- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Dokładnie tak jak napisałeś problem zaczął pojawiać się odkąd znikło 3G i większość połączeń zaczęło przechodzić przez VoLTE. Wcześniej jak jeszcze działało 3G nie rwało mi połączeń w tych miejscach gdzie teraz rwie, rozłacza samoistnie albo zanika głos. Wcześniej również działało ładnie zejście z VoLTE do 3G bez przerwy w głosie albo z 3G do 2G w takich na prawdę problematycznych miejscach. Teraz w pomarańczowym VoLTE zniknie głos a za chwilę patrzysz na ekran połączenie zakończone.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
@Roberto971napisał(-a)Dokładnie tak jak napisałeś problem zaczął pojawiać się odkąd znikło 3G i większość połączeń zaczęło przechodzić przez VoLTE. Wcześniej jak jeszcze działało 3G nie rwało mi połączeń w tych miejscach gdzie teraz rwie, rozłacza samoistnie albo zanika głos. Wcześniej również działało ładnie zejście z VoLTE do 3G bez przerwy w głosie albo z 3G do 2G w takich na prawdę problematycznych miejscach. Teraz w pomarańczowym VoLTE zniknie głos a za chwilę patrzysz na ekran połączenie zakończone.
Gdy przeniosłem się do Orange - 3G było u mnie dostępne jeszcze praktycznie na każdej stacji. Spaść do tego 3G nie chciało prawie nigdy. Kiedy prowadziłem rozmowę i zszedłem do piwnicy, aby sprawdzić handover do UMTS, jedyne co widziałem, to -126 dBm na L800 i cisza w słuchawce. Czekałem dobrą minutę, następnie wróciłem po schodach i głos powrócił bez zerwania połączenia 😎
Ja Orange bardzo sobie chwalę za stabilność i długie timeouty nim nastąpi Call drop, jednak błędy, które tu opisujemy są ciężkie do akceptacji tym bardziej jak piszę T-Mobile miał podobną sytuację.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
To nie jest problem garstki ludzi z rootem jak niektórzy myślą, to dziesiątki tysięcy użytkowników Orange od 2017 roku zgłaszają dokładnie to samo na VoLTE.
Orange wie o tym doskonale. Widzą te same jittery i micro-lossy w swoich trace’ach IMS co my w pcapach.
Tylko że przez 8 lat nie potrafili tego odtworzyć w labie, bo nie wiedzą, która z ich genialnych optymalizacji to powoduje:
• czy to stary GGSN (Ericsson) z zapomnianymi politykami shape’owania z czasów 3G,
• czy później P-GW, który odziedziczył te same brudne ACL-e i rate-limity,
• czy może jeszcze jakiś relikt DPI, który miał pomagać na YouTube w 2016, a teraz rżnie QCI=1. (Tutaj też Orange zarzekał się, że wszystko jest idealnie)
I teraz już nikt tego nie ruszy i nie sprawdzi na żywo, bo wszyscy wiedzą, że jak coś pójdzie nie tak przy grzebaniu w tych legacy politykach, to położą pół core’u LTE w całym kraju na kilka godzin. A support na te stare węzły Ericssona albo już wygasł, albo jest w trybie best effort jak mamy czas, to zerkniemy za 6 tygodni.
Dlatego od lat standardowa odpowiedź brzmi
u nas działa idealnie, winny telefon.
Bo przyznanie, że od dekady nie panują nad własnym P-GW-em, byłoby blamażem stulecia.
To brak odwagi i brak aktualnego supportu na core.
Dlatego uważam, że jedynym podmiotem, który byłoby w stanie coś zrobić w tej sprawie to UKE
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Dzięki za super wyjaśnienie!
Shaping może być stosowany celowo, aby ograniczyć ruch i zmieścić więcej jednoczesnych połączeń w tym samym paśmie, jednak równie dobrze może wynikać ze starej lub źle przeniesionej konfiguracji, co w tym przypadku pasowałoby idealnie. Świetnie, że wspomniałeś o DPI, ponieważ wszystko wskazuje na to, że ingeruje ono również w strumień QCI=1. Nie wiem, czy da się to jednoznacznie potwierdzić z poziomu użytkownika, ale u mnie wyraźnie zakłócenia malały po 23:30 i można było normalnie rozmawiać w Orange nawet przy -120 dBm. To sugeruje, że w tych godzinach DPI nie działa tak agresywnie lub jest odciążone, dzięki czemu VoLTE zachowuje się zdecydowanie stabilniej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Mam nadzieję, że nikt tych wypowiedzi nie usunie.
Wychodzi na to że Orange nie jest mniejszym Skansenem technologicznym od Plusa 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Każdy ma swoje za uszami...
Ale podejście Orange, że wszystko jest słabe, ale po stronie użytkownika.
Zmieni się po wielkiej awarii, T-Mobile też zmieniło procedury od czasów kiedy wywozili serwery na taczkach jak data center się zapaliło.
Od tamtego czasu całkowicie zmienili procedury, teraz jest geo redundantne.
Netia ? Podobnie
Póki działa nikt tego nie ruszy, to że ktoś ma problemy, no to ma. To, że coś jest legacy, a w firmie nie ma już o tym wiedzy - trudno.
Rewolucje zaczynają się od ogromnych awarii.
Tutaj nie będzie inaczej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Cześć !
Trafiłem na ten temat, gdyż borykam się z identycznymi problemami jak autor tego wątku.
Problem najczęściej występuje w godzinach szczytu 14-16, i podczas jazdy samochodem, zazwyczaj przy konkretnych ulicach na ułamek sekundy mój rozmówca nie słyszy pojedyńczych słów.
Testowałem inne karty na nich wszystko działa, więc skłaniam się ku temu że to problem orange...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z jakością rozmów głosowych Orange
Podsumowując jeśli ktoś już zgłaszał problemy do Orange i dostał tylko standardową formułkę, najlepszym rozwiązaniem jest złożenie skargi do UKE. W przypadku Funboxa interwencja była skuteczna, więc warto iść tą drogą. Im więcej osób zgłosi sprawę, tym większa presja na UKE i Orange, żeby w końcu coś realnie poprawili.
Pomogę napisać taką skargę
- « Poprzedni
- Następny »