Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

W godzinach przedpołudniowych i wieczornych nie mam dostępu do internetu i nie mogę dzwonić


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 110
  • 274
  • 0

W godzinach przedpołudniowych i wieczornych nie mam dostępu do internetu i nie mogę dzwonić

@agat13 często w godzinach 06:00-12:00 i 17:00-21:30 nie mogę się dodzwonić. Mój telefon pokazuje 5G i mam 3 na 4 kreski. Łączy mnie z 3,6 GHz a i tak np. na przeglądarce Safari pokazuje "brak połączenia z internetem". Albo innym razem kiedy musiałem się pilnie skontaktować przez telefon - i kliknąłem połącz to wtedy jakby udawał, że dzwoni do kogoś. Bo nie było słychać tego dźwięku gdy do kogoś dzwonimy (jeśli wiecie o co mi chodzi) tym razem była głucha cisza. To samo z LTE - też nie ma internetu. Dodam, że z APN jest wszystko ok, a na 3G nie zmienię bo mój telefon ma tylko opcje: LTE, 5G-Auto i 5G-On.

Dodam, że 3G nie jest wyłączane na nadajniku bo to Małopolska

 

________________
* Wydzieliłem z tematu Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU? – moderator Michał

30 ODPOW. 30

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7215
  • 29495
  • 232

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?


@ign24467napisał(-a)

...

mój telefon ma tylko opcje: LTE, 5G-Auto i 5G-On.

...


I jak masz je ustawione? Bezpieczniej chyba dać LTE, skoro są problemy.

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 110
  • 274
  • 0

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

@j131 ale i tak w tych godzinach które podałem jak i LTE jak i 5G nie działa więc wyboru jakiegoś nie ma

 

Skoro słyszałem na tym forum, że maksymalny limit na antenę/sektor to 1500 urządzeń, a przy mnie ta stacja ma tylko 3 sektory (GSM, UMTS i LTE) i tylko 2 sektory (5G) - to w takim razie wychodzi, że 1500x3. czyli wychodzi 4500 urządzeń, ale klienci nju mają priorytetowe przesyłanie w sieci mobilnej tak jak klienci Orange. Jakieś pomysły, czemu tak z siecią się dzieje tak jak wyżej opisałem?

 

UPDATE:

ten trzeci sektor jest w innym kierunku i ja go z mojego domu nie widzę, ale na Google streetview jest i musi istnieć skoro na mapie agregacji 4G LTE wychodzi od niego sygnał - ale anteny 5G przy tym trzecim sektorze na streetview już nie widzę (zdjęcia na Google Maps z czerwca 2022)


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7215
  • 29495
  • 232

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

Rzecz dotyczy sytuacji w budynku, czy także na zewnątrz są problemy? Lokalnie, w najbliższej okolicy czy w różnych miejscach, oddalonych od siebie znacznie?
Jeśli to "tylko" w mieszkaniu, w jednej lokalizacji to nadajnik może niedomagać. Na wyższych częstotliwościach, które słabiej przenikają przez ściany przy większym obciążeniu jest to silniej odczuwalne. Po samych kreskach zasięgu nie poznasz jaka jest naprawdę sytuacja. Jeśli chcesz pełniejszej diagnostyki to są do tego jakieś tam narzędzia, ale one na pewno nie poprawią sytuacji. Mogą co najwyżej pokazać jak się łączysz z siecią. Przykład: NetMonster.

PS. Obliczanie limitu klientów na nadajnik w niczym ci nie pomoże, wręcz jest pozbawione sensu. Co właściwie chcesz przez to osiągnąć?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 110
  • 274
  • 0

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

jak byłem na parkingu na terenie otwartym, który jest bliżej stacji (100 metrów od tego samego BTS'a) to wtedy też nie mogłem ani dzwonić ani korzystać z internetu


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7215
  • 29495
  • 232

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

A w innym miejscu, w zasięgu innych nadajników?

Pytam, bo próbuję ocenić czy nie może być winien sam telefon lub karta SIM.

Jak często restartujesz ten telefon? Jaki to model?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 110
  • 274
  • 0

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

Huawei P20 lite i iPhone 12 też mają problem. Sąsiad też się wkurzył na ten problem i zapytał czy też nie mam internetu, on ma akurat internet domowy 5G od Orange. Na pętli tramwajowej też z tym był problem - tym razem do innego sektora mnie przyłączyło (wtedy byłem ok 120 m. na terenie otwartym). Próbowałem resetować telefon na początku włączałem i wyłączałem tryb samolotowy i nie pomogło. Potem już całkowicie włączyłem i wyłączyłem telefon i też to nic nie dało


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7215
  • 29495
  • 232

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

No popatrz, akurat te same modele telefonów mamy.

Generalnie są one oba stabilne jak skała, nie powinny wymagać resetowania. Faktycznie tryb samolotowy ON-OFF powinien wystarczyć żeby ewentualne zawieszenia "odwiesić".

Jeśli nie tylko ty masz problemy w tej okolicy, to jest pewnie problem z BTSem, może ktoś uruchamia nielegalny wzmacniacz? Może po prostu jest przeciążony? Jedyna dla ciebie forma to zgłaszanie reklamacji do swojego dostawcy; warto też zachęcić innych by zgłaszali (asertywnie!) te problemy.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 110
  • 274
  • 0

Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?

Generalnie tak, na sąsiednim bloku widzę antenę LTE, ale jest ona skierowana nie w kierunku tego BTS'a z którego ja korzystam, tylko w innym kierunku. Ale w tym problem jest, że ta antena wzmacniająca jest skierowana w kierunku gdzie są nadajniki 4 wszystkich operatorów (nie w tej samej lokalizacji, ale w tym samym kierunku). Więc nie wiem od jakiej sieci ta antena bierze sygnał.

 

UPDATE:

Teraz wyszło mi 594 Mb/s pobierania i 16 Mb/s wysyłania (5G3600) - ale jest 23 i mniej urządzeń się może łączyć z BTS'em bo wiele osób wyłącza telefony całkowicie na noc lub poprostu nie korzystają z sieci o tej porze tylko z Wi-Fi. Co innego, że stacja obsługuje też przejeżdzające pojazdy bo ich jest bardzo dużo w ciągu dnia bo wybudowali nową trasę do pobliskich wsi. Co innego (tak jak wcześniej mówiłem), że problem z siecią występuje w godzinach 06:00-12:00 i 17:00-21:00, a nie w godzinach nocnych


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7215
  • 29495
  • 232

W godzinach przedpołudniowych i wieczornych nie mam dostępu do internetu i nie mogę dzwonić

Nie wiem co tam widzisz na dachu, ale anteny zewnętrzne nie zakłócają sieci. A wzmacniaczami nikt się nie chwali bo są nielegalne.