- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
Nie przeczytałeś mojego posta i piszesz głupoty. Nawet dzwoniąc do orange na infolinię konsultantka słyszała różnicę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
@gk2a6 może aktualizacja, ma wpływ na połączenia po wi fi, mam nowszy model i nie mam tych problemów, czytam twoje posty, ty chyba nie moje, starasz się na siłę zaistnieć na forum, więc ja ucinam z tobą dyskusję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
Nie, nie ma. Od miesięcy i wielu aktualizacji, resetu telefon problem jest ten sam. Nawet Samsung twierdzi że to po stronie Orange. Opisane skrupulatne testy wskazują z dużym prawdopodobieństwm że Orange robi gdzieś transkodowanie dźwięku i zmienia się głośność / następują zniekształcenia.
Marzę o tym żebym nie musiał istnieć na tym forum i wytykać błędów i ignorowania klientów.
Skontaktowałem się zarówno z Samsungiem, Orange i wykonałem masę testów bo chcę rozmawiać bez problemów kiedy mam zasięg Wifi a nie mam zasięgu LTE co mi się zdarza często.
___________
* Wpis poddany edycji - moderator Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
Brak brandu Orange raczej nie pomaga, producent wspólnie z operatorem likwidują błędy w usługach, czyste oprogramowanie tego nie zawiera, trudno o poprawną diagnozę zdalnie, może testy na innym telefonie wspierającym vowifi, najlepiej z brandem Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
@Anonim serio? Orange przekazuje w tym przypadku Samsungowi swoje ustawienia i tylko dlatego Vowifi i VOLTE działa na romie XEO (niebrandowany). Pomijając patologię oprogramowania brandowanego i jego braku racji bytu ktoś z Orange mógłby się w końcu zająć problemem. Jakość na VoWifi niższa niż bez to jakiś żart. Każdy kto zna podstawy techniki cyfrowej wie że gdyby problemem było wifi to by był inny problem (chyba że jest dynamicznie dobierany bitrate). Tylko w orange na Vowifi każdy rozmówca mówi już na starcie że coś słabo słyszy, są inni użytkownicy na tym samym modelu którzy mają ten sam problem a Orange powinno się wziąć za uczciwą analizę problemu. O braku sms po wifi calling nie śmiem wspominać.
___________
* Wpis poddany edycji - moderator Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
Tylko brandowane oprogramowanie zapewnia poprawne działanie volte i vowi-fi w Orange, czyste oprogramowanie tego nie gwarantuje, jak coś działa, to tylko sprawka standardu tych usług, ale mogą i tak być problemy.
___________
* Wpis poddany edycji - moderator Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
Wyjaśnienie sytuacji opisanej w wątku i dowód - w screenach poniżej.
Polecam lekturę:
https://wificalling-volte.pl/evs
"
Kodek EVS (znany również jako HD Voice+) jest dostępny w technologiach VoLTE i VoWiFi i oferuje jeszcze lepszą jakość niż powszechne obecnie HD Voice. W Polsce na tą chwilę oferują go T-Mobile, Orange i Play.
EVS jest dostępny w czterech wariantach:
- Narrowband (NB) - pasmo przenoszenia 300Hz - 3,4kHz. Jakość klasycznej telefonii, odpowiadająca kodekowi AMR-NB,
- Wideband (WB) - pasmo przenoszenia 50Hz - 7kHz. Jakość odpowiadająca kodekowi AMR-WB czyli klasycznemu HD Voice,
- Super-wideband (SWB) - pasmo przenoszenia 50Hz - 16kHz. Wariant dostępny w T-Mobile, Orange i Play,
- Fullband (FB) - pasmo przenoszenia 20Hz - 20kHz. Pełne pasmo częstotliwości słyszalnych przez człowieka."
Załączam informacje z samsunga *#0011# widoczne w czasie połączenia Orange-Orange pokazujące kodek AMR w wersji WB po volte . Nie powinno być EVS?
oraz wifi calling - BRAK KODEKA AMR-WB !!!!!!
Żeby było śmieszniej przy połączeniu VOLTE do BOA mamy wersję NB i gorszą jakość. Jeśli wtrakcie tego połączenia włączymy wifi calling sam konsultant narzeka na jeszcze gorszą jakość niż na AMR-NB!
Czy ktoś może potwierdzić czy identycznie to wygląda na S9+ z softem orange w najnowszej wersji? Screeny są z najnowszego XEO. Oczywiście w Orange nie da się skontaktować z nikim kompetentnym kto rozumie co to jest AMR/EVS.
https://doc.samsungmobile.com/sm-g965f/xeo/doc.html
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
@PawineX jakie masz oprogramowanie na telefonie? Brandowane czy nie? Czy możesz wrzucić analogiczne screeny ze swojego telefonu? W moim przypadku nawet konsultant Orange słyszy różnicę?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
@gk2a6 :
1) Kodek EVS pojawi się tylko wtedy, jeżeli OBYDWIE strony połączenia obsługują go. Muszą być spełnione WSZYSTKIE następujące warunki: obydwa telefony prowadzą rozmowę w VoLTE lub VoWiFi, obydwa telefony obsługują EVS, obydwa telefony są w Orange (póki co, bo Orange właśnie prowadzi testy EVS w rozmowach z Play, ale to tylko testy).
Jeżeli którykolwiek z tych warunków nie jest spełniony, EVS nie zadziała i będzie działać albo kodek WB-AMR (potocznie zwany HD Voice, jeśli zadzwonisz do kogoś, kto ma telefon VoLTE ale bez obsługi EVS albo rozmawia w 3G) albo wręcz NB-AMR (wąskopasmowy, jeśli dzwonisz np. na zwykły telefon stacjonarny).
2) Service Mode Samsunga wyświetla zastosowany typ kodeka tylko podczas rozmów 2G/3G/VoLTE.
Nie wyświetla typu kodeka w rozmowach VoWifi, dlatego go nie widzisz. Przy rozmowach VoWiFi możesz kodek rozpoznać jedynie "na słuch" i może być to zarówno NB-AMR, WB-AMR jak i EVS.
3) Infolinia BOA Orange nie obsługuje HD Voice (czyli kodeka WB-AMR) ani tym bardziej HD Voice + czyli kodeka EVS. Połączenia tam są zestawiane po zwykłym NB-AMR. Tak samo jest np. jak zadzwonisz na starą Nokię albo na czyjś numer domowy stacjonarny będzie zwykły NB-AMR choćbyś nawet dzwonił z telefonu obsługującego VoLTE z EVS . Żeby połączenie było z zastosowaniem danego kodeka, to kodek ten musi być obsługiwany przez obydwa telefony i przez cały tor transmisji pomiędzy nimi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nie słychać mnie podczas rozmowy przez WI-FI calling
1) zrozumiałe zgoda
2) faktycznie tak może być. Zwróć jednak uwagę że wszyscy rozmówcy potwierdzają tragicznąjakość na wifi calling która diametralnie się polepsza przy przejściu na VOLTE nawet w trakcie tego samego połączenia, dowodzi to jednoznacznie problemu z samym wifi calling. Do grona osób dostrzegających problem należą nawet konsultanci BOA Orange.
3) Tak, to smutne że nawet BOA Orange ma tak niską jakość (mówimy o połączeniu wewnątrz infrastruktury własnej)