Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Rozmówca mnie nie słyszy


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 18
  • 0

Rozmówca mnie nie słyszy

Mam następujący problem z Poco x3 Nfc. Mam abo w Nju i ostatnio mam taki problem., że jeżeli ktoś dzwoni do mnie z Orange albo ja dzwonię do Orange to mój rozmówca mnie nie słyszy, obojętnie w jakiej lokalizacji te osoby są . Z innymi sieciami problemów nie ma. Testowałem już włożenie innej karty nju to mojego telefonu i problem ten sam. Zauważyłem, że dzieje się tak jak jestem w pracy czyli widocznie wina nadajnika. Dzwoniłem do BOK to jedynie co wymyślili, to że sieć wyłącza 2G i 3G, a Poco X3 Nfc nie jest certyfikowany do Volte przez orange. Dodam, że karta z innej sieci działa w telefonie i normalnie mnie słychać. Miał ktoś podobny problem? Jest na to jakieś rozwiązanie?

11 ODPOW. 11

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2716
  • 11203
  • 110

Rozmówca mnie nie słyszy

Cześć @Njuuu 

Mogą też być prowadzone prace modernizacyjne sieci mobilnej i będą takie utrudnienia 🙂

Od czerwca 2022 na naszych nadajnikach prowadzimy prace modernizacyjne. Mają one na celu:

  • poprawę ich funkcjonowania,
  • przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G.

Koniec tych prac planujemy na połowę 2025 roku.

W tym czasie możesz zauważyć, że:

  • nie masz zasięg lub jest on słaby,
  • połączenia są słabej jakości,
  • internet nie działa szybko,
  • są problemy z nawiązywaniem połączeń,

Możesz także zdiagnozować  utrudnienia w sieci Orange w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu#

1. Wyślij SMS na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.

2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.

@Njuuujeszcze może być przeciążony nadajnik i wpływa to na jakość połączenia. Zerknij jeszcze do tego wątku rozmówca mnie nie słyszy https://nasz.orange.pl/t5/Telefony-i-tablety/rozm%C3%B3wca-mnie-nie-s%C5%82yszy/td-p/160557

Pozdrawiam 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58658
  • 711

Rozmówca mnie nie słyszy

@Njuuu  jeśli testowałeś inne karty innych operatorów na tym telefonie i było ok, a tylko nju ma problem, to za pomocą aplikacji NetMonster określ adres nadajnika i jego ID. 

Wklej tutaj screen i zgłoś równolegle na czacie robiąc to samo. Poproś o przekazanie do działu technicznego i wystawienie zgłoszenia z zaznaczeniem konkretnego nadajnika

Może to pomoże operatorowi w diagnozie problemu 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 18
  • 0

Rozmówca mnie nie słyszy

Dziś wysłałem sms wg podpowiedzi. Dostałem odpowiedź:

"W Twojej lokalizacji zidentyfikowaliśmy silne zakłócenia naszej sieci. Ustalamy źródło zakłóceń, abyśmy mogli podjąć działania naprawcze. Przewidywany czas rozwiązania problemu to: 2024-03-17 14:40:00. Przepraszamy za utrudnienia. Aby poprawić komfort rozmów, proponujemy skorzystać z usługi WiFi Calling (https://www.njumobile.pl/wificalling). Pozdrawiamy nju mobile“.

 

To nawet nie jest śmieszne. Ponad miesiąc ma trwać usuwanie awarii, a ja mam płacić normalnie abonament. Z wifi Calling też nie mogę skorzystać, bo telefon nie certyfikowany przez Orange. Pozostaje w takim razie zmiana operatora. 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2324
  • 8847
  • 33

Rozmówca mnie nie słyszy

abonament nie dotyczy używania sieci w wyłącznie Twojej lokalizacji. Termin podany w sms wygląda na wyznaczony automatycznie na 4 tygodnie od otrzymania Twojego zgłoszenia, a nie rzeczywisty czas usuwania usterki.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 862
  • 3396
  • 27

Rozmówca mnie nie słyszy

@Njuuu 

To przykre ale masz przynajmniej podstawę do reklamacji usługi, jeżeli masz abonament to może będzie możliwość zerwać bez kar umownych.

Co to problemów, jeśli jest to jakiś prywatny wzmacniacz lub coś podobnego to jest to niebywale trudne do namierzenia, diagnostyka też jest trudna...być może dopiero po Twojej interwencji się tym zainteresowali.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58658
  • 711

Rozmówca mnie nie słyszy

@Njuuu  weź tylko to pod uwagę, że zakłócenia zewnętrzne i ich likwidacja nie leżą po stronie operatora, a po UKE.

To od urzędu zależy kiedy znajdzie i zlikwiduje powód zakłóceń, czyli jak napisałem, nielegalnego repeatera w okolicy...jak widzisz nawet pogorszenia e jakości na swoje przyczyny u niekoniecznie wynikają one z winy operatora 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 18
  • 0

Rozmówca mnie nie słyszy

Dziwna sytuacja. Tym bardziej, że osoby będące w Orange (przebywajace w tym samym miejscu co ja) nie mają takich problemów. Do nich bez problemu można dodzwonić się z Orange. Widocznie winny mój telefon i może priorytet sieci. 


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 456
  • 3918
  • 20

Rozmówca mnie nie słyszy

Zakłócenia nie awaria. Czyli wychodzi na to, że ktoś w tym rejonie stosuje wzmacniacz sygnału. Wtedy się takie cuda na sieci dzieją. 


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2716
  • 11203
  • 110

Rozmówca mnie nie słyszy

@Njuuujeśli dostałeś SMS informującego że w Twojej okolicy  występują silne zakłócenia w sieci komórkowej Zakłócenia w sieci komórkowej są to zjawiska, które zmieniają normalne warunki odbioru sygnału komórkowego i powodują:

  • pogorszenie zasięgu
  • słabą jakość połączeń głosowych
  • wolniejszą transmisję danych.

Najczęstszą przyczyną jest stosowanie aktywnych wzmacniaczy sygnału sieci komórkowej zwanych także repeaterami. Urządzenia te zakłócają sygnał sieci komórkowej nawet na kilku nadajnikach w okolicy.

Ważne:

  • Stosowanie takich urządzeń bez wymaganych pozwoleń jest nielegalne i podlega karze grzywny w wysokości do 1000 zł.
  • Tylko operator ma prawo do podłączenia do sieci własnych urządzeń aktywnych w ramach posiadanych pozwoleń.
  • Podłączenie urządzeń (nawet z homologacją) przez inne podmioty niż operator jest niezgodne z prawem telekomunikacyjnym.
  • Każde wykrycie korzystania z takich rozwiązań jest przez operatora zgłaszane do UKE. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
  • Więcej informacji również w artykule: UKE przypomina: wzmacniacze GSM mogą być instalowane wyłącznie przez operatorów telekomunikacyjnych 

Więcej informacji w tym linku https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87/Problem-z-zasi%C4%99giem...

Pozdrawiam 🙂