Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem obniżonej prędkości internetu


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 8
  • 1
  • 0

Problem obniżonej prędkości internetu

Witam. Przez ostatni miesiąc internet mi się bardzo często rozłączał. Był u mnie technik i doradził mi żebym sprawił sobie inny router, więc kupiłem nowy router z tymi wszystkimi parametrami jakie powinien mieć czyli np. ADSL2+ itd, ale dalej był ten sam problem. Kolejny technik uznał, że wszystko jest prawidłowo i pojechał, mimo, że ciągle problem występował. Po tygodniu czasu zauważyłem, że 3 dni internet mi już się nie rozłącza, ale grając w gry miałem dość wysokie opóźnienie, więc postanowiłem zrobić speedtest i sprawdzić ping, ale on był w porządku, natomiast wyszło, że mam obniżoną prędkość z 10 mb/s na 3. Rozumiem, że jest to zrobione kosztem stabilności połączenia, natomiast czemu 2 lata wszystko działało dobrze, a nagle zamiast usunąć usterke na linii to każą mi kupować jakieś routery jak 2 lata na nim wszystko działało i nagle według nich od tak już jest przestarzały i to przez niego są wszystkie problemy. Po raz kolejny wezwałem pomoc techniczną. Jak teraz znowu nie naprawią to co robić dalej?

16 ODPOW. 16

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32780
  • 38791
  • 1388

Problem obniżonej prędkości internetu

A czy mógłbyś pokazać statystyki xDSL z panelu routera?

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 8
  • 1
  • 0

Problem obniżonej prędkości internetu

Mam nadzieję, że o te dane chodziło 🙂


DSL statistics.png

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32780
  • 38791
  • 1388

Problem obniżonej prędkości internetu

Wysokie tłumienie, synchro masz ustawione na dosyć nisko.

Na pytanie "co dalej robić?" to zależy co chcesz osiągnąć. Bądźmy realistami, że wielkich inwestycji ze strony Orange na łączu miedzianym raczej nie ma co się spodziewać. Na poprawę usługi w obecnym wariancie bym nie liczył. Podejrzewam, że jakiś element infrastruktury Orange uległ "degradacji" i już raczej "lepiej nie będzie".

Jeśli szukasz furtek na rozwiązania umowy czy otrzymanie od Orange zniżki w opłatach, to pobierz aplikację do testów https://pro.speedtest.pl/ - wykonaj certyfikowane pomiary. Jeśli będziesz miał raport (w Twoim wypadku to dosyć łatwe bo synchronizację masz ustawioną poniżej tzw. prędkości "zwykle dostępnej"). Tylko trzeba pamiętać, że każdy kij ma dwa końce i może okazać się Orange dojdzie do wniosku, że nie da zapewnić poprawnych parametrów i samo rozwiąże umowę.

Nie wiem czy sprawdzałeś jakieś plany co do budowy światłowodów (nie tylko przez Orange) u Ciebie. Może tym tematem się warto zainteresować.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 8
  • 1
  • 0

Problem obniżonej prędkości internetu

Dzięki za pomoc. Akurat jest kopany w pobliżu światłowód i już złożyłem dokumenty. Jak będzie podłączony na wiosne to już zapłace orange te 200 zł i rozwiąże umowę.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32780
  • 38791
  • 1388

Problem obniżonej prędkości internetu

Ew. jak masz zgłoszenie w realizacji, spytaj się czy mogą coś zrobić aby podnieść Ci profil synchronizacji bo masz obecnie poniżej prędkości "zwykle dostępnej".

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 8
  • 1
  • 0

Problem obniżonej prędkości internetu

Dzięki za rady. Spytam o to przy wizycie technika. Póki co muszę się jakoś męczyć. Granie online w gry w takich warunkach to masakra. W jednych godzinach da się pograć, ale czasami z godziny na godzine nagle jest już takie opóźnienie, że już granie w normalnych warunkach jest niemożliwe, mimo pingu na normalnym poziomie 30 ms.

Anonim

Nie dotyczy

Problem obniżonej prędkości internetu

Linie ustabilizować (poprawić złącza) i tyle, samo powinno wrócić. Tyle teorii. Na obrazku mniej więcej, takie samo tłumienie (routery różnie pokazują).

Bez tytułu.png


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 8
  • 1
  • 0

Problem obniżonej prędkości internetu

Tylko, że tą poprawą powinno zająć się orange, a oni udają, że usługa działa prawidłowo, technik mówił, że na linii nie ma żadnych problemów. Wszystko u mnie zostało sprawdzone router, puszka, kable powymieniałem na nowe, więc to należy do nich, a cieżko ich do tego zmusić żeby naprawili linie.

Anonim

Nie dotyczy

Problem obniżonej prędkości internetu

Jak linia będzie stabilna, to nic z routerem nie robimy, tylko czekamy, powinno się ruszyć za parę dni (wzrost prędkości). Albo powinien technik zresetować DLM. Reakcja może być co 24 godziny. Jak nie zrobi się lepiej, to znów trzeba czekać następne 24 godziny.