Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zaniżony transfer na jednej karcie


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 29
  • 106
  • 0

Zaniżony transfer na jednej karcie

Mam dwie karty SIM, jedną wykorzystuje w telefonie, drugą w routerze. Router wyposażony jest w dwie anteny i zawsze było tak, że to na nim osiągałem lepsze parametry niż na telefonie. Po przełożeniu kart SIM na routerze zauważyłem znaczny spadek transferu. Router i telefon są w tym samym miejscu i telefon osiąga na speedtescie 20mb/s downloadu a router nie dojdzie nawet do 1mb/s! Sytuacja ma miejsce od kilku tygodni (mam wrażenie, że od momentu przełożenia kart), codziennie sprawdzam połączenie i jestem na 90% przekonany, że coś jest nie tak z tą jedną kartą. Na obu kartach mam tę samą taryfę, ten sam pakiet. Zgłaszałem tę sytuację do Orange ale według nich znajduje się w obszarze przeciążonej sieci albo wszystko jest w porządku. Czy coś jeszcze mogę zrobić?

8 ODPOW. 8

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2720
  • 11236
  • 110

Zaniżony transfer na jednej karcie

Cześć @Deftowski 

Jaki to jest model routera? Próbowałeś może zresetować router do ustawień fabrycznych? Sprawdzałeś  kartę Sim co jest w routerze na innym urządzeniu np telefonie jaką ma prędkość internet?

Przesyłam Ci linka do strony Orange Sprawdzenie karty SIM i telefonu https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-karty-sim-i-telefonu#  Masz tam punkt Jak sprawdzić kartę SIM?

Zerknij do tego linka.

Pozdrawiam 🙂


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3333
  • 8020
  • 150

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski , za dużo nie zrobisz. Z sieci "mobilnej" korzystają też inni. Jak jest sporo osób, to korzystanie z internetu mobilnego jak z światłowodu nie będzie dobrym rozwiązaniem. 

Możesz wymienić kartę SIM, ale raczej nic to nie zmieni. 

Samodzielna wymiana karty SIM 

 


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2460
  • 13488
  • 64

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski LTE to obecnie mocno oblegany net, masa telefonów i routerów, dlatego szybkość jest mocno ograniczana, akcent na duże skupiska ludzi, jest też lejek techniczny, nakładany jest na kartę SIM, jak dużo odbierasz i wysyłasz GB 😎

Trzeba testy zrobić na kilku kartach, wtedy wyjdzie czy masz ograniczenie na jakieś karcie SIM i po LTE jest tak kiepsko, z tego co dałeś w temacie niewiele wynika, zgadywać nie lubię 😎


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14299
  • 58782
  • 717

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski  co to za karty? Jaki abonament ( jeśli to abonament), obie mają ten sam wiek i technologię? 

Coś więcej opisz..

Co się dzieje jak je spowrotem zamienisz?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19707
  • 57138
  • 780

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski warto by było sprawdzić podejrzaną kartę jeszcze w innym urządzeniu. Czy loguje się do LTE, czy działa tylko na 3G. Może nie jest jeszcze wymieniona na nowy standard lub jak faktycznie w innym urządzeniu też działa nieprawidłowo, wtedy przysługuje Tobie bezpłatna wymiana.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 29
  • 106
  • 0

Zaniżony transfer na jednej karcie

Już wyjaśniam:
1. router był resetowany do ustawień fabrycznych -  nic to nie daje.

2. karty są nowe, kupione w tamtym roku. Jeden numer zaczyna się na 7, drugi na 4 i właśnie ten zaczynający się na 4 ma mniejszy transfer. Obie działają w sieci LTE.

3. po przełożeniu kart jest identyczna sytuacja - router zyskuje większe osiągi, na telefonie jest gorzej - dlatego piszę, że według mnie problem leży po stronie operatora, w karcie, w jakimś przydzielaniu do sieci (?? nie wiem, nie znam się)

4. oferta na kartę, Orange Free na kartę, z wakacyjnym pakietem (paczki 25GB co miesiąc przez rok)

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14299
  • 58782
  • 717

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski  relamuj podając szczegółowy opis


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19707
  • 57138
  • 780

Zaniżony transfer na jednej karcie

@Deftowski warto by było udać się z niewłaściwie działającą kartą SIM do salonu, najlepiej firmowego. Wyjaśnić sytuację z zaznaczeniem, że karta SIM sprawdzana była na różnych urządzeniach. Poprosić konsultanta o wymianę. Jeżeli karta SIM uznana zostanie za uszkodzoną, przysługuje bezpłatna wymiana.