S7/S7 Edge dla OPV (oprogramowanie Orange) zostało zablokowane menu serwisowe w którym można włączyć HD Voice w 2G. Zawsze po aktualizacji AMR-WB w 2G jest wyłączany, więc użytkownicy S7/S7 Edge zostali pozbawieni HD Voice w sieci 2G, jeśli posiadają oprogramowanie Orange. Trzeba albo zmienić oprogramowanie na XEO, albo zmienić telefon na S6 lub S8 😉


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

Nie liczyłbym na jakąkolwiek zmianę tej sytuacji. Brak HD Voice w 2G S7ki jest ewidentnie wynikiem niedopatrzenia i bałaganu w tworzeniu oprogramowania brandowanego  przez operatora (bo skoro S6 i S8 z brandem orange mają to aktywne, to czemu akurat S7 nie ma). A tłumaczenia jakie nam tu zaprezentowano obliczone są na zbycie namolnego klienta i pokazują, że operatorowi kompletnie nie zależy na poprawieniu konfiguracji software. Dodam - trywialnym poprawieniu. 

Kolejny dowód na to, że nie warto kupować telefonu u operatora Orange, z brandowanym oprogramowaniem Orange skoro klienci, którzy kupili u nich flagowca za 3 tyś zł tak są traktowani.  

Lepiej kupować telefon niebrandowany w zwykłym sklepie. Będzie działać lepiej. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 70
  • 96
  • 2

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

Wg moich informacji stała się rzecz niebywała i Galaxy S7 Edge z brandem OPV w ostatniej aktualizacji otrzymał HD Voice w 2G!

Czyli operator w końcu przeprowadził rzekome testy kompatybilności usługi ze swoją siecią Emotikon: LOL


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 143
  • 285
  • 7

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

@Artur, jeśli pomogłeś w tej sprawie to wielkie DZIĘKI od użytkowników S7/S7 Edge. Warto było drążyć temat 🙂


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6114
  • 109

Samsung S7 i S7 Edge - prośba o HD Voice w 2G

I ja cieszę się bardzo! : )))