Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z połączeniem internetowym w telefonie (oferta OFK)


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 20
  • 0

Problem z połączeniem internetowym w telefonie (oferta OFK)

Witam,

 

 Problem dotyczy połączenia internetowego w telefonie.

Posiadam usługę Orange free na kartę od 2017 roku z aktywną od tego czasu usługą No limit rozmowy, sms-y oraz pakiet internetu. To ta stara oferta, gdzie kumulował się internet i nie było nielimitowanych MMS-ów, a transmisja danych odbywała się po LTE+ (od 9.12 br jest już 5G).

Wszystko działało dobrze do połowy roku 2022 roku kiedy zmieniłem telefon na Motorola Edge 20. Od tamtego czasu występuje problem ze stabilnością transmisji danych, a jest to widoczne przede wszystkim w trakcie korzystania z komunikatorów internetowych i prowadzenia za ich pośrednictwem rozmów głosowych. Już na początku nawiązania połączenia pojawiają się zaniki głosu i występują opóźnienia z czasem nawet kilkusekundowe co uniemożliwia normalne prowadzenie rozmowy.

Korzystałem z porad zamieszczonych na forum Orange czyli ustawienia punktów dostępu (zmiana APN, Protokołu z ipv6 na ipv4) Wymieniłem również kartę SIM na nową, a także sprawdzałem działanie na innych smartfonach w tym na tych, z których korzystałem zanim pojawiły się problemy. Niestety żadne z powyższych działań nie przyniosły poprawy. Od początku grudnia tego roku udostępniono dla tej oferty łączność 5G. Oczywiście internet przyśpieszył, ale stabilność połączenia, szczególnie widoczna w głosowych komunikatorach internetowych typu Whatsapp, Meet, Signal itp. nie poprawiła się i dalej występują opisane wcześniej problemy. Zgłaszałem za pośrednictwem czatu w aplikacji orange, ale za każdym razem dostaję tę samą wiadomość: przeciążenie nadajnika LTE w Twojej lokalizacji. Tyle, że to się dzieje niezależnie od lokalizacji, w której się znajduję i technologii, z której korzystam (w 5G też)

W innych sieciach problem ten nie występuje.

 

W skrócie:

1. Problem ze stabilnością połączenia internetowego w telefonie (krótkie zaniki głosu i opóźnienia w komunikatorach internetowych)

2. Próba zmiany ustawień punktów dostępu i wymiana karty SIM na nową nie przynosi efektu poprawy

3. Zmiana smartfonów również nie pomaga

4. Smartfony zakupione na wolnym rynku.

5. Problem występuje niezależnie od lokalizacji, w której się znajduję.

6. Problem występuje niezależnie w jakiej technologii się łączę (3G, 4G, 5G)

7. Opisany problem występuje od ok. połowy 2022 roku

8. Obecnie używany telefon OnePlus 10 Pro.

9. W innych sieciach problem nie występuje.

 

Proszę o informację czy można naprawić opisany wcześniej problem z połączeniem internetowym ?

W niektórych, podobnych wątkach na forum pojawiały się wzmianki o certyfikacji smartfonów, które stosuje Orange. 

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

12 ODPOW. 12

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6503
  • 26671
  • 217

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

Cóż, punkt 9 jasno sugeruje rozwiązanie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19824
  • 57391
  • 782

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

@orangeuserpl piszesz, że dostajesz odpowiedź o przeciążeniu nadajnika. Czy zmieniając lokalizację również zmieniasz nadajnik, czy łączysz się w obrębie danego nadajnika? Może to jest przeciążenie kilku nadajników. Jak możesz podać przybliżoną lokalizację, to można by było sprawdzić, co się dzieje z nadajnikami. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 135
  • 467
  • 4

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

Problem niezależnie od urządzenia i lokalizacji sugeruje coś z twoim kontem abonenckim. Spróbuj włożyć do swojego telefonu kartę SIM Orange zarejestrowana na kogoś innego np. z rodziny i sprawdź, czy to pomoże.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 20
  • 0

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

Problem występuje niezależnie od lokalizacji nawet będąc w innej części kraju.

Najczęstsza lokalizacja: Skarzysko-Kamienna, ul. Sokola.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 20
  • 0

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna. 

 

Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6503
  • 26671
  • 217

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

Oficjalna lista wspieranych modeli istnieje. Czy telefony spoza dystrybucji operatora działają normalnie? Przeważnie tak. Czy to wymóg formalny? Nie, ale czasem jednak wsparcie zasłania się tym.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14357
  • 58999
  • 721

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)


@orangeuserplnapisał(-a)

Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna. 

 

Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?


@orangeuserpl sprawdź na jednym smartfonie z dystrybucji Orange i się dowiesz...


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 20
  • 0

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)


@agat13napisał(-a)

@orangeuserplnapisał(-a)

Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna. 

 

Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?


@orangeuserpl sprawdź na jednym smartfonie z dystrybucji Orange i się dowiesz...


Niestety nie mam takiej możliwości.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19824
  • 57391
  • 782

Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)

@orangeuserpl jeżeli korzystasz z komunikatorów, to prawdę powiedziawszy telefon potrzebuje połączenia z internetem, więc telefon z dystrybucji Orange niewiele w takiej sytuacji pomoże. Raczej stawiam na problem związany z autoryzacją karty SIM do sieci operatora. Coś musi być nie tak na Twoim koncie.

Warto by było sprawdzić inny starter/numer Orange, czy też taki problem występuje.