Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Strefa internetu domowego - Problem BTS


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 16
  • 0

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Dzień dobry. mam pewien pproblem. Konsultanci Orange niestety nie są w stanie mi pomóc. Problem polega na tym, iż posiadam router HUAAWEI B315. W mojej miejscowości jest słaby zasięg internetu mobilnego. W związku z tym zakupiłe antenę zewnętrzna CYBERTECH do w/w routera i zamontowałem ją na budynku. I od tego czasu zaczęły się problemy. Głównie chodzi o to, że prędkość przeszła moje oczekiwania, gdyż potrafi osiągać 50 mb/s, jednak wówczas pobierane są dane z pakietu spoza strefy domowej. Próbowałem wymuszać pasmo i zauważyłem pewną rzecz. Po nakierowaniu anteny na nadajnik BTS w Strzelinie oddalony ok 5,5 km od mojej miejscowosci na paśmie 800 mhz, wszystko działa prawidłowo. Pakiet pobierany jest ze strefy domowej oraz działają usługi internetowe w dekoderze Orange. jednak prędkość na tym BTS osiąga szałowe 5-10 mb/s. Kiedy nakieruję antenę na inny nadajnik BTS, oddalony nawet o 7-8 km prędkość wzrasta znacząco jednak pakiet pobierany jest spoza strefy. Wówczas nie działają też usługi internetowe w dekoderze. Nadmieniam, że próbowałem wymuszać pasma 800 mhz, 1800 mhz i tylko na paśmie 800 mhz skieorwanym w konkretny nadajnik wszystkie usługi działają "prawidłowo".

 

I tu nasuwa się moje pytanie, wszyscy konsultanci zapewniają mnie, że nie jestem przypisany do żadnego BTS i strefa internetu domowego wyznaczana jest indywidualnie. I na każdym nadajniku powinna działać. No niestety jak widać tak nie jest. Stąd mam pytanie czy istnieje możliwość przydzielenia mnie do innego nadajnika, czy chodzi tutaj o jakiś inny prooblem? Proszę o odpowiedź.

10 ODPOW. 10

Zespół Nasz Orange
  • 2907
  • 10834
  • 64

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Przez użycie anteny może być problem. Zwyczajnie jak się ustawisz tam gdzie chcesz korzystać, wtedy sam wyłącz w Mój Orange Strefę Internetu Domowego i ją włącz. Wtedy przypisze Cię do strefy przy tym nadajniku. Jak będziesz to zlecał Doradcom, to nigdy Cię tam nie przypisze. Jak zrobisz to sam, system sam ustanowi Strefę.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Strefa to są współrzędne geograficzne. W większości wypadków na podstawie nich jesteś przypisany do jednego sektora stacji bazowej. Kiedyś można było w procesie reklamacyjnym (nie technicznym) oczekiwać przypisania do dwóch sektorów (po jednym sektorze na dwóch BTS), ale z tego co mi wiadomo nieoficjalnie coraz trudniej to uzyskać. Inna opcja na własną rękę to zmiana współrzędnych strefy na nieco bliżej tego BTSa gdzie są lepsze wyniki. Ale taka operacja jest płatna wg cennika i nie zawsze gwarantuje lepsze rezultaty.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 16
  • 0

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Niestety w zakładce usługi dodatkowe nie mam możliwości zmiany strefy, gdyż cały czas widnieje tam informacja brak wyznaczonej strefy. Mimo to, że strefa wyznaczona jest, przynajmniej tak uważają konsultanci. Tu się muszę z nimi po części zgodzić, gdyż na nadajniku 800 mhz wszystko działa prawidłowo. Jednak dla mnie korzystanie z internetu w prędkości 5-10 mb/s gdy jest możliwość 50 mb/s jest delikatnie mówiąc bez sensu. Najdziwniejsze jest to, że czasami na tym nadajniku dalszym internet działa, jednak potem sam zmienia nadajnik i loguje się na inny i po dwóch trzech dniach okazuje się, że dane pobierane były z pakietu spoza. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Strefa internetu domowego - Problem BTS

A mam inną propozycję. Tu wymagana jest znajomość geografii. Ale mam nadzieję że sobię poradzisz. Poproś doradcę na czacie by podał Ci aktualne współrzędne. One są w układzie dziesiętnym. A potem ewentualnie sprawdź na mapie (google maps lub open street map) czy to Twoja lokalizacja - ew ją popraw o 100 m bliżej nadajnika. Oczywiście na własną odpowiedzialność.

Zespół Nasz Orange
  • 2907
  • 10834
  • 64

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Wejdź w Umowy, usługi dodatkowe i tam zarządzaj. Tam będzie usługa, którą będziesz mógł wyłączyć i właczyć. To co jest widoczne na pierwszym widoku po rozwinięciu usług chyba nie zawsze dobrze działa. Chociaż to nie ma takiego znaczenia. Usługę po wejściu w zarządzaj będziesz mógł wyłączyć i włączyć.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 16
  • 0

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Niestety, po wejściu w usługi, w miejscu N. Strefa Internetu Domowego (bo chyba o tę usługę chodziło), próbowałem ją wyłączyć. Niestety nie jest to możliwe w żaden sposób. Okienko się nie podświetla, jest napisane, że strefa aktywna od 22 listopada 2018 r.  


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Strefa internetu domowego - Problem BTS

A masz opcję na jej modyfikacje? Jeśli nie, to zostaje czat lub infolinia.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 16
  • 0

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Na czacie, niestety pomoc żadna. Jedyne co oferują konsultanci to ponowne ustawienie strefy, która ostatecznie nic nie zmienia. No najprawdopodobniej pozostaje infolinia, gdyż opcji modyfikacji nie ma. Tylko już sam nie wiem jak rozmawiać z konsultantem żeby zrozumiał mój problem. Dziękuję za pomoc.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Strefa internetu domowego - Problem BTS

Musisz to zrobić sam. Najlepiej niech Ci doradca poda współrzędne strefy - te co masz teraz. Ew. jeśli miałeś wcześniej - niech także poda poprzednie. I tylko tyle. Daruj sobie zbędne dyskusje.

Te współrzędne będą miały wiele miejsc po przecinku. Spisz je wszystkie. Potem np. w maps google wpisujesz je np. ala jak tutaj https://www.google.pl/maps/place/53%C2%B046'43.4%22N+20%C2%B028'46.8%22E/@53.778724,20.477464,17z/da...

Sprawdź czy na pewno są dobre.

Ew. złóż reklamację. Przygotuj sobie tekst w jakimś miejscu wcześniej np. Wordzie i wklej doradcy. Poproś by przekazał do działu reklamacji (nie technicznego), poproś na koniec o numer zgłoszenia - to dla Ciebie potwierdzenie że jest zarejestrowane.

Opisz sytuację jak w pierwszym wpisie na forum. Dodaj, że oczekujesz podpięcia na drugi nadajnik.