Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne


Poziom 4, Obserwator Przestworzy
  • 1
  • 0
  • 0

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

Witam serdecznie,

 

opisze moją sprawę w kilku punktach:

 

  1. Jeden z telefonów w firmie się zepsuł - przestał się włączać. Idę do salonu i oddaję telefon na gwarancję.
  2. Dostaje protokół w którym nie ma napisane nic o uszkodzeniach mechanicznych. Ja też takich nie znalazłem na urządzeniu, nie zostałem o takowych poinformowany przez mojego pracownika (telefon jest na firmę).
  3. Po kilku dniach dostaje wycenę od Producenta naprawy uszkodzenia mechanicznego (widoczne lekkie rozbicie z tylu obudowy). Dostaje zdjęcie rozbicia. Faktycznie - rozbicie jest. Inaczej nie podejmą się gwarancji, bo muszą oddać telefon w 100% sprawny.
  4. Odmawiam naprawy informując, że otrzymałem protokół informujący, że w telefonie nie ma wad mechanicznych.
  5. Sprawa staje w miejscu, dopiero po moim telefonie do BOK okazuje się, że nikt przez 2 tygodnie nie zajął się moją sprawą. 
  6. Po kilku dniach otrzymuje informacje od Producenta (Samsung) m.in.:
    (...) Informujemy również, że w momencie przyjmowania reklamacji telefonu w salonie, opisywane są przede wszystkim widoczne uszkodzenia mechanicznie takie, które może stwierdzić osoba bez kompetencji technika autoryzowanego serwisu oraz bez stosowania specjalistycznych urządzeń, światła spolaryzowanego lub demontowania obudowy telefonu.(...)
    [moje ustosunkowani] - Rozbicie jest na tyle widoczne, że osoba bez kompetencji jest w stanie stwierdzić uszkodzenie. 
    (...) Opis uszkodzeń zawarty w formularzu reklamacyjnym ma charakter orientacyjny i w żadnym stopniu nie wpływa na decyzję gwaranta odnośnie klasyfikacji urządzenia do bezpłatnej naprawy w ramach gwarancji.(...) 
    [moje ustosunkowani] - W takim razie jaką moc prawną ma ten dokument jeśli nie stanowi żadnego dowodu w sprawie? 
  7. Przesyłam komplet korespondencji z do siedziby Spółki oraz do Salonu.
  8. Otrzymuje dwie lakoniczne odpowiedzi, że moje żądanie zostało odrzucone. Bez podania przyczyny, ani ustosunkowania się do mojej korespondencji. Bez podania nazwiska osoby podejmującej decyzje.

Po ponad miesiącu od próby polubownego rozwiązania sprawy (np. posiadam usługę SmartCare, mogę zgłosić szkodę opisując całą sprawę) - nie otrzymuję żadnego wsparcia w mojej sprawie. 

 

Nie mogę sprawy oddać do UOKiK ponieważ telefon jest zarejestrowany na firmę. 

 

Szanowna Orange S.A. - liczę na nawiązanie publicznej dyskusji na temat sytuacji dt. mojej sprawy. Ponieważ w dobie procesów i sztywnych procedur zwykła sprawa w której najpewniej błąd ludzki spowodował cały chaos wydaję być nierozwiązania na szkodę klienta. Ponieważ każdy dział i osoba w nim pracujaca traktuje sprawę nierzetelnie. 

 

Jeśli Wasi Klienci biorą odpowiedzialność za płacenie faktur w terminie, to liczę również na to, że spółka Orange weźmie odpowiedzialność za sprawy związane z rzetelnością ich pracowników, a nie przestanie wiecznie chować głowy w piasek. 

 

pozdrawiam,

Damian

7 ODPOW. 7

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38602
  • 1385

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

Radzę przeczytać dokładnie warunki gwarancji. Pracownik salonu co masz w odpowiedzi nie jest ekspertem. O gwarancji decyduje gwarant czyli producent a nie sprzedawca czyli Orange (ew trzeba było skorzystać z rękojmi a nie gwarancji). Dokument spisywany przy przyjęciu nie ma żadnej roli wiążącej.

Na takie sytuacje są ubezpieczenia na uszkodzenia mechaniczne niezależnie od przyczyny. Jeśli było to brane na firmę, to nie wiem czy UOKiK coś pomoże bo zaburzenia konkurencji brak a firma nie jest konsumentem. Jeśli masz ubezpieczenie, to od razu trzeba było z niego skorzystać jeśli sytuacja mieści się w warunkach ubezpieczenia.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38602
  • 1385

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

Poza tym jak szukasz decyzyjnych osób w Orange, tu na forum nie ma i nie wiele zyskasz w indywidualnej sprawie. Lepiej poszukaj kogoś na innych social mediach.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18290
  • 186

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

@dtokarczyk   Orange Ci odpowie, że nie jest gwarantem, tylko producent... Orange, tylko pośredniczył w przekazaniu urządzenia do serwisu (czytaj. mogłeś sam dostarczyć do takiego serwisu). Ciekawe czy w umowie sprzedaży miałeś "wyłączoną rękojmię za wady"...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38602
  • 1385

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

Rękojmia jest też przy zakupie na firmę. To klient decyduje z czego korzysta. Ale rekojmia to wady istniejące w momencie sprzedaży (wydania towaru).

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18290
  • 186

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne


@Piotrekk85napisał(-a)
Rękojmia jest też przy zakupie na firmę. To klient decyduje z czego korzysta. Ale rekojmia to wady istniejące w momencie sprzedaży (wydania towaru).

Wiem, że rękojmia przy zakupie na firmę może być, pytanie czy w umowie, którą mało kto czyta, sprzedający nie zamieści zapisu o wyłączeniu lub ograniczeniu rękojmi - podobno jest to praktykowane - nie wiem jak Orange... 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38602
  • 1385

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

Telefon nie podlega pod żadne wyjątki przewidziane w kodeksie cywilnym. Więc nie widzę tu pola do wyłączenia rękojmi.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18290
  • 186

Gwarancja telefonu i uszkodzenia mechaniczne

@Piotrekk85  art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego - (zdanie pierwsze) "Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć." - czyli: nie ma ograniczeń dla zastosowania "wyłączenia, ograniczenia". Dopiero zdanie drugie chroni konsumenta, wprowadzając ograniczenie stosowania takich zmian do określonych w przepisach szczególnych.