- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowym w telefonie (oferta OFK)
Witam,
Problem dotyczy połączenia internetowego w telefonie.
Posiadam usługę Orange free na kartę od 2017 roku z aktywną od tego czasu usługą No limit rozmowy, sms-y oraz pakiet internetu. To ta stara oferta, gdzie kumulował się internet i nie było nielimitowanych MMS-ów, a transmisja danych odbywała się po LTE+ (od 9.12 br jest już 5G).
Wszystko działało dobrze do połowy roku 2022 roku kiedy zmieniłem telefon na Motorola Edge 20. Od tamtego czasu występuje problem ze stabilnością transmisji danych, a jest to widoczne przede wszystkim w trakcie korzystania z komunikatorów internetowych i prowadzenia za ich pośrednictwem rozmów głosowych. Już na początku nawiązania połączenia pojawiają się zaniki głosu i występują opóźnienia z czasem nawet kilkusekundowe co uniemożliwia normalne prowadzenie rozmowy.
Korzystałem z porad zamieszczonych na forum Orange czyli ustawienia punktów dostępu (zmiana APN, Protokołu z ipv6 na ipv4) Wymieniłem również kartę SIM na nową, a także sprawdzałem działanie na innych smartfonach w tym na tych, z których korzystałem zanim pojawiły się problemy. Niestety żadne z powyższych działań nie przyniosły poprawy. Od początku grudnia tego roku udostępniono dla tej oferty łączność 5G. Oczywiście internet przyśpieszył, ale stabilność połączenia, szczególnie widoczna w głosowych komunikatorach internetowych typu Whatsapp, Meet, Signal itp. nie poprawiła się i dalej występują opisane wcześniej problemy. Zgłaszałem za pośrednictwem czatu w aplikacji orange, ale za każdym razem dostaję tę samą wiadomość: przeciążenie nadajnika LTE w Twojej lokalizacji. Tyle, że to się dzieje niezależnie od lokalizacji, w której się znajduję i technologii, z której korzystam (w 5G też)
W innych sieciach problem ten nie występuje.
W skrócie:
1. Problem ze stabilnością połączenia internetowego w telefonie (krótkie zaniki głosu i opóźnienia w komunikatorach internetowych)
2. Próba zmiany ustawień punktów dostępu i wymiana karty SIM na nową nie przynosi efektu poprawy
3. Zmiana smartfonów również nie pomaga
4. Smartfony zakupione na wolnym rynku.
5. Problem występuje niezależnie od lokalizacji, w której się znajduję.
6. Problem występuje niezależnie w jakiej technologii się łączę (3G, 4G, 5G)
7. Opisany problem występuje od ok. połowy 2022 roku
8. Obecnie używany telefon OnePlus 10 Pro.
9. W innych sieciach problem nie występuje.
Proszę o informację czy można naprawić opisany wcześniej problem z połączeniem internetowym ?
W niektórych, podobnych wątkach na forum pojawiały się wzmianki o certyfikacji smartfonów, które stosuje Orange.
Z góry dzięki za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
Cóż, punkt 9 jasno sugeruje rozwiązanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
@orangeuserpl piszesz, że dostajesz odpowiedź o przeciążeniu nadajnika. Czy zmieniając lokalizację również zmieniasz nadajnik, czy łączysz się w obrębie danego nadajnika? Może to jest przeciążenie kilku nadajników. Jak możesz podać przybliżoną lokalizację, to można by było sprawdzić, co się dzieje z nadajnikami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
Problem niezależnie od urządzenia i lokalizacji sugeruje coś z twoim kontem abonenckim. Spróbuj włożyć do swojego telefonu kartę SIM Orange zarejestrowana na kogoś innego np. z rodziny i sprawdź, czy to pomoże.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
Problem występuje niezależnie od lokalizacji nawet będąc w innej części kraju.
Najczęstsza lokalizacja: Skarzysko-Kamienna, ul. Sokola.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna.
Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
Oficjalna lista wspieranych modeli istnieje. Czy telefony spoza dystrybucji operatora działają normalnie? Przeważnie tak. Czy to wymóg formalny? Nie, ale czasem jednak wsparcie zasłania się tym.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
@orangeuserplnapisał(-a)Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna.
Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?
@orangeuserpl sprawdź na jednym smartfonie z dystrybucji Orange i się dowiesz...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
@agat13napisał(-a)
@orangeuserplnapisał(-a)Założenie tematu tu na forum jest ostatnim momentem przed ewentualną zmianą operatora. Nie mam już pomysłu co jest nie tak. Pomoc ze strony operatora jest w zasadzie żadna.
Czy to potwierdzone, że Orange stosuje certyfikację urządzeń i muszą być z oficjalnej dystrybucji z oprogramowaniem przeznaczonym na lokalny rynek bo w innym razie usługi świadczone przez operatora nie będą stabilnie działały ?
@orangeuserpl sprawdź na jednym smartfonie z dystrybucji Orange i się dowiesz...
Niestety nie mam takiej możliwości.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z połączeniem internetowych w telefonie (oferta OFK)
@orangeuserpl jeżeli korzystasz z komunikatorów, to prawdę powiedziawszy telefon potrzebuje połączenia z internetem, więc telefon z dystrybucji Orange niewiele w takiej sytuacji pomoże. Raczej stawiam na problem związany z autoryzacją karty SIM do sieci operatora. Coś musi być nie tak na Twoim koncie.
Warto by było sprawdzić inny starter/numer Orange, czy też taki problem występuje.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »