- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
Dzień dobry.
Używam Neostradę ADSL do 20 Mb. Od kiedy zmieniłem telefon analogowy na VoIP nigdy go nie używałem (telefonu). Nie był podłączony, bo zamiast Liveboxa 2.0 mam swój router. Mam w domu telefon Gigaset C610 IP a nim już od lat jest zarejestrowany VoIP w Halonet. Wszystko działa. Telefon może obsłużyć do 5 operatorów VoIP. Postanowiłem ostatnio dodać też swój numer domowy z Orange. Zadzwoniłem na infolinię, dostałem dane do rejestracji i telefon zarejestrował się bez problemu (ustawienia na zdjęciu). Niestety można tylko dzwonić. Nie dochodzą połączenia przychodzące. Zgłosiłem problem na infolinii. Wygląda na to, że na serwerze wszystko jest ok. Widzą moje urządzenie jako zarejestrowane. Podejrzewali, że może coś w centrali, bo po przełączeniu z linii analogowej na cyfrową nikt telefonu nie testował. Zadzwonił do mnie jakoś lokalny technik. Według niego to nie będzie tak działać. Trzeba podłączyć Liveboxa do linii ADSL i tylko z niego wychodzi linia telefoniczna już jako analogowa. Nie da się używać VoIP na tej Neostradzie na innym urządzeniu niż Livebox. Nie chciałem w to wierzyć, ale sprawdziłem. Odkurzyłem liveboxa, podłączyłem do ADSL, do niego telefon, w telefonie aktywowałem linię analogową i działa!
Niestety jak wspomniałem nie chcę używać Liveboxa do połączenia z internetem. Pomyślałem ok. Skoro stoi, to niech służy tylko do obsługi telefonu. Podłączyłem z powrotem linię ADSL do swojego routera, internet puściłem do Liveboxa po LAN. Liveboxa dostał internet (sprawdziłem), ale telefon niestety nie ruszył. Wygląda na to, że telefon działa tylko wtedy, gdy Livebox jest podłączony do linii ADSL.
Z drugiej strony z tego posta wynikało, że komuś się udało podłączyć do VoIP przy użyciu Gigaseta.
https://nasz.orange.pl/t5/Abonament/VoIP-Siemens-Gigaset-C530-IP-konfiguracja/m-p/103594#M12357
Według technika tylko livebox odbiera połączenia przychodzące i dalej puszcza linią analogową do telefonu.
Czy ktoś może miał podobny problem i udało się go rozwiązać?
Dziękuje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
@JanMa podłączenie dwóch modemów z tymi samymi ustawieniami loginu i hasła nie ma prawa zadziałać. VoIP jest przypisywany do MAC urządzenia, ale w przypadku jego nieaktywności powinno zadziałać na bramce VoIP pod warunkiem wypisania loginu i hasła do VoIP. Czy połączenia wychodzące byly realizowane z prawidłowego numeru z bramki? Czy identyfikował się prawidłowo?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
Ale tam nie było aktywnych dwóch modemów. Po połączeniu Liveboxa LANem do mojego routera wyłączyłem ustawienia Orange na Gigasecie.
VoIP jest przypisywany do MAC urządzenia, ale w przypadku jego nieaktywności powinno zadziałać na bramce VoIP pod warunkiem wypisania loginu i hasła do VoIP. Czy połączenia wychodzące byly realizowane z prawidłowego numeru z bramki? Czy identyfikował się prawidłowo?
Przecież napisałem (co zresztą widać na zdjęciu) Gigaset jest dobrze zalogowany do do Orange. Mogę dzwonić, ale nic nie do chodzi.
Dzięki za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
Hej
Sprawdziłem, ale wygląda na to, że ustawienia są ok. Będę rad, jeśli spojrzysz sam.
Dzięki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
@JanMa hmmm nie mogę jakoś wyobrazić sobie podłączenia Liveboxa LAN-em do routera. Ciekawi mnie też czy identyfikacja z bramki tego właśnie numeru wypadła pozytywnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
Poza tym w polu nazwa użytkownika spróbuj wpisać numer w postaci 48399500000a@neofon.tp.pl
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
Dzień dobry
Nazwa użytkownika: - czy przed @ masz małą literę 'a' ?
Z literą "a" i bez niej telefon loguje się, ale połączenia przychodzące nadal nie działają.
Poza tym w polu nazwa użytkownika spróbuj wpisać numer w postaci 48399500000a@neofon.tp.pl
Po tej zmianie telefon się nie loguje. Za radą konsultanta wpisywałem 48399500000@neofon.tp.pl i się nie loguje. Wpisywanie nazwy użytkownika w formacie 48399500000a też brak logowania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
A czy zamiast 4839... wpisujesz odpowiednio własny numer?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gigaset C610 IP + VOIP + połączenia przychodzące
@agat13napisał(-a)@JanMa hmmm nie mogę jakoś wyobrazić sobie podłączenia Liveboxa LAN-em do routera. Ciekawi mnie też czy identyfikacja z bramki tego właśnie numeru wypadła pozytywnie.
Kiedy bramka jest podłączona do internetu przez mój router loguje się bez problemu.
Co do Liveboxa to ustawiłem mu stałe IP, wyłączyłem wifi, podłączyłem go do mojego routera przez lan, następnie komputer przez lan do Liveboxa. komputer miał dostęp do internetu, więc zakładam, że livebox też. Niestety w takiej konfiguracji telefon nie działał.
- « Poprzedni
- Następny »