Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z siecią i uslugami


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 20
  • 0

Problemy z siecią i uslugami

Witam. 

Czy wiadomo co się dzieje z siecią i usługami Orange w miejscowościach Promnice, Bolechowo, Bolechowo-Osiedle (kod pocztowy 62-005)?

Od ponad miesiąca użytkownicy Orange mają różne  problemy jak niżej (występują losowo):

- brak zasiegu (tylko połączenia alarmowe)

- rozmówcy nie słyszą siebie nawzajem

- abonent czasowo niedostępny 

- ucina głos podczas rozmów 

- internet Lte działa bardzo wolno 

Generalnie usługi działają bardzo w kratkę i nie ma dnia, żeby nie było problemu- i to już od przeszło miesiąca.  

Na infolinii i czacie potwierdzają niedogodności, ale nie wiedzą czym są spowodowane ani kiedy mozna spodziewać się poprawy. Czy wiadomo o co chodzi i kiedy będzie poprawa?  

 

 

 

10 ODPOW. 10

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19952
  • 57672
  • 784

Problemy z siecią i uslugami

@PLM81 widocznie jakaś poważniejsza usterka lub zakłócanie sieci operatora. Jeżeli faktycznie zakłócenie sieci, np. przez nielegalne repetety, to operator zgłasza problem do UKE. Sam operator nie może nic więcej zrobić i musi czekać, aż UKE rozwiąże problem, a to niestety może potrwać. Dlatego może być brak informacji o przypuszczalnym terminie rozwiązania problemu wadliwie działającej sieci.


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 20
  • 0

Problemy z siecią i uslugami


@ketrasaArturnapisał(-a)

@PLM81 widocznie jakaś poważniejsza usterka lub zakłócanie sieci operatora. Jeżeli faktycznie zakłócenie sieci, np. przez nielegalne repetety, to operator zgłasza problem do UKE. Sam operator nie może nic więcej zrobić i musi czekać, aż UKE rozwiąże problem, a to niestety może potrwać. Dlatego może być brak informacji o przypuszczalnym terminie rozwiązania problemu wadliwie działającej sieci.


Witam

Zgodzę się, że terminy usunięcia usterek mogą być plastyczne w zależności od przyczyny. Jednak uważam, że pracownicy infolinii/czatu powinni mieć wgląd do tego, co jest przyczyną i o tym informować.  Ustalenie przyczyny - czyjest to awaria sprzętowa, czy zagłuszanie sygnału, to góra kilka dni, a nie przeszło miesiac.  Generalnie słabo wygląda firma, która ma kłopoty i nie wie co jest ich przyczyną.  Albo jest to na zasadzie  - wiemy, ale nie powiemy. Czyli nadal pozostajemy bez żadnych konkretów i bez widoków na poprawę.  


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14444
  • 59334
  • 723

Problemy z siecią i uslugami

@PLM81 Objawy wskazują na zakłócanie transmisji przez nielegalne repeatery. W takich przypadkach nadajniki operatora widząc w swoim zasięgu obcy nadajnik reagują zmniejszeniem mocy nadawania czy adaptacją parametru sygnału w kierunku znalezienia "zakłócenia". Panel BTS-a wtedy pracuje w trybie awaryjnym...czyli na pół gwizdka.

Sprawa po rozpoznaniu zgłaszana jest to UKE, gdyż operator nie dysponuje narzędziami do weryfikacji źródła zakłóceń i uprawnieniami do ich zlikwidowania, czy ukarania właściciela repeatera. Wszystkie takie nadajniki powinny być zgłoszone do odpowiednich urzędów i zarejestrowane.

Tu łamane jest prawo, a więc...

Tego typu sprawy trwają kilka miesięcy (operator zgłasza od razu, co jest w jego interesie, a dalej-sam się domyśl...)

Możesz pisać do UKE i przedstawić sprawę z poziomu konsumenta. Orange tu niewiele może.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19952
  • 57672
  • 784

Problemy z siecią i uslugami

@PLM81 skoro Orange nie udziela informacji o problemie z siecią, zakładając oczywiście, że to zakłócenia z nielegalnych reporterów, to najprawdopodobniej Orange z UKE nie ma informacji zwrotnej. Może faktycznie, jak radzi @agat13 zrobić zgłoszenie bezpośrednio do UKE w sprawie nieprawidłowego działania sieci. 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 20
  • 0

Problemy z siecią i uslugami

  • No cóż, poczekamy. Zobaczymy jak sprawa się dalej potoczy, może w międzyczasie czegoś nowego się dowiemy. Szkoda mi tak zaraz przenosić się do innego OPPa (działają dobrze w mojej okolicy), bo z Orange byłem zawsze zadowolony. Także poczekam jeszcze. A zgłaszać do UKE jako konsument - hmmm. Nawet nie wiem, czy jako konsument mogę to zgłosić nie wiedząc o co chodzi... czy to nie powinien operator zgłosić.  Kompletnie nie wiem jaka jest procedura. 

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14444
  • 59334
  • 723

Problemy z siecią i uslugami

@PLM81  jak jeden operator jest zakłócany, to i reszta też. Kwestia odległości do nadajników 

Procedur nie ma żadnych. Piszesz pismo i tyle. Proś o przyspieszenie badań zakłóceń na tych nadajnikach i więcej nie zrobisz..


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 20
  • 0

Problemy z siecią i uslugami

Właśnie widziałem się ze znajomym, który ma Plusa i również identyczne objawy od ok. miesiąca.  


Poziom 32, Pasjonat Galaktyczny
  • 2320
  • 11086
  • 92

Problemy z siecią i uslugami

@PLM81 VoWiFi pozwoliłoby przeczekać problemy o ile mielibyście inne łącze niż LTE. I tak warto sprawdzić działanie zarówno VoWiFi jak i VoLTE, może nie wszystkie częstotliwości są zakłócane?


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 20
  • 0

Problemy z siecią i uslugami

Mamy wifi innego operatora i potestujemy. Dzięki wszystkim za zaangażowanie.  Trzeba będzie jednak napisać jakieś pismo do tego UKE. Ciśnienie musi być 😉